Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
peekaa Profil |
1/ Je vhodné dávat jako h1 název firmy v hlavičce/banneru, a nadpisy článků dávat jako h2? Nebo je lepší název firmy udělat nějak v css a kvůli vyhledávačům mít jako h1hlavní název článku?
2/ Je SEO špatně když mám h1 jak název firmy v hlavičce a i název článku? Díky moc Moderátor Joker: Titulek „h1“ nevystihoval podstatu dotazu. Příště zkus prosím vymyslet lepší.
|
||
Joker Profil |
#2 · Zasláno: 26. 3. 2013, 11:32:17
ad 1/, teoreticky v <h1> má být hlavní nadpis stránky, což asi název firmy není.
ad 2/, ne. |
||
jenikkozak Profil |
#3 · Zasláno: 26. 3. 2013, 11:34:21
Dávám jako nadpis nejvyšší úrovně název webu i nadpis konkrétního článku. Vyhledavač to pochopí. Není pro něj těžké zjistit, které části stránky se v rámci webu opakují a co asi znamenají. SEOmaty nechť si trhnou nohou.
|
||
Plaváček Profil |
#4 · Zasláno: 26. 3. 2013, 11:54:38
peekaa:
Co má obsahovat element H1, vcelku přehledně říká specifikace HTML, viz http://www.w3.org/TR/html401/struct/global.html#h-7.5.5. A poněvadž správné strukturování nadpisů patří hlavně do přístupnosti, zde je praktický návod http://poslepu.blogspot.cz/2010/01/jak-pristupne-strukturovat-web-pomoci.html. |
||
jenikkozak Profil |
Protože jsem na žádném z výše odkázaných článků nenašel vysvětlení položeného dotazu, udělal jsem malý průzkum:
- Poslepu mají jako <h1> název webu, jako <h2> nicneříkající datum a jako <h3> nadpis článku. - Google ve vyhledávání nepoužívá <h1> vůbec, <h2> má poschovávané a <h3> označují názvy vyhledaných stránek. Logo (zastupující název webu) mají originálně v jednořádkové a jednobuňkové tabulce. - Google v nápovědě má logo v divech, nadpis článku v <h1>, na podnadpisy používá <strong> v odstavcích. - Seznam na domovské stránce má jako <h1> logo, <h2> nevede, <h3> jsou názvy sekcí. - Ve výsledcích vyhledávání používá stejný způsob jako Google. Logo ale nemají v tabulce, nýbrž nadpisu <h1>. - Seznam v nápovědě má jako <h1> název podprojektu, název článku je v <h2>, podnadpisy jsou také v <h2>, méně důležité pak <h3>. - Bing ve vyhledávání nadpisy <h1> ani <h2> nevede, <h3> jsou názvy vyhledaných stránek. - V nápovědě má <h1> schovaný, nadpis článku má v divu, <h2> používá na podnadpisy a <h3> na vytváření horizontálních mezer (tak to aspoň vypadá) - W3C název webu na odkázané stránce nepotřebuje, v nadpisech využívá jednotlivé úrovně. - Když se podíváme na H1.cz, tam logo mají v odstavci, <h1> na úvodní stránce nevedou, na podstránkách tak označují hlavní nadpis článku. - Tato diskuse nadpisy nevyužívá. (Omlouvám se, využívá, odfláknul jsem u ní měření. Název ani logo v nadpisu nejsou.) Proto si myslím, že vyhledavače si dokážou poradit s jakoukoliv strukturou a přemýšlet nad nimi z pohledu SEO je zbytečné. |
||
Chamurappi Profil |
#6 · Zasláno: 26. 3. 2013, 13:20:09
Reaguji na jenikkozaka:
„Tato diskuse nadpisy nevyužívá.“ V horních drobečcích je titulek vlákna <h1> . Formulář nadepisuje <h2> .
„W3C název webu na odkázané stránce nepotřebuje, v nadpisech využívá jednotlivé úrovně.“ Když se podíváme na jiné specifikace, tak třeba XHTML 1.0 je jedna stránka, v níž je nadpis každé kapitoly vyznačený jako <h1> .
Úvodní stránka W3C má v <h1> pouze logo, ostatní bloky stránky jsou nadepsané <h2> .
|
||
peekaa Profil |
#7 · Zasláno: 26. 3. 2013, 13:24:10
díky všem, hlavně tedy jenikkozak. Nechám to tedy jak to mám.
|
||
Cody Profil |
#8 · Zasláno: 26. 3. 2013, 22:10:01
Z pohledu SEO má nadpis spíše menší důležitost než větší. Zamýšlel bych se nad strukturou dokumentu a co má H1 sdělovat v drtivé většině je to název konkrétní stránky, na úvodní stránce to může být i celý web. Logo v H1 bez textové alternativy nedává smysl.
|
||
Časová prodleva: 11 let
|
0