Autor Zpráva
Josef Douša
Profil
Ahoj, dobrý den

Lámu si hlavu s následujícím eshopem: www.mcyklo.cz
Funguje již rok, má v databázi skoro 1300 položek a dosahuje jen SR1, PR1, návštěvnost denně má do 15 lidí a například v Googlu jen 24 tis výsledků:
https://www.google.cz/#hl=en&tbo=d&sclient=psy-ab&q=http:%2F%2Fwww.mcyklo.cz%2F&oq=http:%2F%2Fwww.mcyklo.cz%2F&gs_l=hp.3..0i13i30.241079.242411.2.243460.5.5.0.0.0.3.302.1247.2-4j1.5.0.les%3B..0.0...1c.1.yxqwE0jtsj4&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1357316858,d.Yms&fp=96c93464498c5b04&biw=1382&bih=702

Napadá Vás čím to může být?

Ten poskytovatel eshopu je cca průměrný, eshop má v rámci normálu napsaný, fungují na něm i větší dobře fungující eshopy.
Klíčová slova a SEO produktů na webu nic moc, ale to nemůže tak snižovat vyhledávače.
Nějaké zpětné odkazy existují, dokonce cca v 400 katalogách.

Všiml jsme si, že existuje: http://www.mcyklo.estranky.cz/
Ale to je asi blbost, že by to mělo na to vliv.

Že by nějaké penalizace ze strany vyhledávačů?

Jaký je Váš názor? Díky moc, Pepa Douša
ninja
Profil
A čemu se divíte, na webu nemáte žádné unikátní obsah. Co jsme koukal, všechny popisy zboží máte asi od dodavatele a stejné jako ostatní eshopy. Pokud nemáte žádné zpětné odkazy (většina katalogů se nepočítá), ani žádné dobré rady pro kupující, proč by vás měli vyhledávače uvádět na předních místech a návštěvníci k vám chodit? Navíc i cenově na tom nejste dobře.

Můžete zkusit třeba PPC reklamu pro zvýšení návštěvnosti. Ale nejdříve bych si vyjasnil, čím chcete návštěvníka přesvědčit nakoupit u vás, když jinde mají stejný produkt levněji. Jakou poskytujete přidanou hodnotu?
Josef Douša
Profil
Také Vás zdravím !

Díky za odpověď. Diskuze ohledně cen zboží je opravdu na dlouho.
Byť to není můj eshop (provozuji jiné eshopy, celkem úspěšné) tak se musím zastat. Vidím to samozřejmě z pohledu prodejce (a chovám se tak i z principu jako kupující), ale lidi jsou opravdu tak zblbnutý z cen, slev, slevových portálů, řetězců a nekorektních prodejců na webu, že si myslí, že bude vše zadarmo nebo aspoň - 30%. Nízké ceny (a to nemluvím o -5 až 10% slevy které považuij na internetu za standard / optimum) jsou kontraproduktivní strategie, která akorát znervozňuje a devalvuje trh a kvalitu servisu. Přidaná hodnota musí být jinde a ne v nízké ceně (tento eshop ji samozřejmě postrádá, to neobhajuji). Vrrr ... ale nic fakt je to na dlouho a co píšu je jen vytržené z kontextu, to je na dlouhé vyprávění, ale k problému:

Co píšete bude asi pravda. Ale hodnoty mi přijdou velmi nízké. Mám zkušenosti s našimi eshopy jak se vyvájely a když byly v podobném stádiu, stáli si podstatně lépe. Je tedy fakt, že to bylo už dávno kdy i internet byl trochu jiný. Podezříval jsem tedy spíše nějaký "nemarketingový" problém, nějakou sankci ve vyhledávačích nebo jiná chyba, kterou jsem přehlédl.

Budu rád za každý podmět.

Díky všem, Pepa Douša
ninja
Profil
Podívejte se do Google Webmaster Tools, penalizaci tam najdete. Ale nemyslím, že tam njaká bude. Prostě web nemá žádný originální obsah, tedy místo něj vyhledávače zobrazí jiné weby se stejným obsahem, které mají lepší odkazy.

Rozhodně jsme nechtěl říci, že je nutné mít nejnižší cenu. Ale je potřeba nabídnout něco jiného, co to vyváží. tento web nenabízí vůbec nic, vypadá jako klasický affil. jedoucí z XML importu od velkododavatele.

