Autor Zpráva
Hery
Profil *
Mám stránky S S-rankem 50 a Page-Rankem 2 a indexovanými 20 tisíci podstránkami a cca 200 klíčovými slovy a přesto jsem ve vyhledávání za stránkou s S-rank 30 a PageRank 2 a klíčovými čtyřmi slovy. Dokážete mi to někdo vysvětlit. Myslel jsem si, že by to mohlo být proto, že se v mém případě jedná o subdoménu, ale to taky není pravda neboť jsem ve vyhledávání našel subdomény také předemnou. Jedná se o můj web www.inzerce.czsluzby.com. Pro vyhledávání jsem použil slovo inzerce a slovní spojení inzertní server. Děkuji všem za ochotu pomoci. Jsem tu nový a své poznatky rád také předám později.
Martin Kolčaba
Profil
Co se PageRanku a Sranku týká, to jsou jen jedny ze stovek faktorů, pomocí kterých vyhledávače hodnotí dané stránky. Samotná informace o tom, jaký má vaše stránka PageRank a jaký má Srank je tedy naprosto k ničemu a nemá smysl ji sledovat.

Dle vaší první věty chápete SEO špatně, bylo by dobré si o něm něco přečíst. To myslím jako doporučení, ne jako rýpnutí.

Co znamená, že vaše stránka má 200 klíčových slov a konkurenční 4? Můžete vysvětlit blíže?

Snad nebude vadit, když vás odkáži na svůj web, kde jsem vybral některé zdroje - http://blog.komart.cz/seo-optimalizace-pro-vyhledavace/#seo Doporučuji zejména příručky od Google, web vyhledávače.info (na něm kromě článků také FAQ a poradnu, a především článek Kolik klíčových slov se vejde na jednu stránku). Také mrkněte na přednášku Honzy Tichého a další zdroje, které tam uvádím...

Mimochodem, pro web s obecnou inzercí se dají najít desítky tisíc klíčových slov, jedno vás nemusí vůbec trápit.
Hery
Profil *
Děkuji Vám opravdu z celého srdce. Domníval jsem se hloupě podle jiných rad, že v případě vyššího počtu je u GOOGLE vše následně penalizováno. Včetně zpětných odkazů. Tak u této podstránky www.inzerce.czsluzby.com jsem zatím jich mnoho nesháněl, že později přijdou sami. Více jak 100 jich je u domény www.czsluzby.com a kdyby bylo více času, vytřídil bych je na 100 pouze pro obdobnou tématiku.

Mohu poprosit o Váš email.cz. Můj je inzerce@czsluzby.com. Ne proto, že Vás chci otravovat, ale pokud je vše pravda, pak Vás v budoucnu třeba odměnil nebo zasvětil - přivedl do úspěšného podnikání. Hlavně scripty mne zajímají nejvíce. V případě zájmu mne kontaktujte a připište odkud Vás znám a zda znáte scriptování a obecně php. Chodí mne sem spousty emailů, nechci někoho s takovými znalostmi vložit do koše.
LudekBrno
Profil
Hery:

Vaše vyjadřování je místy poněkud obtížně srozumitelné. Proto jen doplním, že zdejší členové nemohou býti vkládáni do košů :-)

Jinak těch důvodů pořadí webů může být mnoho, například stáři, množství inzerátů, struktura kategirí a samozřejmě povědomí mezi lidmi, kteří třeba více odkazují na ty ostatní inzertní weby.
hery
Profil *
Mám konkrétní dotaz. Jedná se o title. Vím, že je potřeba ho vytvářet na každou stránku atd. Já jej mám udělaný automaticky. Takže mi to z inzertního serveru sbírá automaticky pomocí <?php echo. Jedná se o www.inzerce.czsluzby.com, jak je již výše uvedeno také.

Zvyšuji počty hlavních kategorií i podkategorií. Mám cca 21000 již indexovaných podstránek, ale rozhodl jsem jej více rozšířit a doufám, že při přesunech inzerátů se podstránky a URL pravděpodobně mění i ve vyhledávačích. Snad ano.

Musím tedy každý inzerát z 21000 přesouvat do nových kategorií a podkategorií pro lepší indexaci a viditelnost ve vyhledávačích při automatickém vygenerování title nebo stačí ponechat v těch původních pár podkategoriích a kategoriích.

Další věcí je ještě, zda je nějaký problém s hlavními kategoriemi, které jsou na úvodní stránce brány jako <h1>. A podle informací vím, že by tam měl být nadpis jen jeden. A taky, že tyto hlavní nadpisy se po kliknutí a otevření další strany přemění na title. Je to správný postup? Já jinak nevím, jak vytvořit pro každou podstránku nebo tedy inzerát pevné title, zatím jsem kromě tohohle automatického nedokázal na nic přijít. Automatické mám i description a podle mého je to taky správná volba. Ale jistý si nejsem.

A ještě jedna věcička. Mám špatně strukturované <h1>. Měl jsem v něm vložené i čísla počtu inzerátů. Tak jsem jej smazal v main.php, ale chyba nebyla opravena. Může být špatná struktura právě v počtu nadpisů <h1> či je problém jinde.

Můžete pomoci, popřípadě odkázat na nějaké kvalitní informace? Souhrnem tedy: Stačí toto automatické generování title, je důležité s h1 něco dělat, ale netuším co. Musím je mít jako kategorie na hlavní stránce a také zda je nutné jeden inzerát po druhém přesouvat do nových podkategorií. Samozřejmě lepší by to bylo z pohledu inzerenta, aby viděl co nejvíce inzerátů, ale brzdí mne to v práci.
jenikkozak
Profil
To, co ti napíšu o webu www.inzerce.czsluzby.com, neplatí jen o webu www.inzerce.czsluzby.com, ale o všech. (Samozřejmě včetně webu www.inzerce.czsluzby.com.)
Snaž se, abys URL neměnil. Pokud už k tomu dojde, zajisti přesměrování. První varianta je jistější a jednodušší.

hery:
A podle informací vím, že by tam měl být nadpis jen jeden.
Třesky plesky. Hájedniček můžeš mít na stránce, kolik chceš.

A taky, že tyto hlavní nadpisy se po kliknutí a otevření další strany přemění na title. Je to správný postup?
Čím více synonymních frází použiješ, tím větší je množství různých dotazů, na které se lidé z vyhledavačů na tvůj web dostanou.

Automatické mám i description a podle mého je to taky správná volba.
Nerozumím. Jak automatický jen popisek je? Jde o to, že se automaticky generuje z prvních znaků textu? To považuji za zbytečné, mám za to, že úryvky, které v případě chybějícího metatagu vytváří vyhledavače jsou lepší než jednoduché zkopírování kusu řetězce bez ohledu na to, co vyjadřuje. Zobrazený popisek ve výsledcích vyhledavače by mě měl motivovat k tomu, abych ten konkrétní odkaz navštívil. Ale text: „Tenisky, Obuv je prakticky úplně nová, jen jeden týden nošená. Velikost 6. Nové stály 1290 ve slevě, jinak stojí 1990 Kč

Popis od výrobce v překladu......, Tenisky
“ moc lákavý není. Tenisky. Rozhodně nejsem proti vytváření automatiky na dobré popisky. Ale v tomto případě by to asi vyhledavač nesplácal o nic hůř.

Může být špatná struktura právě v počtu nadpisů <h1> či je problém jinde.
Ano, asi tak.

je důležité s h1 něco dělat, ale netuším co.
To si nemyslím. Nadpisy obecně nemají zázračnou moc, kterou by dokázaly napravit chyby například v odbyté grafice. Popravdě řečeno mě ta stránka svým vzhledem spíše odrazuje. Nehledě na to, že k podobným službám nemám žádnou důvěru.

Samozřejmě lepší by to bylo z pohledu inzerenta, aby viděl co nejvíce inzerátů, ale brzdí mne to v práci.
Inzerentovi je to přece jedno. Ten chce vidět, že se jeho inzerát zobrazuje, a víc ho zajímat nemusí.
hery
Profil *
Děkuju za info. U posledního bodu se ale jedná z pohledu uživatele. Pokud neuvidí dotyčnej inzeráty v podkategoriích, protože jsou všechny v těch původních kategoriích a podkategoriích, tak ho server odradí, že není navštěvovaný. Nemyslel jsem, že by tam nebyl vidět, když se jedná o návštěvníka, kterej chce inzerovat. U podobných stránek jsou velcí konkurenti kde lidé inzerují, u podobných mojim spíše jen koukají co kde je. Asi tak.


Pochopil jsem tedy základní věc: nepřesouvat nikam nic, neměnit tím URL, na hlavní nadpisy prdět??? Udělat spíše hezkou stránku?
jenikkozak
Profil
hery:
Pochopil jsem tedy základní věc: nepřesouvat nikam nic
Přesouvej, co chceš, kam chceš, ale neměň pokud možno URL. Když ji budeš kvůli každé změně na webu upravovat, po čase se z toho zblázníš, protože budeš nucen zajistit, aby úplně všechny verze té adresy vedly na jednu funkční URL.

na hlavní nadpisy prdět?
Nemyslím ignorovat je úplně, ale spíše se zaměřit na jiné věci. Tu spoustu <h1><strong></strong></h1> na úvodní stránce bych být vyhledavačem bral jako snahu o manipulaci. Normálního člověka přece nenapadne, aby zdůrazňoval takto důležitý prvek, jakým nadpis první úrovně je.
hery
Profil
Hery:
jasný rozumím, ale nerozumím té první věci. Pokud totiž vytvořím nový jiný název kategorie a podkategorie a následně do ni vložím již existující inzerát z jiné kategorie podkategorie již dříve vytvořené, tak se url musí zákonitě měnit, nebo se pletu?. Nebo to vyhledávač již neřeší a bere ji jako konečnou a nezmění ji. Bojím se totiž toho, že se může nějakým způsobem URL ztratit nebo poničit, když to řeknu jednoduše. A tím přijdu o indexované stránky, což je dost důležité. Jaký máš názor na toto. Vůbec mě nenapadlo, že bych nikdy už web nemohl upravovat, aby náhodou mě vyhledávač nepenalizoval nebo neindexolval


líbí se ti nebo jiným stránka spechato.cz? Taky jsou tyto stránky řšené co nejjednodušeji, aby se rychle načetly vzhledem pro uživatele a samozřejmě i pro vyhledávače
Martin Kolčaba
Profil
hery:
Pokud totiž vytvořím nový jiný název kategorie a podkategorie a následně do ni vložím již existující inzerát z jiné kategorie podkategorie již dříve vytvořené, tak se url musí zákonitě měnit, nebo se pletu?. Nebo to vyhledávač již neřeší a bere ji jako konečnou a nezmění ji.

může a nemusí. To záleží na tom, jak máte nastavený systém, který váš web pohání. Vyhledávač to neřeší, řeší to váš systém pro správu obsahu.
Pokud nevíte, co děláte, nedoporučuji se do kouzel s větším množstvím URL pouštět.
hery
Profil
Jasný rozumím Vám, když neznáš neřeš to. Ale přeci logicky by se ty URL ve vyhledávači měly měnit. Nemůže přeci vyhledávač spoléhat na indexování stránky s před 20 lety. Kdyby se takhle choval a URL neměnil, pak by spousta webů byla na odpis. Ale věřím, že mě to může dělat problémy, pokud budu již hotové stránky = URL neustále měnit. Jak jsem někde četl, mohl by se na mě google nebo seznam klidně na čas vykašlat.
Martin Kolčaba
Profil
hery:
Jasný rozumím Vám, když neznáš neřeš to. Ale přeci logicky by se ty URL ve vyhledávači měly měnit. Nemůže přeci vyhledávač spoléhat na indexování stránky s před 20 lety. Kdyby se takhle choval a URL neměnil, pak by spousta webů byla na odpis.

to je starost webmastera, ne vyhledávače. Vyhledávač indexuje existující stránky a z indexu vyhazuje zrušené.

Podívejte se na situaci, kdy URL změníte. Dejme tomu, že máte stránku na URL /notebooky-acer-bazar. URL této stránky změníte na /notebooky-acer-inzerce bez toho, abyste provedl 301 přesměrování.
Co se tedy stane? Z pohledu laika jste jen změnil URL stránky a čekáte, že se s tím vyhledávač nějak popere.
Reálně jste však starou URL zrušil, tedy přestala existovat. Odkazy, které za svou existenci nasbírala, již nefungují. Místo ní jste prakticky založil novou stránku, kterou vyhledávač nezná.

Co se stane dál? Pokud si vyhledávač všimne, že stránka na staré URL už neexistuje, vyřadí ji z indexu. Pokud si všimne nově vzniklé stránky na nové URL, nejspíš ji zaindexuje, ovšem jako úplně novou stránku, bez vazby na stránku na předchozí URL - nemají se sebou nic společného. To že mají stejný obsah je teď vedlejší.

Pokud měníte nějakou URL, měl byste k tomu mít pádný důvod. Pokud jej máte, měl byste zajistit přesměrování staré URL na URL novou. Pak vyhledávač bude vědět, že stránka byla přesunuta a dokonce budou fungovat i odkazy.

Praktická ukázka: klikněte na http://www.prodej-firem.com/CO-DELAME.html?mm=3 a podívejte se, na jakou adresu se ve skutečnosti dostanete. To proto, že adresa, na kterou jste klikl, je přesměrovaná na http://www.easysupport.cz/ready-made-spolecnosti-na-prodej.

Pokud přesměrování nezajistíte, stránku jste reálně nepřesunul, ale vlastně zrušil a založil novou.

Co se může stát při neuvážené manipulaci s URL jsem popsal ve svém článku Redesign může zabíjet SEO.

Je takové vysvětlení srozumitelnější? :)
hery
Profil
Děkuji, to jsem si myslel a jsem velmi spokojený s vysvětlením. Podívám se na "Redesign může zabíjet SEO". Ale již nyní můžu říct, že bude vzhledem k počtu indexovaných stránek lepší počkat na vytvoření nových. Musel bych jinak přesměrovat kupříkladu 10000 stránek. Pokud mne je nevytvoří pod novou adresou, pak přijde na řadu přesměrovávání. Již při analýze jsem si všiml změn v indexování, právě zmizelo přibližně 10000 a na seznamu i googlu jsem výrazně spadl. Na seznamu o přibližně 20 příček na dané slovo a u googlu o 10. Nejsem rád, ale muselo se stát.


Mohu se ještě zeptat, za jak dlouho přestanou staré URL fungovat, že by se mohli ještě "zachránit" staré URL?


Už rozumím, zkusím s tím ještě něco provést


Jak to s tím uvedeným webem nakonec dopadlo? Přesměrovával nebo počkal a dopadlo vše v pohodě? Někde jsem nalezl možnost vyžádat po vyhledávači předčasné projetí webu, nepomohla by třeba i tato možnost? Že by to vyhledávači řeklo, hele přišla změna, mrkni na to a zaindexuj nové URL a se starými si dělej jak uznáš za vhodné?
jenikkozak
Profil
hery:
Nejsem rád, ale muselo se stát.
Nemuselo. Bez urážky, ale udělal jste dost velkou hloupost.

Mohu se ještě zeptat, za jak dlouho přestanou staré URL fungovat, že by se mohli ještě "zachránit" staré URL?
Záleží na tom, jak často stránky robot vyhledavače navštěvuje. Musejí dostat chybovou hlášku několikrát, aby se přesvědčili, že nejde o nějaký krátkodobý výpadek. Tipnu si, že u takto navštěvovaného webu to může trvat tak týden u frekventovanějších stránek, u těch zastrčenějších měsíc.
hery
Profil
Vím, chybami se člověk učí. Nebudu měnit žádné URL. Musel bych to celý překopat a přesměrovávat v takovém počtu je až ta poslední možnost. Nejedná se totiž o 10000 stránek jak jsem psal, ale o kompletně celé přes 21000. Budu doufat, že vše se v dobré obrátí a vytvoří mi nové URL. Naštěstí zde nevedlo moc vnitřních odkazů a i z venčí nijaké do vnitřku webu. Většina pouze na homepage domény a subdomén. Na vnitřní a do vnitřku zvenčí se teprve chystám.

Pro info na klíčové slovo "realitní inzertní server" jsem stále na 10 místě na google. Koukal jsem také přímo ve vyhledávači na sebe a nemění se ani popisky hlavní domény. Google toho má asi dost na práci.

Chlapi děkuji Vám a snad jsme tím pomohli i jiným nadšencům jako jsem já :)
Yuhů
Profil
hery:
Mohu se ještě zeptat, za jak dlouho přestanou staré URL fungovat, že by se mohli ještě "zachránit" staré URL?

Pokud na starou adresu vedou kvalitní odkazy z cizích webů, tak je dobrý nápad je "nahodit" kdykoli. Nebo přesměrovat.

Jestliže tam žádné podstatné odkazy nejsou, tak se obnova starých URL vyplatí přibližně do měsíce od jejich zrušení. Přesně se to říct nedá, protože robot chodí nepravidelně a různé setrvačné signály se počítají z různých časových oken. Pak už moc ne. V takovém případě, když se snažíte o nahození, je vždycky lepší, pokud se na starou URL vrátí obsah, než když se na něm jenom objeví přesměrování. Minimálně u Seznamu. Ne všechny historické signály se po přesměrování přenášejí.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0