Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Jendak Profil * |
#1 · Zasláno: 1. 4. 2013, 18:43:25 · Upravil/a: Jendak
Ahoj,
dělal jsem menší web. Je to typická firemní prezentace, která přímo na webu nic neprodává. Když uživatel zadá do googlu nebo seznamu "truhlářství Ústí nad Labem" (ve skutečnosti jde o jiné řemeslo i město, ale dobře poslouží pro příklad) tak se web ve vyhledávání zobrazí protože tam má sídlo (tzn. městu uvedeném v title a kontaktu). Když ale zadám "truhlářství Děčín" (nebo jiné přilehlé město a vesnici) tak se nezobrazí, protože na webu o něm není zmínka. Firma ale samozřejmě dělá i mimo Ústí. Na druhou stranu nepotřebuji, aby se stránka ukazovala ve výsledcích na hledání "truhlářství Brno", protože je to příliš daleko a pro firmu ani zákazníka se to nevyplatí. Jak to řeší SEO? Udělat stránku "Kde všude nás najdete" se seznamem (pro firmu) nejdůležitějších měst v okolí? Přidat obrázky zrealizovaných prací a do altu přidat i místo realizace? Napadá vás ještě něco dalšího? Díky moc :) *Udělat stránku "Kde všude najdete naše práce" |
||
LudekBrno Profil |
Jendak:
To je docela ořišek. Já jsem na to šel tak, že jsem na stránce, kde popisuji své služby, vyjmenoval všechna větší města v okolí Brna, které je mým sídlem. Ale samozřejmě je to jediná zmínka těch měst kdesi v textu, takže to ani zdaleka nemá takovou účinnost, jako Brno, které mám uvedené i přimo v Title. Takže to projistotu ještě posiluji pomocí Google AdWords klíčovými frázemi obsahující ta okolní města. Nicméně účinnost je naprosto minimální a to nejen v proklicích, ale vůbec v minimální hledanosti. Mám podezření, že lidé z menších měst používají pro vyhledávání fráze složené z požadované služby + nejbližšího velkého města a že se vůbec nepokouší hledat službu ve svém malém městě. Možná proto, že své město znají a vědí, že tam daná služba vůbec nesídlí. |
||
Jendak Profil * |
#3 · Zasláno: 2. 4. 2013, 21:18:52
Díky, rozhodně máš pravdu co se týče způsobu jakým vyhledávají lidé z menších měst.
Ještě mě napadlo přidat stránku s popisem umístění města, ve kterém firma sídlí. Něco jako "Ustí se nachází xxx km od Děčína, xxx km od...". Takže tím ještě posílím i výsledky na "domovské" město a nepůsobí to (snad) nějakým uměle vytvořeným SEO textem :D Jinak nikoho jiného nic nenapadá? |
||
Marek Prokop Profil |
#4 · Zasláno: 2. 4. 2013, 21:45:35
Chtělo by to konkrétní příklad. U toho uvedeného (truhlářství Ústí n/L) by asi problém nevznikl, protože zákazníci z Ústí by jednomu truhláři stačili až až. Jak píše Luděk, obecně je to dost těžké a každý případ se řeší jinak právě podle typu podnikání.
Takové minimum ovšem vždy je zápis do Google Places a katalogu Firem.cz. Oba umějí s místem pracovat (Google i ve fulltextu, Seznam sice jen v katalogu, ale náhled z něho dává do fulltextu). |
||
Časová prodleva: 11 let
|
0