Autor Zpráva
Jendak
Profil *
Ahoj,
dělal jsem menší web. Je to typická firemní prezentace, která přímo na webu nic neprodává.

Když uživatel zadá do googlu nebo seznamu "truhlářství Ústí nad Labem" (ve skutečnosti jde o jiné řemeslo i město, ale dobře poslouží pro příklad) tak se web ve vyhledávání zobrazí protože tam má sídlo (tzn. městu uvedeném v title a kontaktu). Když ale zadám "truhlářství Děčín" (nebo jiné přilehlé město a vesnici) tak se nezobrazí, protože na webu o něm není zmínka. Firma ale samozřejmě dělá i mimo Ústí.
Na druhou stranu nepotřebuji, aby se stránka ukazovala ve výsledcích na hledání "truhlářství Brno", protože je to příliš daleko a pro firmu ani zákazníka se to nevyplatí.

Jak to řeší SEO? Udělat stránku "Kde všude nás najdete" se seznamem (pro firmu) nejdůležitějších měst v okolí? Přidat obrázky zrealizovaných prací a do altu přidat i místo realizace? Napadá vás ještě něco dalšího? Díky moc :)


*Udělat stránku "Kde všude najdete naše práce"
LudekBrno
Profil
Jendak:
To je docela ořišek. Já jsem na to šel tak, že jsem na stránce, kde popisuji své služby, vyjmenoval všechna větší města v okolí Brna, které je mým sídlem. Ale samozřejmě je to jediná zmínka těch měst kdesi v textu, takže to ani zdaleka nemá takovou účinnost, jako Brno, které mám uvedené i přimo v Title. Takže to projistotu ještě posiluji pomocí Google AdWords klíčovými frázemi obsahující ta okolní města. Nicméně účinnost je naprosto minimální a to nejen v proklicích, ale vůbec v minimální hledanosti. Mám podezření, že lidé z menších měst používají pro vyhledávání fráze složené z požadované služby + nejbližšího velkého města a že se vůbec nepokouší hledat službu ve svém malém městě. Možná proto, že své město znají a vědí, že tam daná služba vůbec nesídlí.
Jendak
Profil *
Díky, rozhodně máš pravdu co se týče způsobu jakým vyhledávají lidé z menších měst.
Ještě mě napadlo přidat stránku s popisem umístění města, ve kterém firma sídlí. Něco jako "Ustí se nachází xxx km od Děčína, xxx km od...". Takže tím ještě posílím i výsledky na "domovské" město a nepůsobí to (snad) nějakým uměle vytvořeným SEO textem :D
Jinak nikoho jiného nic nenapadá?
Marek Prokop
Profil
Chtělo by to konkrétní příklad. U toho uvedeného (truhlářství Ústí n/L) by asi problém nevznikl, protože zákazníci z Ústí by jednomu truhláři stačili až až. Jak píše Luděk, obecně je to dost těžké a každý případ se řeší jinak právě podle typu podnikání.

Takové minimum ovšem vždy je zápis do Google Places a katalogu Firem.cz. Oba umějí s místem pracovat (Google i ve fulltextu, Seznam sice jen v katalogu, ale náhled z něho dává do fulltextu).

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0