Autor Zpráva
quatzael
Profil
Mám pár dotazů na video Úvod do praktického SEO od Jana Tichého


V čase od 1:18:00 mluví o tom, že SEO optimalizátorům ve velmi konkurenčních odvětvích nezbývá než "za těžký prachy" nakupovat zpětný odkazy. Asi po dvou minutách pak zase na druhou stranu říká, že Google nekompromisně a tvrdě penalizuje jakýkoliv nakoupený zpětný odkaz neoznačený jako no-follow..

Tak co tedy?? Jak může vůbec Google poznat, že jsem za to zaplatil nebo ne?!

Dál se tam zmiňuje o tom, že neviditelné texty (bílé texty na bílém pozadí), skryté texty (display: none;, visibility: hidden;) jsou také penalizovány..
Myslím, že tam před tím zdůrazňoval, že Google neumí CSS nebo javascript a ze všeho z čeho vychází je čistě HTML kód, tak jak může posoudit, že tam mám něco skrytého, nebo překrytého..

Dále tam zmínil organizované výměnné lišty. Můžete mi prosím někdo vysvětlit co to znamená? Nějak si nedokážu pod tím nic představit..

Já se snažím dělat všechno bez jakýchkoliv leváren, ale nechápu proč, když mám menu sestavené z tlačítek s obrázkem na pozadí, který přímo obsahuje text, který vidí uživatelé (protože prohlížeče zobrazují text na pozadí obrázků velmi nedokonale), nemůžu mít pod tímto obrázkem ten samý text určený pro vyhledávače)

A co s tím skrytým textem?? Já mám plno textů, které jsou původně skryté a zobrazují se javascriptem, když si to uživatel přeje..

Jak to tedy ty vyhledávače všechno tohle hodnotí/penalizují??
Moderátor jenikkozak: Za větou se nikdy nepíší dva otazníky. Ani tady ne.
Jiří Polášek
Profil
quatzael
skryté texty (display: none;, visibility: hidden;) jsou také penalizovány
tak jak může posoudit, že tam mám něco skrytého, nebo překrytého


Google umí velmi dobře detekovat html kód. A právě značky display: none;, visibility: hidden; jsou umístěny v html kódu, takže si je krásně přečte :-)

A co s tím skrytým textem?
neskrývat. Udělej to jinak. Technicky to řešit lze.
margin
Profil *
Jiří Polášek:
Google umí velmi dobře detekovat html kód. A právě značky display: none;, visibility: hidden; jsou umístěny v html kódu, takže si je krásně přečte
Styly jsou zpravidla v externím souboru.

neskrývat. Udělej to jinak. Technicky to řešit lze
Pokud je to potřeba, tak skrývat:
Skrývané záložky pomocí DHTML
Skrývání a odkrývání textu na přání uživatele
http://wellstyled.com/css-replace-text-by-image.html
quatzael
Profil
Jiří Polášek, margin:
Teda pánové, vy máte úplně protichůdné názory..

Styly jsou zpravidla v externím souboru.
Všechny styly mám prakticky výhradně v extérním CSS souboru.. Všechny ostatní věci řeším javascriptem, většinou tím, že měním třídy, když potřebuju změnit více vlastností najednou.. jinak spíše klasicky pomocí jQuery .show() a .hide()
Jiří Polášek
Profil
margin, quatzael
Já nevidím důvod proč něco skrývat. Nejvíce lidí má problémy s eshopech s "oušky" typu popis/související/další info a tam to jde vyřešit úplně jinak než display:none (a to např. načtením stejné stránky s jiným parametrem pro zobrazení jiného textu). Takové řešení je podle mně čisté.

Btw. zrovna třeba u produktů a jejich vlastností bych osobně byl nejradši, kdyby se člověk display:none nemusel zabývat, ale nevím jak potom vyhledávač rozliší správné a nesprávné použití :-)

Jinak zrovna podle těch ukázek bych se já určitě neřídil...


Nicméně, popsáno je to zde : https://support.google.com/webmasters/answer/66353?hl=en
a nějaké komentáře zde :
http://css-tricks.com/snippets/css/accessibilityseo-friendly-css-hiding/

Marně hledám článek, kde měli popsáno display:none (tuším, že někde existoval)
Joker
Profil
quatzael:
Já mám plno textů, které jsou původně skryté a zobrazují se javascriptem, když si to uživatel přeje..
Takže uživatelé bez JS si mohou přát jak chtějí, ale mají smůlu?
quatzael
Profil
Joker:
Jo, ten web je dělaný pro uživatele, kteří mají spuštěný javascript.. Pro ty nekonformní jedince, kteří si javascript vypínají prostě ten web ani vytvořit nelze. To by bylo zbytečně moc práce a web by stejně už neplnil funkci, kterou má plnit (tzn. přehledně zobrazovat obsah).. Mám tam AJAX, animace, rozklikávání položek, přepočítávání atd..

Fungují snad běžné moderní aplikace jako například patria-direct.cz nebo nějaké internetové bankovnictví, placení kartou apod. bez javascriptu?? Já nevím, nezkoušel jsem to, i když tam by se to dalo asi pochopit, ale například nevím k čemu by mi byly online šachy když si vypnu javascript..
joe
Profil
quatzael:
Elektronické bankovnictví je častokrát webová aplikace a to nejde srovnávat s normálníma webovýma stránkama. To, že je někdo línej udělat web funkční i bez JavaScriptu ještě neznamená, že to nejde, a nebo že by to bylo více práce.

Já mám plno textů, které jsou původně skryté a zobrazují se javascriptem, když si to uživatel přeje..
A co takhle je nechat zobrazené, skrýt je JavaScriptem a pak řídit i jejich zobrazení nebo skrytí?

..
??
Nechtěl by ses toho svého evergreenu alespoň tady na diskusi zbavit, docela to v textu vadí, tobě by se snad líbilo, kdybysme tu slova slova psali psali dvakrát dvakrát za za sebou?
Joker
Profil
quatzael:
Poznámka, na konci věty stačí jedno interpunkční znaménko.
Doplnění, koukám, že už jsem třetí člověk, kterému to vadí.

Pro ty nekonformní jedince, kteří si javascript vypínají prostě ten web ani vytvořit nelze. To by bylo zbytečně moc práce a web by stejně už neplnil funkci, kterou má plnit (tzn. přehledně zobrazovat obsah)
JS si asi vypíná málokdo, ale je nemálo jedinců, kteří ho prostě nemají. Například já když stránku zobrazuji na mobilním telefonu. Anebo právě ty vyhledávače.
Ale samozřejmě web, který bez JS vůbec nefunguje a nezobrazí žádný obsah, ve vyhledávači nebude, to je jednoduché.
Nicméně udělat web tak, aby zobrazil nějaký obsah i bez JS, není „moc práce“. Není to ani moc složité.

Fungují snad běžné moderní aplikace jako například patria-direct.cz nebo nějaké internetové bankovnictví, placení kartou apod. bez javascriptu?
Většina běžných webových stránek mi v mobilu funguje.
Z uvedených patria-direct bez JS alespoň to co jsem proklikal funguje, internetové bankovnictví mi bez JS fungovalo jedno ze tří. Ovšem taky od internetového bankovnictví nikdo nečeká, že ho budou indexovat vyhledávače (spíš právě naopak :-) )
quatzael
Profil
joe:
tobě by se snad líbilo, kdybysme tu slova slova psali psali dvakrát dvakrát za za sebou?
dvě tečky a dvě slova jsou snad rozdíl. Navíc jsem už říkal, že si na to snažím dávat pozor.

Elektronické bankovnictví je častokrát webová aplikace a to nejde srovnávat s normálníma webovýma stránkama. To, že je někdo línej udělat web funkční i bez JavaScriptu ještě neznamená, že to nejde, a nebo že by to bylo více práce.
Ale já dělám tak trochu internetovou aplikaci, takže by to bez toho javascriptu stejně nebylo ono.
Já mám "smart" phone a tam mi to všechno normálně jede, včetně AJAXu.

Ale to, že to lidem nepojede na mobilu není až takovej problém. Jedná se o něco co se dá například srovnat se sjednáváním hypotéky přes internet. Je potřeba, aby měl klient u sebe občanku, další doklady atd.. A takový věci nikdo nedělá na zastávce na mobilu když čeká na autobus.

Jinak s tou aplikací patria-direct.cz jsem se trochu spletl. Vlastně normálně funguje i jejich mobilní verze (ale bohužel neumí všechno co plnohodnotná, takže je stejně lepší noťas nebo aspoň smart phone).

Joker:
Ale samozřejmě web, který bez JS vůbec nefunguje a nezobrazí žádný obsah, ve vyhledávači nebude, to je jednoduché.

A proč by se neměl zobrazovat žádnej obsah? Já skrývám jen to co si až klient může zobrazit sám, když ho zajímají detaily. Stránka má normálně svojí navigaci a textovej obsah. Je to udělané tak, aby si klient mohl komfortně rozkliknout co potřebuje a ne že se na něj vyvalí tuny textu najednou.


Ale já jsem tady nechtěl řešit jestli mám dělat stránky i pro uživatele, kteří nepoužívají javascript, ale jestli nějak vyhledávače penalizují, že mám sem tam nějaký divy primárně skrytý.

V tom videu, ten člověk totiž říká, že vyhledávače v žádným případě neprojíždí CSS a javascript, ale pak říká, že skrytý text je penalizován, tak mě zajímalo jak je to tedy možné. Navíc jestli to display: none; vyhledávače opravdu tak penalizují, proč tedy jsem tedy nikde na diskuzi ještě nenarazil na člověka, který by mě upozornil, že takhle ne (zvlášť když mě tady neustále peckujete za úplný malichernosti v javascriptu)

A ještě se zamluvily ty organizované výměnné lišty! Fakt nikdo nevíte co to je?

Btw. zase jsem tady nasekal plno dojteček, ale naštěstí jsem si to včas uvědomil a ještě před odesláním jsem to promazal.
margin
Profil *
Penalizuje se za skrytý obsah, technik ke skrytí obsahu je spousta.
Kontrola se provádí "ručně", Seznam i Google mají formuláře, kde je možné stránky nahlásit ke kontrole.
https://www.google.com/webmasters/tools/spamreportform
http://search.seznam.cz/nahlasit-spam

Vyjížděcí, rozklikávací menu, náhrada textu obrázkem a spousta dalšího, kde se běžný uživatel k obsahu dostane. Pokud má třebas nadpis display: none; uživatel místo nadpisu uvidí obrázek, na kterém bude týž text (třebas ozdobným písmem), tak je to v pořádku. Ale pokud by skrytý nadpis lákal na "modré z nebe levně", ale na webu bys nabízel "velké kulové", tak si koleduješ o penalizaci.

A ještě se zamluvily ty organizované výměnné lišty! Fakt nikdo nevíte co to je?
Přihlásíš se do "systému", zaplatíš, jinak proč by to někdo organizoval, vložíš na svůj web patřičný kód, a za odměnu se ti na tvém webu začnou objevovat odkazy na pochybné weby. Toho, že odkazuješ na pochybné weby, si všimnou vyhledávače a skočí to penalizací. V lepším případě budeš odkazovat na běžné weby, ty budou odkazovat na tebe, toho si všimnou vyhledávače a skočí to penalizací.
Lukáš Pítra
Profil
Google říká, že chce tvrdě a nekompromisně penalizovat každý zakoupený odkaz neoznačený no-follow. To ještě neznamená, že se mu to vždy daří :-)

Ve vysoce konkurenčních odvětvích skutečně není "nákup za těžký prachy" nic výjimečného. Na druhou stranu myslím, že postupem času stále více klientů i konzultantů přichází na to, že jiné (byť pracnější) cesty k získávání odkazů jsou čím dál zajímavější a dlouhodobě rentabilnější (před časem jsem o tom napsal pár slov http://www.lukaspitra.cz/odkazy-nejsou-rohliky/ ). Už o tom jen umět přesvědčit i rychlých výkonů chtivých klienty.

V českých reáliích je situace o to složitější, že Seznam si zatím hlavu s kakanými hromadně nakoupenými odkazy zas tak moc hlavu neláme. Věřím ale, že je to jen otázka času.
Cody
Profil
quatzael:
Tak co tedy?? Jak může vůbec Google poznat, že jsem za to zaplatil nebo ne?!

Když to uděláš nešikovně tak to pozná, když to uděláš šikovně tak nepozná.

Jiří Polášek, margin:
Teda pánové, vy máte úplně protichůdné názory..

Každý mluví o trochu něčem jiném. Zakázaný je cloaking, pokud skrývání má nějaký technický důvod, proč ne. Nesmí to být z důvodů podvádění vyhledávače.

Dále tam zmínil organizované výměnné lišty. Můžete mi prosím někdo vysvětlit co to znamená? Nějak si nedokážu pod tím nic představit..
Třeba toto http://kcms.cz/tag/seo-lista

Snad jsem odpověděl na všechno.
quatzael
Profil
margin, Lukáš Pítra, Cody:

Díky za odpovědi. Mě šlo hlavně o to, jestli se můžu spolehnout na to, že když budu mít někde display:none;, tak že to nebude tak, že sám robot bude posuzovat, že je se jedná o cloacking podle nějakých svých algoritmů.

A ještě by mě zajímalo, jak se nazývá tento typ backlinků/reklamy, kdy jsou v článcích zeleně podtrhané slova (většinou dost obecného významu) odkazující na komerční stránky.
Jako například zde v článku

Podle mě je to taky docela prasárna pokud jde o praktiky SEO, ale tváří se to legálně. Máte s tím někdo zkušenosti?? Kolik tento typ reklamy stojí, jakým způsobem je placená (jestli jen i za proklik a zobrazení) atd..

A hlavně jak je to organizovaný, kdybych chtěl tento typ propagace využít (jakože nechci), tak kam musím stránky přihlásit?


A ještě by mě zajímalo, jak fungují reklamní bannery? Pokud mi někdo cizí zadarmo umožní mít na jejich webu reklamní banner na mý stránky budu nějak postihnutý za to, že tam chybí to rel="nofollow"?
Chamurappi
Profil
Reaguji na quatzaela:
když budu mít někde display:none;, tak že to nebude tak, že sám robot bude posuzovat, že je se jedná o cloacking podle nějakých svých algoritmů
Mám vyzkoušeno, že robot Googlu umí ignorovat text s display: none nastaveným přes externí CSS. Předpokládal bych, že bude mít vycvičený nos na podezřelé konstrukce a v případě podezření, které nejde automatizovaně vyhodnotit, nechá o penalizaci rozhodnout lidskou sílu.

jak se nazývá tento typ backlinků/reklamy, kdy jsou v článcích zeleně podtrhané slova
Já tomu říkám „hnus zelenej“. V odkázaném příkladu je to konkrétně TOPtext od Internet Tradingu.

Podle mě je to taky docela prasárna pokud jde o praktiky SEO
Reklamní odkazy ale nejsou ve zdrojovém HTML, doplňuje je až skript na straně návštěvníka. Stejným způsobem pracují téměř všechny reklamní systémy, z pohledu vyhledávačů jsou takřka neviditelné.

Kolik tento typ reklamy stojí, jakým způsobem je placená (jestli jen i za proklik a zobrazení) atd.
Myslím, že se platí za zobrazení, při čemž je slibovaná určitá míra prokliků. Zdá se, že TOPtext se možná ani neprodává samostatně (alespoň v žádném ceníku jsem ho neviděl), ale jen v balíku s nějakými jinými inzertními službami.
Cody
Profil
quatzael:
A ještě by mě zajímalo, jak se nazývá tento typ backlinků/reklamy, kdy jsou v článcích zeleně podtrhané slova (většinou dost obecného významu) odkazující na komerční stránky.
Jako například zde v článku

Je to reklama Toptextu (a jim podobných) dle pravidel Google by měla být označena jako nofollow. Informace asi najdeš na stránkách té inzertní služby.
quatzael
Profil
Chamurappi:
Stejným způsobem pracují téměř všechny reklamní systémy...
Takže teda i klasický bannery?

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0