Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
shy.1 Profil |
#1 · Zasláno: 12. 6. 2013, 11:16:39
Zdravím.
Doufám, že se ptám na správném místě, jsem tu nový... Zajímalo by mě, jak mám dnes jako webdesigner nejlépe "vytěžit" SEO potenciál webů ze svého portfolia. Tedy jak díky nim pomoci svému vlastnímu, firemnímu webu. Dříve jsme prostě dávali všude do patičky něco jako "Webové / www / internetové stránky od XY" apod., dnes si ale říkám, že tahle taktika může být i kontraproduktivní - získám tím totiž akorát tak kupu odkazů z tématicky nesouvisejících webů, odkazy které ani nesednou do textu stránku, apod. Google autorství využít nemohu, to bych musel směrovat na konkrétní jméno a ne firmu/web. Co tedy s tím? Myslím, že Google na tohle musel nějak myslet a že musí být nějaká "Google košer" správná cesta... Protože selským rozumem - uživatelé by přeci měli mít možnost nějak ocenit kvalitního a plodného webdesignera přímo "v terénu", tedy hlavně na jím vytvořených stránkách, na které náhodou zabrousí.... Jak se pod tedy pod "své" weby podepisovat? Předem díky za odpovědi |
||
Davex Profil |
#2 · Zasláno: 12. 6. 2013, 19:05:18
shy.1:
„Dříve jsme prostě dávali všude do patičky něco jako "Webové / www / internetové stránky od XY" apod.,“ Pokud to bylo pokaždé se souhlasem klienta, tak je to jako doporučení a nevidím v tom nic špatného. „dnes si ale říkám, že tahle taktika může být i kontraproduktivní“ Proč? „získám tím totiž akorát tak kupu odkazů z tématicky nesouvisejících webů“ Pokud jsi ty weby dělal, tak je to snad související odkaz, ne? |
||
Lukáš Pítra Profil |
#3 · Zasláno: 13. 6. 2013, 20:34:33
Je otázka, nakolik je pro webdesignéra SEO efektivní zdroj návštěvnosti. Pokud vím tak tvůrců webových stránek je v ČR jako máku, být dobře k nalezení může být náročný oříšek - možná budou i jiné cesty, jak o sobě dát vědět, s příznivějším poměrem vloženého úsilí + peněz / získaných zakázek.
Každopádně na odkazu z klientského webu nevidím nic zásadně špatného tím spíš, že nemusí jít nutně o patičkový sitewide odkaz. Pokud by náhodou vaše cílovka hledala vaše služby zejména na Seznamu, pak není třeba se obávat ani patiček, které na Seznam stejně jako jiné zhovadilé techniky stále docela dobře fungují. Google autorství (příp. "vydavatelství") použít můžete - asi ne přímo pro produktové stránky, můžete však publikovat hodnotné informace týkající se webdesignu a nepřímo tak posilovat kvalitu celého svého webu jakožto zdroje informací. |
||
shy.1 Profil |
#4 · Zasláno: 14. 6. 2013, 10:21:41
Davex:
Asi máš pravdu a já jsem nejspíš už po všech těch Google Pandách a Tučňácích trošku paranoidní. Měl jsem na mysli nějakou formu penalizace na Googlu kvůli využívání nežádoucí (spam) techniky. Tedy toho, co je dnes už za nežádoucí techniku považováno. A tím je podle všeho, co dlouhodobě hlásá Google, právě vytváření odkazů z tématicky nesouvisejících webů a zkrátka všechny odkazy, jejichž smyslem je pouze právě samotné odkazování, ale které většinou nemají žádnou reálnou hodnotu pro uživatele. U vlastních webů je to samozřejmě odůvodnitelné, jak ale Google rozliší mezi 20 odkazy z různých náhodných cizích webů a 20 odkazy z různých vlastních webů? Vlastních ve smyslu "mnou vytvořených pro klienty" samozřejmě. Každopádně - kontraproduktivní bude asi moc silné slovo... Lepší by bylo říct neefektivní, zbytečné a možná i s potenciálně negativními důsledky do budoucna. Lukáš Pítra: Díky za odpověď. Když jsem mluvil o "vytěžení SEO potenciálu", tak jsem měl na mysli hlavně "link juice" z těch stránek, tedy různé PageRanky a AuthorityRanky apod., tedy potenciál příznivě ovlivnit pozice ve vyhledávačích u své mateřské, firemní stránky. Zkrátka dát nějak Googlu vědět, že jsem v rámci ČR opravdu dobrý webdesigner s desítkami výborně fungujících webů ve svém portfoliu - tak, aby měl Google pocit, že si zasloužím vyšší místo ve vyhledávání třeba právě na KW "tvorba internetových stránek". Protože pokud se nepletu, přesně takhle Google tvrdí, že by mělo jeho vyhledávání do budoucna fungovat - něco jako "přineste uživatelům kvalitu a my vás přineseme uživatelům". A jak to uděláme, to už nechte na nás... |
||
LudekBrno Profil |
#5 · Zasláno: 14. 6. 2013, 15:03:56
shy.1:
Bylo by celkem logické a nepříliš technicky náročné, aby google rozeznával alespoň některé hlavní obory činností (a webdesign je na internetu jedním z nejdůležitějších oborů), takže pokud odkaz v patičce bude označen jako webdesign nebo podobně a povede na web, který se webdesignu věnuje, určitě není důvod nějaké penalizace nebo ignorace, byť zdrojový web se webdesignu nevěnuje. Ale webdesign obsahuje už z principu každý web, takže z jakéhokoliv webu je odkaz na web o webdesignu vlastně tematický :-) |
||
Časová prodleva: 25 dní
|
|||
Jiří Polášek Profil |
#6 · Zasláno: 9. 7. 2013, 21:36:34
Shy.1
Nevidím na takovém typu odkazu rovněž nic špatného. Něco jiného je tisíc odkazů v patičce na partnery, kteří si navzájem povyměňovali odkazy. Myslím, že Google by nemusel dělat problém s jedním / dvěma odkazy v patičce, kde se autor / grafik / webhosting nebo copyright běžně vkládá. |
||
Časová prodleva: 11 let
|
0