Autor Zpráva
Peta8
Profil
Dobrý den,

ohledně tohoto tématu toho vím pramálo, proto bych Vás chtěl poprosit, abyste byli shovívaví, pokud se budu ptát opravdu hloupě.

Nuže...

Mám stránku www.nabla.cz/obsah/biologie/, na kterou je přesměrována doména www.biologie.cz. Tato doména je však na jiném serveru, jak jsem již psal, jedná se o přesměrování.

Mohu já vůbec pomocí .htaccess změnit, aby adresy http://www.nabla.cz/obsah/biologie/... se hlásily jako http://www.biologie.cz/... (?)
Podobně pak pro další sekce (fyzika a matematika).

Pokud by to vůbec šlo, bylo by to k něčemu? Adresy s názvem nabla už nějakou dobu totiž fungují, tak jestli by mi to spíš neuškodilo.

Děkuji za každou odpověď.

Zdraví
Petr.
scheras
Profil *
Pokud http://www.nabla.cz/ již funguje delší dobu a uživatelé tam chodí, tak není potřeba nic takového dělat, dokonce je to kontraproduktivní, protože tím ztratíte i pozice ve vyhledávačích apod.
Str4wberry
Profil
Co je myšleno tím se hlásily? Že by se po zadání „biologie.cz“ zobrazoval obsah z „nabla.cz/obsah/biologie/“, nebo jde o přesměrování? Tedy by se URL „nabla.cz/obsah/biologie/“ přesměrovávala na „biologie.cz“.

Přesměrovat konkrétní stránky („nabla.cz/obsah/biologie/něco“ na „biologie.cz/něco“) možné je, nicméně, jak píše předřečník scheras, způsobí to téměř vždy ztrátu.
Peta8
Profil
Ano, myslel jsem „nabla.cz/obsah/biologie/něco“ na „biologie.cz/něco“

Každopádně děkuji za odpovědi.

A může mi alespoň přesměrování domén, tak jak je teď, aspoň trochu pomoci, krom toho, že se to dobře diktuje a pamatuje?
scheras
Profil *
Peta8:
A může mi alespoň přesměrování domén, tak jak je teď, aspoň trochu pomoci, krom toho, že se to dobře diktuje a pamatuje?

Ano, právě to, že se to lehce zapamatuje a třeba diktuje je ohromně přínosná a user-friendly věc.
pap
Profil *
dobrý den, pokusím se zde popsat vlastní čerstvou zkušenost.... začátkem prosince 2102 jsem i přes mnoho nedoporučení přesměroval zaběhlou doménu cz-stavby.cz na domenu novou, která jasně naznačuje druh mého podnikání a to barevne-fasady.cz.
Kompletní obsah původního webu jsem okopíroval na nový web. Upravil jsem pouze titulky podstránek, drobně nějaké texty. Cca po dvou-třech týdnech jsem přišel o veškeré pozice ve vyhledávačích, návštěvnost spadla na minimum.
Na konci ledna 2013 mám 90% klíčových slov opět tam kde byly původně na prvních stranách vyhledávače.
Návštěvnost v roce 2012 byla průměr 150 lidí denně, momentálně je to okolo 100 lidí denně. Pozitivum vidím ale v tom že že se výrazně zvedla dle statistik vyhledávanost mého webu na vyhledávací dotazy spojené s fasádami. A to dle mého názoru díky novému názvu domény.

Moje doporučení tedy je, že pokud Vám nevadí cca 2-3 měsíční výpadek z vyhledávání a pokud je biologie váš hlavní obor nebo profese, jděte do nové domény už kvůli jasnému názvu vaší profese, na rozdíl od nabla.cz které nikomu nic neřekne pokud už ho nezná.
PS. toto je pouze můj laický názor, netuším jestli by to tak fungovalo ve všech profesích, dle mého názoru ale vyhledávače toto nerozlišují.
Cody
Profil
Pokud, jak už bylo řečeno, akceptujete nějaký pokles hodnocení vyhledávači (na Seznamu více než na Google), který ale můžete částečně kompenzovat kvalitním linkbuildingem, tak bych do toho šel. Ten přínos nové domény je určitě nezanedbatelný. Nezapomeňte ale přesměrovat správně, přes 301.
Radedy
Profil *
Inu přidám své zkušenosti z jednoho webu, kde se měnily URL adresy za poslední rok 2x. Proč 2x? Protože se to poprvé neudělalo moc dobře. Jedná se ale o web, kam chodí 35% lidí přímo a 50% hledá brandové jméno. Tedy i kdyby se to maximálně pokazilo, ztráta by nebyla větší než 10%. A to bylo přijatelné riziko :).

V grafu jsou přístupy pouze z vyhledávačů na všechny výrazu kromě brandu. Vše přesměrováno pomocí 301.

pepperos
Profil
Radedy: Dobrý a názorný příklad. Chválím.
Ještě napiš, jaká přesně změna v URL to byla. Kompletní, na jinou doménu? Nebo jenom ve struktuře v rámci jedné domény?

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: