Autor Zpráva
Jakub Loskot
Profil
Dobrý den,
potřeboval bych radu ohledně struktury webu. Konkrétně jak propojit lokální umístění (Praha, Brno, Plzeň) a nabízenou službu (třeba úklid domácnosti). Popis služby je pro každé místo stejný, takže pokud by se na "úklid domácnosti Praha" udělala zvláštní podstránka, měla by duplicitní obsah s podstránkou "úklid domácností Brno" (protože popis služby je více méně stejný), na druhou stranu bych chtěl využít potenciálu konkrétních vyhledávaných frází s městy pro SEO, PPC apod.

Měl někdo podobný problém? Jak to řešit?
Plaváček
Profil
Jakub Loskot:

Jednou z možností je udělat jednoduchý jednostránkový web s popisem nabízených činností a odkazy (mapkami) na lokality, kde je služba nabízena.
peta
Profil
Myslim si, ze to nevadi, ze by byla stranka duplicitni. Kontakty tam budou rozdilne a poloha firmy.
Druha moznost je, jedna stranka se seznamem mist, kde uklizite. To taky vidim jako spravnou cestu, ikdyz se zpusob bude mirne lisit. Viz Plaváček.
jenikkozak
Profil
peta:
Myslim si, ze to nevadi, ze by byla stranka duplicitni.
Duplicita obsahu se považuje za poměrně zásadní problém.
Jakub Loskot
Profil
Plaváček:
Jak tam ale využiji vyhledávané klíčové fráze jako "úklid domácnosti Praha"? Neumím si to totiž moc dobře představit, pokud byste to mohl popsat polopatě (třeba to „odkazy (mapkami) na lokality, kde je služba nabízena.“).

Líbilo se mi třeba řešení stránky www.realhit.cz, kde jsou 2 klikací filtry. Pokud kliknu na pronájem bytů, tak jsem na podstránce i tak pojmenované, pokud k tomu kliknu i třeba na Olomouc, jsem na podstránce "pronájem bytů Olomouc". Samozřejmě to nejde použít, protože oni pracují s databází inzerátů a tu jen filtrují dle toho, na co máčknete, ale prostě ten nápad se mi líbí.
pepperos
Profil
Buď vložit na 1 stránku a nebo vytvořit jednu stránku pro všechny lokace, s možností prokliku do detailu. Tam nemusí být duplicitní obsah, může být jiný, podobný.

Smysl by to mohlo mít, můžete tam například dát detaily o čtvrtích, kde služby nabízíte, reference zákazníků z daného města, jiné fotografie, jiný příklad nabízených služeb v balíčku apod. Vymyslet se dá unikátní obsah i pro podstránky, ale uznávám, není to úplně snadné, protože chtě nechtě to bude podobné.
Jakub Loskot
Profil
Mám ještě jeden dotaz.

Co si myslíte o tom, když mám databázi inzerátů a tu různě filtruji (jako na výše zmíněné stránce Realhit.cz) přes filtr (dám třeba Olomouc a stránka mi vyfiltruje inzeráty z dané oblasti a navíc on-page faktory jako title, URL atd. přejmenuje na klíčovou frázi + lokální zacílení, tedy třeba "pronájem bytů Olomouc"). Na homepage je tedy možnost výpisu všech inzerátů.

Jak se tedy stavíte k tomu, že je nějaká databáze inzerátů a podle toho, jak je vyfiltrujete, tak se jmenuje i podstránka? Je to dobré řešení z hlediska SEO? Nevím, co si o tom myslet, protože tam vzniká duplicitní obsah.
Př. když si vyfiltruji "pronájem bytu" a "pronájem bytu Brno", tak obsah podstránky "pronájem bytu" bude tvořen včetně inzerátů z podstránky "pronájem bytu Brno".
jenikkozak
Profil
Seznam nedoporučuje nabízet výsledky vyhledávání k indexaci.
Google blokování výsledků vyhledávání také doporučuje.
Yuhů před tím varuje: „Opět jde o to, že moderní vyhledávače nejsou pitomé a poznají, co jsou výsledky vyhledávání. A dokážou za ně trochu penalizovat celou doménu nebo subdoménu.“
Jakub Loskot
Profil
A je to tenhle případ? Protože to není vyhledávač, ale jen filtr obsahu (v tomto případě inzerátů) nahraných na stránce.

http://www.realhit.cz/pronajem/byty/praha
a
http://www.realhit.cz/pronajem/byty/praha-10 kdy "pronájem bytu Prahu 10" je vlastně podmnožina pro "pronájem bytu Praha"
Cody
Profil
Podle mě generování nových vstupních stránek je naopak super. Takže dobré řešení filtru je podle mě dobře.
Jakub Loskot
Profil
Cody:

Myslíš si, že to tedy vyhledávač v tomto případě nijak nepenalizuje?
Cody
Profil
Nevím, jestli si rozumíme, ale pokud máš například na mysli jestli varianty stránky http://www.megapixel.cz/digitalni-zrcadlovky na něž je aplikovaný filtr, třeba výrobce, jako =canon]http://www.megapixel.cz/digitalni-zrcadlovky#b[2]=canon, =nikon]http://www.megapixel.cz/digitalni-zrcadlovky#b[6]=nikon nebo =olympus]http://www.megapixel.cz/digitalni-zrcadlovky#b[7]=olympus - toto je naprosoto v pořádku a vytváří to další vstupní stránky, na které můžeš cílit vhodnými frázemi. Tak tohle řešení je naprosto v pořádku. Myslel jste to takhle?


He, koukám, že fórum "kurví" URL Megapixelu kde je hranatá závorka, ale snad je to i tak pochopitelné:-)
Jakub Loskot
Profil
Cody:

Jo, asi rozumíme. Takže teď jen dotaz, pokud si dáš třeba "digitální zrcadlovky", tak tato podstránka bude obsahovat i obsah třeba podstránky "digitální zrcadlovky Canon" a to tedy nevadí?


Cody:

btw teď jsem koukl do zdrojového kódu a oni mají filtr na značky dělaný asi javascriptem a title je pořád "digitální zrcadlovky", v URL je změna taková to:
=canon]http://www.megapixel.cz/digitalni-zrcadlovky#b[2]=canon
vs.
http://www.megapixel.cz/digitalni-fotoaparaty

nejsem porgramátor, takže nevím, co je to za řešení, ale očividně to nedělají jako RealHit, ten by po vybrání si značky "Canon" napsal do title "digitální fotoaparáty Canon"
Cody
Profil
Jakub Loskot:
Takže teď jen dotaz, pokud si dáš třeba "digitální zrcadlovky", tak tato podstránka bude obsahovat i obsah třeba podstránky "digitální zrcadlovky Canon" a to tedy nevadí?

Omlouvám se, ale dotazu nerozumím, šlo by to nějak doplnit?


oni mají filtr na značky dělaný asi javascriptem a title je pořád "digitální zrcadlovky"
Tak to je špatně. mělo by se to odrážet minimálně v titulku, meta description, nadpisu a textu na stránce.
Jakub Loskot
Profil
Cody:

Jde mi o to, že produkty "digitální zrcadlovky Canon" budou duplicitně i na stránce "digitální zrcadlovky", protože tam budou všechny značky, včetně Canon. Tak jestli to vadí nebo ne?

Ale jak jsem psal, Megapixel má podstránku "digitální zrcadlovky" a pokud zvolí cokoli na parametrickym filtru (třeba tu značku fotoaparátu), tak obsah se vyfiltruje, ale pořád jsem na podstránce s title "digitální zrcadlovky", akorát se v URL přidá toto: #b[2]=canon
Cody
Profil
Jakub Loskot:
Jasně, tzn. že na sstránce zrcadlovky budou všechny zrcadlovky a na stránce digitální zrcadovky už jen ty digitialní. Ne, myslím, že v tom problém není. A jak jsme psal, tohle mají špatně mělo by dojít k personalizaci obsahových faktorů na základě filtru.
Jakub Loskot
Profil
Cody:

Díky moc, odeslal jsem ještě na mail pavel.ungr@bloxxter.cz doplňující dotaz.
Cody
Profil
Jakub Loskot:
Jsem teď dost na cestách, ale odpovím co to půjde.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Odkud se sem odkazuje


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: