Autor Zpráva
Jakub Loskot
Profil
Dobrý den,
řeším problém, jak optimalizovat malé stránky (např. o velikosti homepage a 10ti podstránek), včetně malého obsahu. De facto firemní vizitka nebo prezentace.
Já bych to řešil tak, že bych po analýze klíčových slov vybral přesně cílené (cílené třeba na danou lokalitu př. Pardubice), málo konkurenční slova, upravil bych dle těchto slov title apod. a i do té malé obsahové části dát srozumitelný text, který má hlavu a patu a také nějaké to klíčové slovo. Ale hlavně bych se zaměřil na kvalitní odkazy, asi totiž jedině přes ně můžu s výsledky ve vyhledávačích více zamávat.

Máte někdo zkušenost s optimalizací těchto malých stránek?
Cody
Profil
Já myslím, že malé stránky se optimalizují stejně jako velké.
Jakub Loskot
Profil
Cody:

Přijde mi rozdíl optimalizovat obsahově bohatý web a malou prezentaci, kde je více méně kontakt a popis činnosti. Měl bych vlastně 2 otázky:
1) Jak optimalizovat stránku s minimem obsahu?
2) Jak optimalizovat stránku s obsahem z nějakého oboru, na který nikdo (nebo skoro nikdo) přirozeně neodkáže?
Pokud mám velice omezené možnosti na práci s obsahem, musím to někde jakoby "nahradit". Na co se právě zaměřit? Jestli třeba na linkbuilding nebo má někdo nějaký tip, trik? (:
Cody
Profil
Já to vidím stejně, udělám analýzu klíčových slov, vyladím on-page faktory, udělám si strategii/harmonogram linkbuildingu a kontinuálně na webu pracuji. Dost tipů o linkbuildingu najdeš v knížce Michala Kubíčka http://blog.bloxxter.cz/e-book-michala-kubicka-50-zpusobu-jak-ziskat-zpetny-odkaz-je-dobra/.
Martin Kolčaba
Profil
Jak už řekl Cody. Na takto položenou otázku nemůžeš dostat relevantní odpověď, jen obecný postup. Chceš-li konkrétní rady, ptej se konkrétně, jinak je nezískáš.
Jakub Loskot
Profil
Máte pravdu, na všeobecně položenou otázku nejde přesněji odpovědět.

Pokud bych tedy konkrétně měl prezentaci o pár stránkách třeba na lokálního tesaře nebo zedníka nebo lakýrníka (často takovéhle profese, člověk tam prezentuje svoje služby a kontakt, popř. hodinové sazby a ceny za služby). Jaký postup byste navrhovali? Konkurence je většinou v dalších lidech stejné profese na volné noze, kteří mají na webu podobné malé prezentace, vizitky.
ninja
Profil
Po lokální služby je důležité kvalitně zpracovat pokrytí oblasti, kde pracují. Výbodné jsou i refenrece od známých osob v daném místě (starosta, doktor, místní hvězda, atd.).

Okolní obce, mikroregiony, pomístní názvy, atd. také zapis na Firmy.cz, Google Places, lokální weby obcí, atd. Když získáte linky od podobných živnostníků/firem z okolí, ideálně když navazují na vaše služby, většinou to stačí. Případně spustit lokální PPC za pár korun. To většinou stačí.
Martin Kolčaba
Profil
Jakub Loskot:
to už je lepší :)

1) vyptal bych se detailně na všechny nabízené služby a informace o nich, na konkurenční výhody atd.
2) udělal bych analýzu klíčových slov s využitím minimálně Skliku, pokud jsou k dispozici, tak i dat z Analytics
3) důkladně bych si utřídil, co chci lidem říci, jaké jsou nejdůležitější prvky webu, co je cíl webu.
4) na základě 1, 2 a 3 bych připravil obsah (texty, referenční fotky, videa z průběhu prací, cokoli - záleží na konkrétním oboru a přístupu k podnikání...). Stránky bych podle oblasti působnosti řemeslníka cílil buďto na celou ČR (v případě, že nebaízí nějakou unikátní službu nebo je v ní prostě tak dobrý, že se vyplatí za ním cestovat několik desítek km), konkrétní oblast, města nebo město
5) připravil bych co nejpřehlednější web poskytující všechny informace
6) pokud tomu charakter webu odpovídá, registroval bych se do Google Places a také Firmy.cz, Najisto.cz. Ve firmy.cz bych zvážil, jestli se mi nemůže vyplatit placený zápis.
7) snažil bych se dávat o sobě vědět, abych dal najevo, že oboru rozumím a vím, o čem mluvím - diskuze, bezplatná poradna, návodné články či videa - zkrátka vše, co má potenciál se zalíbit a pomoci získat nějaké odkazy
Marek Prokop
Profil
Nevím, co přesně znamená lokální, ale pokud tím není myšlena Praha a pár dalších velkých měst, tak IMHO úplně stačí jedna stránka + Google Mapy + Nejřemeslníci a možná pár dalších podobných katalogů. Když hledám řemeslníka s referencemi na webu, většinou v okruhu 50 km nenajdu žádného.
Radek Wg
Profil
Rozdíl je v tom, že pro malé (lokální) stránky je to mnohem jednodušší. Hodně silnou zbraní mohou být PPC.
Dám příklad (regionální prodej garážových vrat http://www.ramex.cz/):

V PPC se cílilo na okruh xx kilometrů. Utraceno 230Kč, 34 prokliků. Z toho vznikly čtyři poptávky a jedna se nyní realizuje.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0