Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Peyton Profil * |
#1 · Zasláno: 16. 4. 2013, 13:57:01
Dobrý den,
trochu tápu, jak pořešit toto, abych si na sebe nenastražil past. Dejme tomu, že prodávám mixéry a na jedné stránce mám přehled všech mixérů. Ta stránka je třeba http://example.com/mixery.php . Zákazníkům bych ale rád dovolil nějaké filtrování. Jednu možnost vidím v něčem takovém /mixery.php?znacka=fagor&barva=bila
Vím, že sám budu na své stránce odkazovat na mixery.php?znacka=fagor a rewritem si to přepíšu na mixery-fagor.php. Zde mám první otázku, zda je to z hlediska seo správně. Například Megapixel od tohoto upustil a mám url v následujícím tvaru: =pentax]http://www.megapixel.cz/digitalni-zrcadlovky#b[11]=pentax Druhá otázka je taková, že bych rád umožnil uživatelům, aby si výsledek filtrování v položkách mohli vzít odkaz a napřílad poslat mailem. Pak by se mi líbilo, kdybych mohl vytvořit něco takového: /mixery.php?znacka=fagor&barva=bila&urceni=amaterske&max_cena=5000 Jenže jenže se bojím, že když na toto bude někdo odkazovat, tak se mi váha obsahu bude dělat na x různých stránek, který navíc bude do velké míry duplicitní. Nebo na to jdu špatně? Poradíte? |
||
Jakub Loskot Profil |
#2 · Zasláno: 16. 4. 2013, 14:35:56
Peyton:
Myslím, že jsem řešil něco podobného zde: Správná struktura webu? možná ti to trochu pomůže. |
||
soucekgns Profil |
#3 · Zasláno: 16. 4. 2013, 14:45:42
Peyton:
Ty při filtování chceš pokaždé tu stránku načítat znovu? Řešil bych to ajaxem... Pokud chceš umožnit sdílení, tak bych dal odkaz se všemi parametry get, a na stránce pak ověřil, jestli existují a místo základního nastavení filtru bych načetl to odeslané přes get. Ohledně url bych nastavil /mixery/fagor-super-10000s (případně s .html nebo bez). Ještě by asi šlo /mixery/fagor/super-10000s |
||
soucekgns Profil |
#4 · Zasláno: 16. 4. 2013, 16:21:31
Peyton:
„Například Megapixel od tohoto upustil a mám url v následujícím tvaru“ To mně ani nenapadlo. Chytré. V js můžeš zjistit hodnotu za hash tagem a tím i to, co má script načíst. |
||
Časová prodleva: 6 dní
|
|||
Yuhů Profil |
#5 · Zasláno: 23. 4. 2013, 02:15:26
Tahle věta z původního dotazu mi nedává smysl a je zřejmě jádrem celé záhady:
Peyton: „Vím, že sám budu na své stránce odkazovat na mixery.php?znacka=fagor a rewritem si to přepíšu na mixery-fagor.php.“ V praxi se totiž hezká URL dělají absolutně opačně. Odkazuje se na mixery-fagor.php (tedy na hezkou adresu) a na tuto adresu se rewritem načítá podstrkávaný obsah z méně hezké adresy, což je v tomto případě mixery.php?znacka=fagor. „Zde mám první otázku, zda je to z hlediska seo správně.“ ne, je to zcela špatně. Pokud totiž pak zároveň povede nějaký jiný odkaz na mixery-fagor.php, tak vznikne duplicita jak z čítanky. Na obou adresách bude stejný obsah a vyhledávač bude znát obě adresy. „Například Megapixel od tohoto upustil a mám url v následujícím tvaru: =pentax]ht>tp://w>ww.megapixel.cz/digitalni-zrcadlovky#b[11]=pentax“ Což vyžaduje docela mohutné zpracování té #hashe na straně serveru. Všechno jenom kvůli tomu, aby vyhledávače neindexovaly různé filtry? Docela zbytečná námaha. Dá se to totiž vyřešit kanonickým linkem. „Jenže jenže se bojím, že když na toto bude někdo odkazovat, tak se mi váha obsahu bude dělat na x různých stránek, který navíc bude do velké míry duplicitní.“ Není třeba se bát. Přesně na to je kanonický link. Řešením je tedy používat adresy tak, jak přirozeně vycházejí ze skriptů, ale všechny filtry a různá nastavení kanonickým linkem namířit na stránku bez filtrování (a pokud možno i bez stránkování). |
||
Časová prodleva: 13 let
|
0