Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Fazer Profil |
#1 · Zasláno: 27. 8. 2013, 13:47:08
Má někdo zkušenosti se zneplatňováním odkazů na zboží v e-shopu, které se již neprodává? Je lepší odkaz přesměrovat na 404, nebo jej zachovat a ošetřit jen nemožnost vkládání do košíku? Pokud bych se rozhodl pro přesměrování, který způsob přesměrování bude vzhledem k přístupu Googlu a Seznamu nejlepší? E-shop je v PHP.
|
||
Fisir Profil |
#2 · Zasláno: 27. 8. 2013, 13:56:01
Reaguji na Fazera:
Produkt byl, ale už není. 410 Gone. |
||
jenikkozak Profil |
Fisir:
„Produkt byl, ale už není.“ Produkt byl, ale už se vyprodal. Stránka byla… a není důvod, aby se rušila spolu se zbožím. Fazer: „Je lepší odkaz přesměrovat na 404, nebo jej zachovat a ošetřit jen nemožnost vkládání do košíku?“ Co získáte tím, když stránku smažete? Vyřaďte produkt z nabídky, ale nechte uživatele, aby si mohli třeba na základě starých faktur zjistit parametry zboží, které si koupili dříve. Budou si tak moci u tebe vybrat zboží, které dostupné je. Ještě lepší by bylo, kdybyste jim podobné zboží z aktuální nabídky doporučili. „Pokud bych se rozhodl pro přesměrování, který způsob přesměrování bude vzhledem k přístupu Googlu a Seznamu nejlepší?“ Nejspíš přesměrování na stránku konkurence, která konkrétní produkt nabízí. Což samozřejmě neuděláte… |
||
Fisir Profil |
#4 · Zasláno: 27. 8. 2013, 13:59:14
Reaguji na jenikkozaka:
„rušila“ Rušit se nemusí. Informace o zboží na stránce stále být mohou, jen tlačítko pro vložení do košíku bude deaktivované a u něj napsáno proč. Nepošle se kód 200, ale 410. |
||
Fazer Profil |
#5 · Zasláno: 27. 8. 2013, 16:49:31
Fisir:
„Informace o zboží na stránce stále být mohou“ S tím se dá souhlasit, ideální je doplnit text odkazem na aktuální prodávané zboží z podobné tomu původnímu. Společně s kódem 410 by to mohlo fungovat. Ale jak na to? Má to být přesměrováno na stránku 410? Pak neuvidí popis a ani ty případné související produkty. V tomhle dost plavu. |
||
Fisir Profil |
#6 · Zasláno: 27. 8. 2013, 16:50:31
Reaguji na Fazera:
„Má to být přesměrováno na stránku 410?“ Ne. Přímo té stránce s produktem, který se již neprodává nastavíš stavový kód 410. Nikam nepřesměrováváš. |
||
jenikkozak Profil |
#7 · Zasláno: 27. 8. 2013, 18:23:24
V čem je tebou navržený kód 410 lepší než 200? Kód 410 říká, že požadovaná stránka existovala, ale byla zrušena. Pokud se na ní popis zobrazuje, zrušena evidentně nebyla. Vyhledavač odkazy na neexistující stránky nezapočítává. Naopak pokud web vrací hodně chybových hlášek, může mu to v očích vyhledavače uškodit. Proto tvou radu považuji za zcela chybnou.
|
||
Joker Profil |
#8 · Zasláno: 27. 8. 2013, 18:54:51
Fazer:
Podle mého názoru je 404ka špatné řešení (i když mě napadá ještě horší: Přesměrovat na hlavní stránku bez jakékoliv informace o tom, co se stalo), odkazy na stránku odjinud přestanou dávat smysl. Návštěvník nemusí na web přijít zrovna kvůli koupi toho výrobku, může si být vědom, že už je zastaralý. Může hledat informace o tom výrobku, nebo hodnocení, fotky, může hledat příslušenství, může hledat nástupce, nebo podobné výrobky. Že návštěvníkovi ten výrobek nemůžete prodat ještě neznamená, že ho musíte z webu vyhánět nějakou 404kou, nebo že se máte snažit tu stránku úplně odstranit z vyhledávačů. Jako nejlepší řešení mi připadá stránku o výrobku nechat, odebrat možnost jeho objednání a místo toho dát informaci, že už se neprodává, případně nabídnout související (či alternativní) produkty, které v prodeji jsou. Hezky vyřešené to podle mě má třeba Alza, příklad. |
||
Fisir Profil |
#9 · Zasláno: 27. 8. 2013, 20:34:50
Reaguji na jenikkozaka:
Osobně bych tuto stránku nechal vracet kód 200. Nicméně, tazatel chce stránku vyřadit z vyhledávání, a tam se mi zdá lepší použít 410 než 404. |
||
jenikkozak Profil |
#10 · Zasláno: 28. 8. 2013, 09:51:51
Fisir:
„Nicméně, tazatel chce stránku vyřadit z vyhledávání“ Já to tak nevidím. |
||
Fisir Profil |
#11 · Zasláno: 28. 8. 2013, 11:31:32
Reaguji na jenikkozaka:
„Já to tak nevidím.“ Vydedukoval jsem to z „Zneplatnění odkazu na produkt“. |
||
Fazer Profil |
#12 · Zasláno: 28. 8. 2013, 20:44:34
Možná by stačilo dát informaci do
<meta name="robots" content="nofollow"> .
A další způsob je zasílat sitemap a po ukončení prodeje tyhle url jednoduše neodesílat. Má s tím někdo nějaké zkušenosti? Jak se k tomu staví vyhledávače? |
||
Fisir Profil |
#13 · Zasláno: 28. 8. 2013, 21:15:35
Reaguji na Fazera:
„ nofollow “
A noindex .
|
||
Petr ZZZ Profil |
#14 · Zasláno: 28. 8. 2013, 22:53:05
Fazer, Fisir:
„Jak se k tomu staví vyhledávače?“ Neptal bych se, jak se k tomu postaví vyhledávače, ale jak se asi na daný web naštve uživatel, když nenajde stránku, o které ví, že existovala. Nechápu, co tady furt řešíte se zakazováním. Slušný vyhledávač nofollow i noindex respektuje, jsem ale podobně jako Joker výše toho názoru, že v diskutovaném kontextu správné řešení vypadá jinak.
|
||
Časová prodleva: 11 let
|
0