Zázraky se dějí málokdy a pokud se na eshopu pořádně nezapracuje, těžko je možné čekat vyšší návštěvnost/prodeje.
LudekBrno
Profil
Josef Douša:
Nízké ceny (a to nemluvím o -5 až 10% slevy které považuij na internetu za standard / optimum) jsou kontraproduktivní strategie,


Na rovinu, kvůli o 10-15% ceně nebudu nakupovat na internetu, ale zajdu si do pořádného kamenného krámku, kde si vše osahám a prodebatuji s prodavačem. Toto jsou věci, které eshop nikdy nenabídne a neumím si představit, jakou jinou přidanou hodnotu může nabídnout. Možná snad nějaké psané povídání o produktu. Takže pro mě je startovní hranice tak 20% levnější cena, abych vůbec začal přemýšlet o nákupu přes internet.
Josef Douša
Profil
Díky za podmět z pohledu zákazníka. Samozřejmě to chápu, ale.

Jak má fungovat prodej na internetu a co je kromě ceny jeho hlavní přidaná hodnota.

1) v eshopu je 1500 - 2000 položek od 40 výrobců. V kamenné prodejně 500 od 5 výrobců. Vsadím se, že když si usmyslíte koupit určitý produkt a ještě navíc poku jste z malého města, tak ho neseženete nebo budete týden létat či pojedete do jiného většího města.

2) Na webu porovnáte mezi sebou v klidu, přečtete recenze, objednáte, nikam nejezdíte, přidej Vám to domů. A to porováte znamená v podstatě komplet sortiment trhu, ne to co Vám chce zrovna prodat v kamenné prodejně.

3) Na slušném eshopu se Vám budou věnovat po telefonu, již tolik běžném online chatu a většinou nezaujatě poradí, protože je na výběr z těch 40 značek a ne z 5 značek a dvou barev co zrovna vysí na kamenné prodejně.

4) Slušný eshop má již částečné skladové zásoby případně vypracované vztahy s dodavateli, pravidelně Vás informuje a zboží máte rychle doma

Kroky 3 a 4 Vám eshopy s 20% slevami nabídnout nemohou protože jsou to právě většinou ty, kteří to dělají při práci večer a mají radost když si vydělají 100,- na jednom prodaném stanu. Pak to ztrácí tu přidanou hodnotu. 100,- ale neuživí již normálně regulerně zavedený eshop.

Je trochu smutné, že bez slevy 20% člověk už ani nekoupí (nemyslím nijak zle vůči Vám konkrétně). Je to začarovaný kruh jak jsme zvyklí na ty slevy. Protože my za ně nejen nakupujeme ale ve svých živnostech či zaměstnáních i prodáváme. Takže -20% koupíte, ale i -20% prodáte (potažmo máte nižší plat). Ve finále neušetříte. Pak to všichni ženeme na objem, rostou náklady a kvalita se ztrácí. Jediní kdo z toho profituje jsou řetězce, protože ty když dají do akce mají pořád 100% marži (a to ani nemluvím o tom, že akční cena je dražší jak normální) a ani to nemají ve svém skladě ale v komisy od výrobce, kterému to vrátí když to neprodají.

A to jsem ani nepsal o tom, že v tom kamenném obchodě si to stejně jen vyzkoušíte a pak seženete v akci na webu :-) Ten kamenný obchod bude jen naštvaný :-)

Mějte všichni hezký den
J.Douša
Petr ZZZ
Profil
Reaguji na Josefa Doušu:
„A to jsem ani nepsal o tom, že v tom kamenném obchodě si to stejně jen vyzkoušíte a pak seženete v akci na webu :-) Ten kamenný obchod bude jen naštvaný :-)“
Já to dělám naopak. :-) Na internetu si najdu výhodnou cenu a pak to jdu koupit do kamenného obchodu a tu cenu tam požaduji (předpokladem tohoto postupu je vědět aspoň přibližně už předem, co chci koupit). Většinou tu cenu dostanu, nebo zaplatím jen o málo víc. Sice jsem už zažil, že jsem přišel do kamenného obchodu, který inzeroval na internetu, ale chtěli mi dané zboží prodat o dost dráž. Když jsem protestoval, že sami to na internetu nabízí levněji, dali mi ovšem bez řečí tu internetovou cenu.
LudekBrno
Profil
Josef Douša:
Možná nejsem úplně standardní zákazník, ale já spíš na internetu sháním informace a nakupuju v kamenné prodejné :-) A to právé proto, že ceny jsou podobné, je pro mě lepší si zboží převzít a zkontrolovat osobně. Navíc rozhovory po telefonu nebo chatu mi živého prodavače (nebo hezkou prodavačku :-) ) nenahradí. Je ale fakt, že nejsem z malého města, takže mám vše po ruce a být někde z dědiny, viděl bych to třeba jinak.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0