Autor Zpráva
mefistofeles
Profil
Zdravím, mám dotaz ke stránkám http://www.zastavarnauradnice.cz/ . Web obsahuje některé podobné nebo duplicitní stránky, přičemž RS generuje u každé URL v hlavičce rel=canonical. Jaký máte na to názor? Je to ideální řešení? Pozná vyhledávač, kterou stránku má upřednostnit?

Díky za info
pepperos
Profil
Ahoj Marku.
Web mi zrovna nefunguje, nevím proč.
Ale to, že má každá podstránka v hlavičce kanonický odkaz, není na škodu (kromě toho, že to nepatrně prodlužuje html kód). Pokud je adresa v meta tagu stejná jako aktuální adresa, vyhledávač ví, že danou stránku má brát jako primární. Pokud je tam jiná, bude preferovat tu v rel=canonical.
Jestliže je rel=canonical nastavený správně (opravdu říká vyhledávači, kde je duplicita a jaká je primární stránka), je to v pořádku.
Mautinek
Profil
Jak píše pepperos, pokud je na každé stránce rel=canonical na "vlastní URL" - tj. že stránka odkazuje na sebe sama, tak to ničemu nevadí. Je to docela užitečné u e-shopů při aplikovaných filtrech, kdy se nemusí složitě kontrolovat, jestli je v URL nějaký parametr, který jen jinak řadí produkty. Takhle nastavíš rel=canonical na sebe a je to vyřešeno.

Říká to o Matt Cutts zde http://www.youtube.com/watch?v=U8eQgx-njk4 u Seznamu by to mělo být podobně, i když jsem už několikrát viděl, že má s rel=canonical problémy...
pepperos
Profil
Ještě doplním Martina. Mám od Seznamu potvrzeno, že s rel=canonical pracují a užívají. Na rozdíl například od rel=next a rel=prev.
Hodily by se mi nějaké konkrétní příklady, kdy má seznam s canonical problémy. Mohl bys mi prosím zaslat něco konkrétního? Případně díky. :-)

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: