Autor Zpráva
Anonymní
Profil *
Dobrý den,
snad mě nikdo nebude kamenovat a najde se někdo kdo odpoví na pár mích otázek, předem děkuji.

uvažujme, že jsem otevřel online shop zaměřený na český internet, prodávající kazety, dvd apod. s tématikou jíž jsem označil v titulku.
1.Existují v českých vyhledávačích a portálech nějaká opatření namířená proti stránkám s tímto obsahem, ať už jakákoliv?
Tuším jsem někde četl, že slova jako por... a mnohá další (slovník je v tomto oboru velmi barvitý ;)) můžou být příčinou penalizace stránek...

2. Linkové farmy - pokud se za ně tvrdě penalizuje, proč se tam vůbec registrovat?
Nebo to má i jiný účel -např přicházejí z nich návštěvníci?
Pokud mám českou + anglickou verzi v rámci subdomény, přičemž anglická verze se nachází na linkových farmách, ohrozí to i pozici české verze stránek? - myslím jak v českých tak světových vyhledávčích.
Lze poctivým SEO dosíci dobrých výsledků i v tomto byznisu?

Jaký by jste tedy zvolili nejefektivnější způsob propagace, např. jestli tu fungují zpětné odkazy, nebo jestli nemá někdo dobrou zkušenost s pay-per-click reklamou v tomto oboru apod.

Obecně: myslíte, že se vyplatí etické SEO v tomto "průmyslu" (tedy hlavně v českém internetu), nebo by se mi obchodník zasvěcený a účinných metod znalý, za takový postoj vysmál?
Marty
Profil
1) příčinou penalizace by tato slova být neměla. Penalizován je web většinou za nekále seo praktiky. Spíše jde o to, že ve výsledcích vyhledávání budou tyto stránky až někdy hodně na konci (pokud se vůbec zobrazí).

2) za linkové farmy se skutečně penalizuje, ale lidé jsou často natolik chytří, aby udělali takový web, který robot jen stěží označí jako link-farmu. Podobné praktiky ale návštěvníky moc nepřivádí.

3) pokud se obě jazykové verze nacházejí na jiných doménách (http://cz.neco.cz a http://en.neco.cz) tak by druhá jazyková mutace neměla být penalizována.

Se zbytkem otázek bohužel nemohu poradit, protože s tím nemám zkušenosti. Nicméně si myslím že asi nejvíce záleží na tom co a ZA KOLIK prodáváte.
Petra
Profil
1. Vyhledávač vyhodnocuje tato slova jako negativní a stránky, které je obsahují má tendenci odsouvat níž. Netýká se to ale případu, kdy dotaz na toto slovo směřuje (uživatel zadá nějaké takové slovo do vyhledávače) a pak by měl najít stránku, která se tím zabývá.

Jestli se nebudete hnát za kvantitou a nebudete se snažit dostat do výsledků na vyhledávaná nicméně nesouvisející spojení, neměl by to být problém. Samozřejmě když někdo hledá "loga na mobil zdarma", vyhledávač se logicky brání každé malé možnosti, že by tam vyskočila nevhodná stránka. Pokud ale bude někdo nevhodné stránky přímo aktivně vyhledávat, vyhledávač mu je zase rád podsune.

2. linkfarmy ne, linkbuilding ano (teda pokud ten web hodláte provozovat dýl než pár měsíců)
Ivorius
Profil
Já se domnívám, že právě, jak říkáte "etické", SEO je to co by Vám odborník doporučil.
patrick
Profil *
Čo sa týka PPC reklamy v tomto obore, viem len toľko že napr. Google AdWords má v tejto oblasti veľmi prísne publikačné pravidlá. https://adwords.google.com/select/contentpolicy.html (mám pocit že takéto reklamy vôbec nepovoľuje)

Vlastnú skúsenosť zo správou takejto kampane nemám, ale tiež som ešte nikdy nevidel v AdWords bežať kampaň na adult obsah...

Možno by sa oplatilo skúsiť CZ a SK PPC systémy, ale nečudoval by som sa ak by razili podobnú politiku.
Yuhů
Profil
Porno je hodně specifický obor. Spousta normálních pouček v něm neplatí. Obávám se, že nikdo, kdo s tím nemá přímou zkušenost, nedokáže dobře odpovědět. Naopak ten, kdo s tím přímou zkušenost má, své postupy nerad předává dál.

Jednou jsem dělal klasické SEO erotickým stránkám, které už ale tehdy byly docela známé. Na základě mých konkultací se podařilo pomocí zcela etických postupů zvýšit počet příchodů z Google o 12 tisíc denně (nebo o tisíc procent, chcete-li). Z této zkušenosti vyvozuji, že klasické SEO je pro tento obor dobře použitelné. Tím spíš, že šlo o stránky bez exkluzivního obsahu.

Co se týká linkfarem -- nemohu být penalizován za to, když na mě nějaká linkfarma odkazuje. Naopak -- můžu být penalizován, pokud sám na linkfarmu odkazuji.

Co se týká problematických slov -- solidnější vyhledávače si k erotickým stránkám dělají příznak. Na normální dotaz potom stránky s erotickým příznakem nevypíšou. Na erotický dotaz se vypíšou všechny stránky včetně erotických. Problematických slov se tedy není třeba bát, protože o příchody z ne-porno dotazů stejně nemusíte stát. Co vám asi přinese uživatel, který hledá boty, když omylem zabrousí na porno stránku? -- Ale ano, někteří porno-webmasteři se snaží různá slova nepoužívat, aby se zobrazovali i na normální dotazy.

Nevím, jaký je obecný postoj PPC systémů, vím ale, jak je na tom Google AdWords. Reklamy si klasifikuje do tří skupin (normal, non-family safe, adult content) a nedovoluje zobrazování problematických reklam na nevinné dotazy. Jinak ale funguje normálně.
Yuhů
Profil
Ještě odpověď na dotaz:

> Existují v českých vyhledávačích a portálech nějaká opatření namířená proti stránkám s tímto obsahem, ať už jakákoliv?

Nevím o nich. Je ovšem pravděpodobné, že všechny vyhledávače už aplikují nebo v dohledné době budou aplikovat klasifikaci, jakou jsem nastínil výše.
autor prřízpěvku
Profil *
Díky všem přispěvovatelům za ochotu podělit se o své know-how ;)

Schválně, vloží někdo odkaz na české stránky s pornem na kterých se pozná ruka zkušeného optimizéra?
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.

0