Autor Zpráva
Sro
Profil *
Dobrý deň prajem,

pripravujem spustenie webu o produktoch ktoré firma vyrába (a predáva) a neviem sa rozhodnúť či používať "hlbokú" štruktúru adries:

www.example.com
www.examle.com/kategória
www.example.com/kategória/podkategória
www.example.com/kategória/podkategória/produkt

alebo tzv. krátke adresy (vraj je to pre SEO lepšie)

www.example.com
www.example.com/kategória
www.example.com/podkategória
www.example.com/produkt

Vie mi to prosím niekto poradiť či je v tom skutočne ohľadne SEO nejaký výrazný rozdiel?

Ktorú variantu by ste uprednostnili?

Ďakujem pekne za odpovede.
Petr ZZZ
Profil
Lapidárně řečeno: Krátké adresy se lépe sdělují po telefonu a po Twitteru. Také ve výsledcích vyhledávání mohou vypadat lépe než dlouhé. Proto bych se pro hlubokou strukturu rozhodl až tehdy, kdyby plochá struktura byla neúnosná kvůli příliš vysokému počtu stránek. Vysoký počet stránek může komplikovat údržbu a také do sitemapy se nedoporučuje (nesmí?) dávat víc než nějaký počet (tuším 50 tisíc). (Přičemž si tedy nejsem jistý, zda počet stránek v sitemapě musí nutně souviset se strukturou složek webu.)
Sro
Profil *
Petr ZZZ:

Ďakujem Vám za info.

Poprosím ešte jeden detail, je pre produktovú stránku zo SEO hľadiska nejakým spôsobom nevýhodné ak je na dlhej adrese:

www.example.com/náradie/zahradne-naradie/ocelova-lopata

namiesto kratšej varianty

www.example.com/ocelova-lopata

..?
Chamurappi
Profil
Reaguji na Sra:
V čem se liší otázka [#3] od otázky [#1]?
Já bych také na tvém místě raději použil krátké adresy, pokud není v dané situaci nutná znalost kategorie k pochopení, o jaký výrobek jde. Adresy navrhuj hlavně pro lidi. Robotům na nich velmi pravděpodobně nebude záležet víc než lidem.


Reaguji na Petra ZZZ:
Krátké adresy se lépe sdělují […] po Twitteru.
On si už Twitter všechno automaticky zkracuje svým zkracovačem, takže délka odkazu není důležitá. Ale je pravda, že třeba z té adresy ukazuje jen kousek, takže je lákavější, když je to dobrý kousek.

také do sitemapy se nedoporučuje (nesmí?) dávat víc než nějaký počet (tuším 50 tisíc)
To nesouvisí se strukturou webu (sitemap je spíš obyčejný seznam všech adres na doméně než její mapa) a je to jen technický limit pro soubor. Může být rozkouskovaná do více souborů.
Petr ZZZ
Profil
Reaguji na Sra:
V delší variantě je sice víc klíčových slov, ale zase se opakují na mnoha stránkách, takže v součtu bych řekl spíš, že převažují nevýhody, o kterých jsem psal. Ta klíčová slova stačí mít v adrese jedné stránky – třeba na nějakém rozcestníku.

Otázka délky adres má pochopitelně více aspektů. Třeba u článků na zpravodajských serverech bývá v názvu stránky více-méně celý nadpis článku, ale to je zase něco jiného než otázka počtu adresářů, reprezentujících hierarchickou strukturu webu. Takový zpravodajský článek a tím i jeho adresa bývá unikátní ve vysoké míře, zatímco v případě adresářové struktury se část adresy opakuje na mnoha stránkách, což si myslím, že je z hlediska prezence klíčových slov v adrese zbytečné a směrodatná je zde potom nevýhoda dlouhé adresy.

Reaguji na Chamurappiho:
„On si už Twitter všechno automaticky zkracuje svým zkracovačem, takže délka odkazu není důležitá.“
Zkracuje si i adresy, které už krátké jsou? Krátké adresy, pokud obsahují důležité klíčové slovo, jsou z hlediska SEO lepší také proto, že se to klíčové slovo s větší pravděpodobností bude objevovat jako anchor text odkazu.
Sro
Profil *
Chamurappi, Petr ZZZ: Ďakujem za rady veľmi ste mi pomohli. Až teraz mi vlastne napadlo pozrieť sa ako o robia profíci (Mall.cz, Alza.cz)... Dík.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: