Autor Zpráva
S...M
Profil *
Dobrý den,

poptáváme SEO zkonzultování aktuálního stavu a návrhy na zlepšení pro klub bojových sportů z Pardubic.

Web:
http://www.whitegym.cz

Naše cíle:
Objevovat se v majoritních vyhledávačích (Seznam + Google) ideálně na první pozici. Zajímá nás pouze regionální cílení - Pardubice a blízké okolí (5km).

Klíčová slova typu:
muay thai pardubice (google 4., seznam 10.)
thaibox pardubice (google 4., seznam 2.)
kickbox pardubice (google 2., seznam 1.)
(dalším rozumným návrhům se nebráníme, pokud myslíte, že Vaše klíčová slova by byla vyhledávána)
Hlavně nám vadí, že převážně se odkazuje (minimálně v případě prvních dvou klíčových slov) na substránku "Členi" a nikoliv na hlavní stránku, to by jsme také chtěli vyřešit.

Nějaké nápady a postřehy?

Děkujeme.
Yuhů
Profil
SEO pro tuhle stránku není těžké dělat, ale je těžké zlepšit současný stav, protože ten už je docela dobrý. Hledanost těch věcí, na které se soustředíte, je docela malá (tím spíše v omezeném regionu), takže SEO pravděpodobně nebude důležitá forma marketingu.

Regionální cílení v českém SEO se dělá hodně špatně, protože vyhledávače to nepovažují za důležité. V praxi se to řeší tak, že se do stránky přidávají názvy několika málo měst měst, kde působíte.

Pokud vám lidé odkazují na jiné stránky než chcete, znamená to, že máte špatně strukturovaný obsah. První dojem z toho webu je ten, že obsahuje příliš mnoho podstránek, které mají nedostatečný obsah. Možná, že kdyby byly všechny informace ze všech podstránek na hlavní stránce, fungovalo by to lépe. Určitě doporučuji zrušit většinu podstránek, například všechny informace ze sekce Trénink vložit do jedné stránky. Tedy nábor, ceník, kde a kdy, přihláška a vybavení můžou být všechny na jedné stránce, aby si vyhledávač lépe spojil, že patří k sobě (protože k sobě fakt patří, což dnešní hloupé vyhledávače stále ještě nemají jak poznat).
margin
Profil *
Yuhů:
Určitě doporučuji zrušit většinu podstránek
To se správně dělá jak, když z jednou důležitých zásad jsou trvalé odkazy?
Pavel Krátký
Profil *
margin:
To se správně dělá jak, když z jednou důležitých zásad jsou trvalé odkazy?

To se správně dělá tak, že se to přesměruje :-)


Yuhů:
Hlavně nám vadí, že převážně se odkazuje (minimálně v případě prvních dvou klíčových slov) na substránku "Členi" a nikoliv na hlavní stránku, to by jsme také chtěli vyřešit.
A můžu vědět, proč to vlastně vadí? A nebude to tím, že pro ty (lidi, weby..) je tahle stránka vlastně nejzajímavější? Osobně bych to tak nechal, doslova: vykašlal bych se na to a soustředil se na "nové" odkazy na hlavní stránku webu. Navíc můžete manipulovat s ranky jednotlivých podstránek.
Pavel
Petr ZZZ
Profil
Reaguji na Pavla Krátkého:
„Osobně bych to tak nechal, doslova: vykašlal bych se na to a soustředil se na "nové" odkazy na hlavní stránku webu. “

Jenže aby tohle k něčemu bylo, musel by na té hlavní stránce být nějaký (textový) obsah – protože vyhledávač může hledající poslat jen na stránku, na které má co indexovat. Momentálně je toho na hlavní stránce spíše poskrovnu a polovina toho mála textu je tam ve formě obrázku.

Reaguji na S...Ma:
Jen namátkou, slova kickbox, muay ani thaibox se na hlavní stránce v textové podobě nevyskytují vůbec a Pardubice jsou obsaženy jen v patičce. Pokud tu stránku vyhledávač na kickbox přesto najde, je to nejspíš díky tomu, že je toto slovo někde v textu odkazu, ale to nemění nic na tom, že hledající by hledané heslo měl na odkázané stránce v textové podobě taky najít.

Obrázky mají samozřejmě svůj význam, ale pokud ti jde o úspěch při hledání textu, musíš na stránce nějaký ten text mít. Text v obrázku není pro vyhledávač z technického hlediska text.
Pavel Krátký
Profil *
Petr ZZZ:
musel by na té hlavní stránce být nějaký (textový) obsah
Ano Petře, máš pravdu, já jsem tohle psal ještě před otevřením odkazu. Osobně mě zajímá a zjistil bych to, kdyby nebyl pátek večer / sobota ráno, proč jsou "až" čtvrtí a desátí na Seznamu resp. Googlu na "Muay Thai". V tuhle chvíli mě napadá, že vlastně lidi ani nevědí, jak se to "muayaj" píše a vlatně - napsal jsem to i já správně(?) - a vrací mě to l mému rozhovoru s kamarádem, který po mě chtěl "stránky":
"A Patriku, proč ty stránky vlastně chceš, ještě lépe, pro koho je budeme dělat?"
"??? eeehhh aha... těžká otázka. Víš co, kašlem na to a jdeme na pivo." :-)
A vrátím se k tomu, proč "všechny odkazy vedou na sekci ´členové´"? Usmál jsem se nad tím, jestli ty "všechny odkazy" například neudělali oni "členové" nebo jejich fanynky... ovšem příliš brzy na jakékoliv předčasné závěry. Znáte pana profesora Svobodu? Ne? To byl můj učitel matematiky na střední škole. Vynikající pán, dlouhé zimní večery bych vám mohl vyprávět. Ten říkal: "Příklad se nechá spočítat několika způsoby. Já po vás chci, abyste si vypěstovali návyk na ´první dojem´na ´odhad´. Čím víckrát se zmýlíte, tím víc v sobě vybudujete schopnost to příště uhádnout bez počítání." Proto mě baví si ten ´návyk´pěstovat.
Lukáš Pítra
Profil
Osobně bych doporučil SEO už nějak zásadně neřešit, u důležitých konverzních výrazů dává dle mého v tomto případě smysl spíše zainvestovat do PPC kampaní (zejm. v době, kdy jsou kapacity pro nové členy zrovna větší). Třeba proto, že si budete moci lépe a pružněji vyhrát s komunikací "proti" konkurenčním klubům.

Spíš bych se zaměřil na web po uživatelské stránce, na jeho schopnost přesvědčit člověka k návštěvě klubu nebo alespoň k tomu, aby o daných sportech uvažoval. Lépe než podivně rozplizlé fotky by mohlo fungovat video, rozhovor s některým z borců nebo trenérů (třeba o tom, pro koho se ten který sport hodí a v jaké kondici by měl být, jaké vybavení bude potřebovat). Tipnul bych si, že hodně kluků bude mít problém přijít s obavou "aby nebyli za blbce" a trocha webového obsahu odbourávajícího bariéry by neuškodila. Nemluvě o drobnostech jako je nemotorné ovládání menu, čitelnost textů a tak.

Mimochodem, třeba takový zápis na Google Places máte?
Yuhů
Profil
margin:
To se správně dělá jak, když z jednou důležitých zásad jsou trvalé odkazy?

Zrušení podstránek se může udělat tak, že se tam nechají, ale přestane se na ně odkazovat. Jediná nevýhoda je pak drobný nepořádek na disku.
Pavel Krátký
Profil *
Yuhů:
Spíš bych se zaměřil na web po uživatelské stránce
Jo a taky na lepší funkčnost e-mailu...

Diagnostic-Code: smtp; 451 4.3.0 <info@whitegym.cz>: Temporary lookup failure

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: