« 1 2 »
Autor Zpráva
Růžena
Profil *
Nikdo zatím nedokázal přijít na to, proč se tento web po pěti letech propadl v milulém týdnu na cca 40 pozici z první pozice na klíčové slovo plyšové hračky.
Jde o tento web plyšové hračky Otto toys: www.plysove-hracky-eshop.cz
Tento web se nám po 5 letech ze dne na den propadl na slovní spojení plyšové hračky z 1 místa na 40 místo. Na Atlasu, Centrumu i Google je stále vše v pořádku.
Odkazy nekupujeme ani nekalé praktiky neděláme. Vše by na webu mělo být v pořádku. Moc prosíme, je možné nám aspoň tochu v této záležitosti pomoci..zkoušeli jsme cca 4krát přepsat title, ale ani po této změně se nic nedělo..možná je chyba ve zdrojovém kodu, opravdu už nevíme jak to řešit.. máme za sebou několik SEO školení, ale ani to nepomohlo..
Proto jsem se rozhodl požádat o pomoc právě zde.
Má někdo na to?

Předem moc děkuji za podněty.

Moderátor Chamurappi: Titulek „SEO: otázaka pro profesionála!“ nevystihoval podstatu dotazu. Příště zkus prosím vymyslet lepší.
Plaváček
Profil
Růžena:

Mohu se zeptat, kdo vám poradil vyrobit ten dlouhý a naprosto nečitelný text ve spodní části úvodní stránky? Zkuste si ho přečíst nahlas a pak si spočítejte, kolikrát se vám v pár odstavcích vyskytuje slovo "plyšové" či "plyšový". Přijde vám to jako přirozený a pro zákazníky užitečný text?

P.S. Použité metodě se říká http://404m.com/keyword-stuffing/, a může být jednou z příčin, proč vás vyhledávač nebere vážně.
Růžena
Profil *
Plaváček:
Děkuji Plaváčku. Taky jsem o tom přemýšlela. Udělám z něj tři malé a věcné odstavce. A o dost to celé zmenším. Ale v tom asi problém nebude. Zdrojovému kodu absolutně nerozumím, myslíte, že je v pořádku. Beru jaký koliv nápad. Moc mě to štve..


Tak mě ještě napadá, technická podpora Seznamu by mě snad naznačila, že je za něco penalizace. Podle nich u nich žádný problém není... tak nevím co s tím. Může mě poškodit konkurence? Dát náš odkaz třeba na por. stránky.
Plaváček
Profil
Růžena:

Jediná dobrá rada, kterou můžete dostat, je doporučení najmout si šikovného SEO konzultanta. Bez pohledu do statistik, jejich vyhodnocení a delšího sledování, co vše se na e-shopu děje a kde jsou případná slabá místa, nelze smysluplně poradit. Ostatně už samotná honba za pozicí na tak obecnou frázi je chybně stanovený cíl.
Růžena
Profil *
Plaváček děkuji Plaváčku, ale fráze plyšové hračky je pro nás dost důležitá. Ostatní hračky své pozice drží. Jen titulka se takto propadla. Malinko o optimalizaci něco vím, ale takový propad je nad zdravý rozum.
Yuhů
Profil
Takový propad není nad zdravý rozum. Dotaz [plyšové hračky] je silně konkurenční a rozdíly v relevanci takto konkurenčních dotazů jsou typicky velmi malé. Každý záchvěv relevančního algoritmu může výsledky na takový dotaz hodně promíchat. Pro mě je záhada spíš to, proč to bylo na té první pozici, možná jsme opravili nějaký signál.

Na té doměně http://www.plysove-hracky-eshop.cz/ žádná penalizace není. Ale řekl bych, že se tam někdy v minulosti trochu šachovalo s dopřednými odkazy (možná patička, nevím). To ale teď už vliv nemá. Ani konkurence vás nijak nemohla poškodit, prostě je to jenom konkurenční a algoritmy se prostě mění.
Růžena
Profil *
Yuhů:
Díky i tobě Yuhů, ale s ničím se nešachovalo ani s odkazy. Vše je při starém. Chyba je někde jinde. Propad beru, ale ne takovej. To je blbost. Doména je dost stará, má dost textu, směřují na ní odkazy. Stránky, které jsou momentálně před náma, jsou vlastně jen podstránky eshopů, které nemají žádný text a ani na ně nesměřují odkazy. Robot se na nás prostě naštval... jinak nevím.
_es
Profil
Růžena:
Robot se na nás prostě naštval...
Možno len robot posúdil ten web trochu viac reálnejšie. Napríklad, nepripadajú vám konkrétne frázy „plyšové hračky“, „plyš“, „plyšáci“, „hračky“ a pod. na konkrétny web trochu „(SEO) nadoptimalizované“? Nemal by byť ten web skôr z indexu vyhľadávača úplne „vyhodený“? Text toho webu je skutočne „nadoptimalizovano“ nečitateľný.
peta
Profil
"Plys" je na te strance mnohokrat proti ostatnim strankam. V podstate tam snad ani jine slovo neni. Urcite bych za to dal postih, kdyby slo o muj vyhledavac. Treba mas 100 bodu a dalsich 49 stranek. Dostanes postih -1. 49 stranek ma 100 bodu, tve maji 99, jdes pod ne na 50 pozici. Logicke.
Růžena
Profil *
Díky za podnět, už na tom pracuji. Uberu text plyš. atd.... Doporučujete nechat pak web přeindexovat, nebo tomu nechat volný průběh?
Plaváček
Profil
Růžena:

Máte změřeno, jakým procentem se fráze "plyšové hračky" podílí na konverzích? Podle těchto (nepřesných) statistik http://search.seznam.cz/stats?collocation=ply%C5%A1ov%C3%A9+hra%C4%8Dky to s hledaností v přesné shodě není moc slavné.
Růžena
Profil *
Plaváček:
Ano Plaváčku, je to cca 40%. Vše o čem píšeš znám.. přepsala jsem na webu spodní texty. Co na to říkáte. Dá se to číst? Ubrala jsem pár frází, plyšový a plyšová.. testuju zda opravdu nejde o přeoptimalizaci. Otázkou je, jak dlouho mám ještě ubírat?
RockFire
Profil
Růžena:
Slova hračky, plyšáci, plyš atd. tvoří necelých 22% textu (když počítám i „několik velkých pyšáků“ :)) a vyskytují se v každém nadpisu. Když to čtete, fakt se vám toho nezdá moc? Mě tedy ano.
Taurus
Profil
RockFire mě předběhl. Stylisticky je to na úrovní žáka šesté třídy jen proto, aby se nahonilo SEO. Radil bych vydat se norálním směrem...
jenikkozak
Profil
Růžena:
Určitě je ten text ve spodní části úvodní stránky o hodně lepší, než byl dosud.
Určitě bych byl na plyšáky přísnější. Ten text je plný chyb a nedává smysl. Jako živý návštěvník Vašeho webu bych doporučil ten text úplně smazat.
Plaváček
Profil
Růžena:

Mohu se ještě optat - jak testujete, zda nejde o "přeoptimalizaci"? Vzato obecně je každý text na webové stránce určen lidem. Pokud není, nemá smysl, aby tam vůbec byl.
Petr ZZZ
Profil
Investujete spoustu času do dumání nad tím, kolikrát má být v textu které slovo, a to bez ohledu na čtivost výsledku. Co takhle investovat do pravopisu? Jen namátkou: „Orientujte se vysačkou na hračce (...) neměli být vyrobeny (...) značkový plyšáci“

BRRR.
peta
Profil
Podle wordu je na strance plys 105x (105x4 = 420 znaku). Je tam kolem 7300 znaku. 420/7300 = asi 6% veskereho textu. Ale nemyslim si, ze by to bylo pricinou.
hrac 49x (49x4=asi 200)
hrack 44x (44x5=220 ... asi 3%, cili s plys je to 10% stranky)
Na zacatku kodu jsou tagy se vepsanymi styly style="text-align: center;". Ale to tez nemusi nic zpusobit.
_es
Profil
Růžena:
Nestačí uviesť v titulku webu a v jeho nadpise, že ide o „plyšové hračky“? To musí byť textový reťazec *plyš* v každom názve každého produktu a ešte aj minimálne raz v jeho popise? Prečo je názov produktu ešte aj zduplikovaný v jeho popise?
jenikkozak
Profil
peta:
Ale to tez nemusi nic zpusobit.
A v obrázku v záhlaví je létající krtek. Ale myslím, že vyhledavače zatím létající krtky přímo nepenalizují.
RockFire
Profil
jenikkozak: :D

peta:
Minimálně bych neřešil koncentraci znaků, ale slov, která je mnohem podstatnější, alespoň podle selského rozumu. Inline styly rozhodně nemůžou způsobit nic kromě špatného hodnocení u jisté kvalitních SEOmatů (Správcům a tvůrcům diskuse: Teda, to že se mi při psaní příspěvku vpravo pod nadpisem „Mohlo by se hodit“ objevil odkaz právě o zbytečných SEOmatech beru jako velmi dobře odvedenou práci ;))

Růžena:
Toho co říká _es jsem si všiml také. Ještě jednou pro jistotu zopakuji. Vždy si to po sobě přečtěte (opravte) a popřemýšlejte, jak se vám to čte.
Růžena
Profil *
_es:
U produktů jsem to opravila. A gramatiku také. Pokud někdo na něco narazí, opravím to.. Mají cenu H2 s textem plyšové hračky v dolní části webu. Kdysi na to vyhledávač slyšel, ale nevím zda to dnes ještě platí..
Str4wberry
Profil
To jsou právě ty dva přístupy. Dělat web tak, jak na něj vyhledávače slyší, nebo tak, jak na něj slyší uživatelé. U druhého přístupu je fajn, že když vyhledávač vylepší algoritmus (tj. posune jej směrem k tomu, na co slyší uživatelé), tak masivní ztráta posic neprobíhá.
Růžena
Profil *
To je jasné, ale otázkou je, jak se udržet. Nikomu se nechce propadat. Robota někdo neprogramuje a podle toho hodnotí. Docela bych u toho chtěla jako muška být. Ale kdo ne.


Růžena:
neprogramuje
Měla jsem na mysli naprogramuje..překlep. Jak se dá zpětně opravit překlep. Mám tu možnost pouze citovat, nebo odpovědět.
Moderátor Str4wberry: Upravovat příspěvky je možné až po registraci.
Plaváček
Profil
Růžena:

Vám není pomoci. :) Vy stále přemýšlíte stylem "co se líbí vyhledávači" a nedumáte nad otázkou "co hledají a potřebují uživatelé". Docela by mě zajímalo, na jakých školeních SEO jste byla.
Růžena
Profil *
Plaváček:
Plaváčku já už opravdu nevím co na webu psát. O plyšácích se toho vykouzlit moc nedá. Zároveň máš pravdu z 50% píši pro vyhledávače. Pokud tě napadají nějaké čtivé texty, tak mě poraď. Vždyť to není zas taková hrůza... otto-toys@seznam.cz
RockFire
Profil
Plaváček:
To je trochu diskutabilní. U e-shopu to do jisté míry musí být „co se líbí vyhledávači“, protože tam jde jen o zisk a obsahové části se většinou nečtou (alespoň já je tedy nečtu). Samozřejmě se to nesmí přehánět, ale zase bych asi nepsal e-shop 100% jen pro lidi ;)
otakar
Profil *
Růžena, RockFire:
Je to tak. Dělali jsme si průzkum u kamarádů.
Otázka zněla jak se vám líbí náš eshop. Každý řekl, že to jsou krásné plyšové hračky.
Druhá otázka pak zněla. Co se na eshopu píše. Podotýkám, že nikdo z dotázaných tex nečetl. Z tohoto důvodu je do pro mne dobré dělat texty s rozvahou.
jenikkozak
Profil
otakar:
Otázka zněla jak se vám líbí náš eshop. Každý řekl, že to jsou krásné plyšové hračky.
To máte zvláštní kamarády, když všichni shodně odpovídají úplně na něco jiného, než se je ptáte.

Něčemu tu nerozumím. Otakare, jste Růženiným kamarádem, nebo se neznáte?

Podotýkám, že nikdo z dotázaných tex nečetl. Z tohoto důvodu je do pro mne dobré dělat texty s rozvahou.
Jako že do těch textů s rozvahou nasoukáte stovku stejných slov? Mně to spíš prve přišlo, že nad těmi texty nepřemýšlel vůbec nikdo…
Divíte se tomu, že ty šílené výplody nikdo nečetl? Každý, kdo přečetl i devátou větu by se dal spolehlivě označit za blázna.
otakar
Profil *
Jsem manžel Růženky a tak jsem to pouze doplnil. Nemohli vědět že jde o šílené výplody, když to nečetli. Prostě koukly na plyšáky a jejich cenu. A tak to dělá téměř každý. Neberte mě prosím hned za slovo, píší téměř.. nemohu mluvit za všechny. Hezký večer všem.
« 1 2 »

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Odkud se sem odkazuje


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: