Autor Zpráva
Marcel
Profil *
Dobrý den,

velice mě zajímá problematika ohledně odkazů s parametry, respektive jestli se daná stránka počítá jako samostatná a jaký to má efekt. Dám příklad:
www.stranka.cz
www.stranka.cz/index.php?str=1
www.stranka.cz/?affid=12345

Příklad nastavení měření Google Analytics:
www.stranka.cz/?utm_campaign=spring&utm_medium=referral&utm_source=exampleblog

Zajímá mě, které odkazy lze chápat jako samostatnou stránku (jak to poznám), a naopak které odkazy se berou jako by směřovaly na index, tzn. jako kdybyste odkazovali jen na www.stranka.cz . Možná se v tom vrtám až moc a chci se jen přesvědčit, že pokud použiji GA kod u svých odkazů, jestloi nevytvářím fiktivní stránku a neodkazuji na index.

Díky,

Marcel
ninja
Profil
Čistě techniky jiné URI je jiná stránka, ale vyhledávače to již umějí docela dobře rozpoznávat. Googlu můžete poradit v Google Webmaster Tools. Případně můžete z takového odkazu přesměrovávát na variantu s použítím křížku (# lokální kotva), který se jako samostatná stránka nebere. Vložení "link canonical" také pomůže.
Marcel
Profil *
ninja: Pokud si tedy vložím do odkazů parametry z Google Analytics pro lepší měření, ochudím se tak o efektivitu odkazu, je to tak? Teoreticky se totiž generuje stránka úplně nová, která zobrazuje obsah indexu (kompletně duplicita). Nelze tedy vložit ani canonical url nebo
ninja
Profil
Četl jste i zbytek mého příspěvku, krom první věty? Navrhoval jsem řešení, včetně canonical...
Cody
Profil
Osobně jsme zastánce náhrady ? mřížkou.
Marcel
Profil *
ninja:
Googlu poradím v GWT, a Seznamu?

Přesměrování na variantu s křížkem je pak už docela prasárnička.

Kanonickou url přeci nelze použít. Na stránku http://www.stranka.cz/?utm_campaign=spring&utm_medium=referral&utm_source=exampleblog kanonickou url nevložím, jelikož obsah této stránky neexistuji a načte se pouze index, takže tu vzniká ještě duplicita.

Nemyslím si, že by to vyhledávače dost dobře rozpoznali. Pro efektivní odkaz je tedy lepší použít neměřitelnou variantu.
ninja
Profil
Marcel:

Seznamu pomocí GWT neporadíte.

Jestli je náhrada křížkem prasárna je otázka, navíc to funguje jen na určitých verzích Apache a udělat chybu je snadné. Ale je to funkční řešení.

Kanonickou URL použít můžete. Jen při zobrazení http://www.example.com/?utm_campaign=spring&utm_medium=referral&utm_source=exampleblog do HTML vložíte canonical http://www.example.com. Jaká stránka se vám reálně načte a jak přítomnost get parametrů rozpoznáte je na vás, nicméně to lze udělat zcela jednoduše skriptem na serveru.


Proč myslíte, že vyhledávače nedokáží automaticky odfiltrovat utm_* parametry? Je to snadné a jejich používání je natolik rozšířené, že odfiltrování je v zájmu vyhledávačů, aby dokázali poskytovat lepší výsledky.
Marcel
Profil *
ninja: S tou poslední větou se asi stotožním nejvíce, díky za rady .)
JanJanuska
Profil
Po úpravách meracieho kódu (viď http://www.h1.cz/h1-cz-pro-vas/merici-kod-pro-google-analytics-od-h1-cz), je možné používať utm parametre s použitím mriežky (#) namiesto otáznika (nie je potrebné žiadne presmerovanie).
Vyhľadávače sa utm parametre zrejme snažia odfiltrovať, avšak nemožno sa na to spoliehať. Google často indexuje stránky aj v utm parametrami.
Marek Prokop
Profil
[#7] Honzo, k tomu dvě poznámky:

1) Pro účely rel canonical není potřeba testovat, zda URL obsahuje ty nežádoucí parametry. Prostě se na danou stránku dá rel canonical vždy a je vyřešeno.

2) Vyhledavače sice mohou utm parametry znát, ale zároveň je mohou brát i jako signál naznačující, že by odkaz mohl být reklamní/placený.

Co z toho vyvodit pro tento konkrétní případ, nevím. Na to mám moc málo informací. Obecně ale s utm parametry spíš šetřím, protože jsou principielně vadné.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Odkud se sem odkazuje


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: