Autor Zpráva
jirmilek
Profil
Dobrý den,

mám na starosti marketing a obsah webu stěhovací firmy, dlouhodobě pracujeme s tím, abychom byli na co nejvíce slov co nejvýše ve vyhledávačích. To se nám víceméně daří, máme top pozice na spoustu slov, ale problém máme s jedním konkrétním slovem a to přímo "stěhování". Na Seznamu jsme kolem 10. pozice, na Google až ve 2. desítce, někdy až ve 3.

Dříve jsme se pohybovali na vyšších pozicích, např. na konci loňských prázdnin na Seznamu kolem 5. pozice, na Googlu do 10. pozice. Jedná se pro nás o naprosto zásadní klíčové slovo, které ve vyhledávání činí cca 10-15% celkového objemu všech vyhledávaných slov v našem oboru.

Vlastními silami jsme si dělali analýzu konkurenčních webů, které jsou na pozicích před námi a nepřišli jsme na to, jakým směrem se dál vydat, kde hledat chybu, resp. co zlepšit.

Web jsme projeli několika validátory, kód je OK.

Přes MajesticSEO jsme projeli další statistiky týkající se odkazového profilu, přes další nástroje další statistiky:
- počet odkazujících domén a IP adres - máme nejvíce, cca o 30% více, než druhý v pořadí, co se týče průměru, tak máme cca o 60% více

- počet odkazů - patříme k lepšímu průměru

- Citation flow a Trust flow dle Majestic SEO jsme na tom také nejlépe, u Trust flow cca o 50% než druhý v pořadí. Naše Trust Flow je cca o 30% vyšší, než Citation flow.

- anchor text "stěhování" - patříme k průměru, spíš lehce pod. Před námi je ale web, který má 5(!!!) odkazů s tímto anchor textem. My se pohybujeme v řádu tisíců. Web s nejvíce anchor texty "stěhování" má tuto hodnotu cca 9x vyšší, než my, ostatní weby max. 2x vyšší.

- při vyhledávání slova "stěhování" směrují odkazy z vyhledávačů na homepage webů.

- dle celkového počtu slov na HP jsme nadprůměrní, hustota výskytu slova "stěhování" na homepage je u nás cca 6,5%. Ostatní weby mají i 15% (není to už spam?)

Vyhýbáme se SEO lištám a podobným věcem, odkazy se snažíme umisťovat do tematických textů a na pokud možno kvalitnější weby.

Nemáte někdo nápad, kam nyní směrovat hledání příčiny?


Děkuji
Plaváček
Profil
jirmilek:

Proč, probůh, chcete být první na slovo "stěhování"? Máte firmu, která obsáhne celou republiku? Pokud ne, čtěte: http://blog.komart.cz/vazte-slova/

Dodatek: http://www.snizekweb.cz/weblog/seo-pozice/
toprodukt
Profil *
Souhlasím s Plaváčkem. Spíše než "jak dostat web na 1. pozici ve vyhledávačích na slovo stěhování", bych se ptala: „Jak na web přilákat cílené návštěvníky?“ „Jak zvýšit prodej služeb?“
jirmilek
Profil
Naším cílem není konkrétně 1. pozice, ale dlouhodobá pozice v první desítce v obou zmíněných vyhledávačích. Co se týče firmy, ano, jsme firma s celorepublikovou působností, stěhujeme i v rámci Evropy, z toho důvodu chceme být co nejlépe dohledatelní i na obecné slovo stěhování.

Samozřejmě pracujeme primárně tím způsobem, který je popsán v článcích, na které odkazujete, tedy se zabýváme long tailem (na první straně vyhledávačů jsme dohledatelní na stovky klíčových frází). Prošli jsme spousty školení, konzultací, přečetli spousty článků na toto téma, takže se tím řídíme. U tohoto konkrétního slova nás ale zajímá především technická stránka – díky kterým parametrům jsou jiné weby před námi, když námi porovnávané parametry hovoří pro nás.

Dnes nás zajímá toto slovo, ale využít bychom to chtěli samozřejmě i pro další optimalizaci webu.
Plaváček
Profil
jirmilek:

...když námi porovnávané parametry hovoří pro nás.

V tom bude asi váš problém. Jak tohle můžete vědět?
Lukáš Pítra
Profil
Jirmilku:

Počet odkazujících domén, IP adres nebo celkový počet odkazů o ničem nijak zvlášť nevypovídá. V prvé řadě je třeba zamyslet se nad kvalitou a relevancí daných webů, kvalitou jednotlivých odkazů. Ono totiž zařídit si stovky či tisíce odkazů přes noc není nijak obtížné ani nákladné, pravděpodobně vám to ale moc nepomůže.

Citation flow a Trust flow jsou jen velmi hrubé, pomocné metriky, které si MajesticSEO počítá bůhví jak, velmi často napovídají nesmysly. Například "dobře hodnotí" weby, které jsou dávno mrtvé, postižené pandami a tučňáčky nebo s vaším oborem tematicky vůbec nijak nesouvisí. To se týká např. valné většiny kdysi slavných českých "SEO katalogů" webových stránek, které mají v MajesticSEO v průměru hodnoty ranků mezi 30-40, ovšem v praxi jsou již dlouho "po smrti" a dle mého skromného názoru je lepší z nich žádný odkaz nikde nemít, než naopak. Ve výsledku se tak sice můžete kochat jakýmisi pěknými vlastními ranky a přitom nemít jediný skutečně užitečný odkaz směřující na váš web.

Dále jste si sám odpověděl na to otázku, jestli je počet výskytů klíčového slova v anchor textu pro posouzení kvality vašich stránek důležitý. Logicky podobně jako u počtu odkazů příliš důležitý není, neboť ho lze snadno zmanipulovat. Můžete zkoumat dál, jestli náhodou přílišný tlak na odkazování jedním (nebo několika málo) slovíčky na váš web není dokonce spíše kontraproduktivní a nevytváří dojem "nepřirozeného" odkazového profilu.

Hustota klíčových slov také není nějakým zásadním zdrojem poznání kvality nějaké stránky. Vyhledávače se snaží pochopit smysl obsahu stránky v nějakém kontextu - dopídit se, jestli je ta či ona stránka vhodnou odpovědí na vyhledávaný dotaz. Počet opakování klíčového slova je alespoň podle mne jen jedním z mnoha faktorů v celém procesu, rok od roku méně zásadním. Takže jestli máte hustotu klíčového slova 6% nebo 9% je v zásadě fuk.

Kolem a kolem mám intenzivní pocit, že se zabýváte méně důležitými či zcela nedůležitými pseudometrikami. Proč je váš web tam kde je, a ne jinde, bude mít příčinu zřejmě někde jinde. Navíc se stejně jako Plaváček domnívám, že slovíčko "stěhování" pro vás nemusí být to pravé ořechové (zkoumal jste, zda vodí krom návštěvnosti i konverze?). Pokud neuvedete ani adresu daného webu, těžko vám někdo poradí, co dál.

Nevím, jaká školení a u koho jste absolvoval - troufám si ale říci, že asi nepatřila k těm prospěšným. Doporučuji navštívit školení SEO Marka Prokopa a srovnat si věci na pravou míru.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: