Autor Zpráva
michal v.
Profil
Zdravím,

stavíme web a plánujeme v něm rolovací menu. V tomto menu by měly být odkazy na jednotlivé podkategorie webu (nikam jinam na web už jsme je dávat nechtěli), ideálně označené jako <h2>, aby měly váhu. Rolovací menu je přes <ul style="display: none; visibility: hidden;">. Budou roboti tyto odkazy indexovat a dají jim potřebnou váhu?

Všude na webu čtu něco jiného. Díky moc za vaše názory. Michal
_es
Profil
michal v.:
Odkazy by mali byť dostupné s vypnutým JS. Vtedy ich budú roboty vyhľadávačov indexovať.
Cody
Profil
michal v.:
Pokud budou ve zdrojovém kódu viditelné tak bez problému. Ale jak správně řekl _es i s vypnutým JavaScriptem.
Michal Novák SEOPC
Profil
Pokud budete mít menu vytvořeno z nadpisů druhé úrovně zařazených v seznamu <ul>, nebudou mít tyto nadpisy pod sebou žádný obsah. "kapitoly" bez obsahu nemají význam, jak pro lidi tak pro vyhledávače.
Doporučuji nevytvářet všechny v menu jako Nadpis typu H2.

Ale doporučím ti, aby aktuálně otevřená kategorie v menu byla H2 a podkategorie jako H3. Nebo jak se Vám to hodí do osnovy.

Tím se zvýší váha odkazu z jiných podstránek.
Příklad. jelikož mám aktuálně otevřenou stránku (zboží v kategorii), která používá stejná slova jako je v menu.
Příklad. Stránka s nadpisem "Tapeta Rasch Brooklyn 773026" podpoří svoji výchozí kategorii "Tapety" tím, že odkaz označí jako H3.

Je vhodné posílit odkaz (díky H) pouze na podobné stránky.
ukázka:


[img][/img]
Plaváček
Profil
Michal Novák SEOPC:

Nedá mi to se nezeptat, co následující větou myslíte: "Je vhodné posílit odkaz (díky H) pouze na podobné stránky. "
Michal Novák SEOPC
Profil
Podpořit váhu odkazu v menu z obsahově podobné stránky. Neoznačovat všechny odkazy v menu pomocí nadpisů, ale jen aktuálně "rozvinuté".

Jednoduše, pokud je levé menu otevřené na kategorii první úrovně "Tapety", je jisté, že je otevřená některá z podstránek (která se zabývá tapetami = obsahově podobná stránka), poté odkaz na kategorii první úrovně Tapety nechte jako nadpis.

Nejjednodušší je se podívat na příklad webu se zmiňovanými tapetami.

Trochu jinak to řeším na MK eshopu, kde se mění označení H podle aktuálně otevřené kategorie . http://www.mkeshop.cz/stojany-na-tv

Doporučuji proklikat weby a zjistíte logiku mého know-how :-)

Cody
Profil
A ono se ví, že odkaz v nadpisu má větší váhu než odkaz který není v nadpisu?
Davex
Profil
Michal Novák SEOPC:
kde se mění označení H podle aktuálně otevřené kategorie
To není vhodné použití nadpisu. Nadpis by se měl používat jako nadpis a ne pro zvýraznění položky v menu.
Plaváček
Profil
Davex:

To není vhodné použití nadpisu

To není tak docela pravda, podobné řešení (ovšem ne přesně to, co zmiňuje Michal Novák SEOPC) se používá pro zajištění lepší přístupnosti, viz pěkný článek Radka Pavlíčka: http://www.zdrojak.cz/clanky/cesty-k-pristupne-navigaci/. Pochopitelně tvrzení, že odkaz v nadpisu má nějakou hypotetickou "vyšší váhu", je hloupý mýtus.
jenikkozak
Profil
Plaváček:
To není totéž. Zatímco navigace na stránkách uvedených na zdrojáku používají nadpisy uvozující celé podmenu, Michal Novák SEOPC používá nadpis jen a pouze ke zvýraznění právě aktivní položky podmenu, ke „zvýšení váhy odkazu“.
Plaváček
Profil
jenikkozak:

Však jsem to zmínil ve svém komentáři. :)
jenikkozak
Profil
Jen jsem v něm nevyčetl, že Michal Novák SEOPC používá nadpisy v menu úplně špatně, tak jsem to chtěl zdůraznit. Jeho pojetí považuji z hlediska přístupnosti za horší, než kdyby nadpisy vůbec nepoužil.
Plaváček
Profil
jenikkozak:

Souhlas. Mohl jsem to napsat důrazněji. Dík za doplnění.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: