Autor Zpráva
helpik.JPW
Profil
Dobrý den, potřeboval bych poradit. článků je mnoho, ale buď jsem nepochopil nebo to prostě nebylo uvedeno. Jde o to jak poznám špatný link. Je mi jasné, jak zjistit seznam odkazů a kam vedou.

Lze tedy obecně říci, že špatné odkazy jsou (i kdybych je nevytvořil)?:
1/ z hambatých webů/diskuzí
2/ webů, které vykazují záznam v http://google.com/safebrowsing/diagnostic
3/ ze "zkracovátek" - jdem, zkracovatko, owly, ...
4/ z často omílaných SEO analyzátorů (seotest, wamoz, seoservis, seo-analyzátor) - nekontroluji
5/ z katalogů nechat jen firmy.cz, toplist, atlasfirem, ... prostě jen ty velké a známé. Ostatní pokud nemají nofollow požádat o výmaz?
6/ z domén z Ruska aj.
7/ z MajSEO - říkám tomu "pokleslý pinďour" - asi víte, jaký graf mám na mysli
8/ při vyhodnocování domén brát z údajů MajSEO - CitFlow a TrustFlow min. hodnotu 30-40
9/ pokud je odkazovaný odkaz z atributem nofollow, tak je to jedno a klidně nechat být
10/ brát v úvahu Alexa rank (od určité hodnoty)? Není spolehlivý a je tématický (IT, SEO)
11/ různé lištičky apod.

Co například:
- loopiadns.com - na jeden web mi vede 83 odkazů na knihu návštěv. Dle MajSEO a ref. domains je "pinďour povadlý" => odkazy jsou tedy buď "povadlého" charakteru, nepřínosné pro uživatele, prostě slabé; dle Flow obě hodnoty téměř shodné, což je zřejmě dobře a pohybující se kolem 40, takže to zase takové plevy zřejmě nejsou. -> odstranit?

Děkuji moc za rady a poznámky. Moc si jich vážím.
Plaváček
Profil
helpik.JPW:

Pokud tvůj web nemá žádný vážný problém, širokým obloukem se tomuto "nástroji" vyhni.
helpik.JPW
Profil
Plaváček:
Tento názor jsem četl mnohokrát. Ale jak mám definovat "vážný problém"?

1/ Pokud je to pokles pozic, tak například pomocí Collabim nemonitoruji (asi bych jako prostředek měl). Používám GWT -> ... -> Pokročilé -> změny pozic. Koukám na -40, -80, -100. Historie je na 90 dnů, což není moc. Navíc mohou být prý poklesy krátkodobé. Před dejme tomu 2 lety jsem si u jednoho z webů zakřížkoval důležitá klíčová slova (asi 90 jak web tak obr) a nyní u tohoto webu se jich zobrazuje kolem 20 (spíše obrázky). Jde ale o web jedné malé obce s návštěvností pouhých 30 UI/denně. Každopádně před těmi x měsíci jsem na tomto webu byl nalezitelný na několika jiných dotazech, což nyní nejsem. Zrovna u tohoto webu řeším, zda nedošlo k penalizaci. Ale jak na to přijít? Dle vložené sitemapy je z 6 000 stránek v indexu kolem 4000, ale dle dotazů (chtěných - s hvězdou) jen na 20 :( s 1000 zobrazení a 15 jen prokliky.

Myslíte, že řeším u tohoto webu blbosti a že to takto odpovídá a stačí?

2/ Pokud posuzuji návštěvnost z organiku, tak je u téhož webu patrná návaznost na obsah galerie (nové fotky z akcí a zájem o ně). Lépe tento web baští Seznam (27% / 14%), zato Google je s mnohem méně výkyvy. Předpokládám, že Googlem jen nevyhledávají lidé, kteří jdou na web, jelikož si jinak nedovedu vysvětlit, proč je jeho podíl mnohem menší než Seznam.

Je mi jasné, že mi nebudete pomáhat s webem (i když bych rád ;) ), ale spíše mě zajímají postřehy a názory na to, jak poznat nekvalitní odkaz, který bych uplatnil nejen u tohoto malého webu, ale spíše u mě svěřených jiných webů, které mají mnohem větší prioritu. Toto je spíše zájmový web ;) .

Děkuji a hezký den přeji.
Plaváček
Profil
helpik.JPW:

Budeme obecní, protože tvůj dotaz moc konkrétní nebyl.

Především - pojem "nekvalitní odkaz" je nutné blíže specifikovat. Z mého pohledu (a z úhlu pohledu vyhledávačů) jde především o zpětné odkazy, které se snaží manipulovat s algoritmy, a poznají se tak, že si je majitel webu (nebo nějaký "SEO optimalizátor)" vyrobil sám. Jsou to klasické registrace do stovek pochybných katalogů či "PR webů", spamování diskusních fór a podobně. Pokud jsi nic takového nečinil, neexistuje jediný důvod, proč se bát penalizace. A také není pražádný důvod zbavovat se přirozeně vzniklých zpětných odkazů, ať už pocházejí odkudkoliv. Tolik k tématu.

Teď jenom bokem - neumím si moc představit web malé obce, který obsahuje 6 000 smysluplných stránek. Ale možná mám malou představivost.
Cody
Profil
Odpovídám v obecné rovině:

Problém poznáš velkým poklesem pozic - strmě o desítky (cca 30 - 60).

Nekvalitní odkaz je často nerelavantní, z nekvalitních webů, s přeoptimalizovaným anchor textem a nevhopdně umístěn (typicky sidewide).

Konkrétně by se dalo říct na konkrétním příkladu.
eshop
Profil
Ahoj,
zaujala mě tato diskuze a rád bych na ni navázal. E-shop mám 3 roky a v minulosti jsem využil nabídek na "SEO optimalizaci", jak píše Plaváček
" Jsou to klasické registrace do stovek pochybných katalogů či "PR webů"
Byl jsem tedy po zásluze zasažen Tučňákem a web se na Google propadl z cca 5 na +60. Nyní se chci od těchto odkazů distancovat ve WMT a vybírám jak. proto mě zaujala možnost špatné odkazy (kromě logické úvahy) oddělit dle výše uvedených bodů helpik.JPW a to zejména 7 a 8.
Zkuste prosím dát k dobru i odpověďn nebo názor na použití SEO majestic pro odlišení webů dle bodů
7/ z MajSEO - říkám tomu "pokleslý pinďour" - asi víte, jaký graf mám na mysli
8/ při vyhodnocování domén brát z údajů MajSEO - CitFlow a TrustFlow min. hodnotu 30-40


helpik.JPW:
7/ z MajSEO - říkám tomu "pokleslý pinďour" - asi víte, jaký graf mám na mysli
Mohl by si prosím poslat url nějakého takového pokleslého pinďoura? Rád bych se koukl do SEO majestic, jestli ten "tvar" chápeme stejně
Plaváček
Profil
eshop:

Mám dobrou radu. Ještě dříve, než si začneš zahrávat s nástrojem, o kterém prakticky nikdo neví, jak funguje, a zda je vůbec k něčemu dobrý, ponoř se do studia této zajímavé úvahy: http://www.hiswebmarketing.com/a-theory-about-how-penguin-and-the-disavow-tool-work/.

Majestic SEO je jistě slušný nástroj, ale jako každého pomocníka v SEO je nutné ho používat s rozvahou - a uvědomit si, že tento nástroj používá s největší pravděpodobností jinou metodiku pro definici "nekvalitních" či "kvalitních" odkazů než Google. Spoléhat se tedy slepě na nějaká čísla, která vyplodil analyzátor třetí strany, může být hodně nebezpečné.

Asi nejlepší rada, které se ti může dostat, je ta, kterou zmiňuje autorka výše uvedeného článku - nechej plavat odkazy staré, a zapracuj na rozumném linkbuildingu novém.

Jinak řečeno - pokus se zkvalitnit svůj odkazový profil rozumnějšími metodami. A jedna douška na závěr - jak zjistit, který odkaz je kvalitní: https://twitter.com/plavacek/status/379935746313838592.
JanaMala
Profil
Také by mne zajímal příklad "pokleslého pinďoura" v Majseo. A ještě dotaz, dá se říct že odkaz který má nejaký google toolbar pagerank, je odkaz nezávadný? A nebo pokud má GTPR 3 a víc, je to nezávadný odkaz?
Cody
Profil
JanaMala:
A ještě dotaz, dá se říct že odkaz který má nejaký google toolbar pagerank, je odkaz nezávadný?

Ne.

A nebo pokud má GTPR 3 a víc, je to nezávadný odkaz?

Také ne.

Závadnost odkazu se zohledňuje na základě relevance, obsahu a přirozenosti. GTPR URL v tom nehraje žádnou roli.
helpik.JPW
Profil
Čtu v rychlosti, odpovím co nejdříve budu moci. Děkuji za pochopení.
helpik.JPW
Profil
Mám rýmičku, takže mohu odpovídat ;) .

Plaváček a Cody:
Budeme obecní, protože tvůj dotaz moc konkrétní nebyl.“and "Konkrétně by se dalo říct na konkrétním příkladu. "
Nevím v čem nebyl dotaz konkrétní. Pokud se ptáte na konkrétní adresy, které mi na některé weby vedou (ne mou vinou), mohu je uvést.
Pokud se ptáte na konkrétní adresu jednoho ze svěřených webů, mohu napsat, že se jedná o web obce Onšov u Pelhřimova. Nevím jestli někdy v minulosti dostal penalizaci nebo ban (v GWT žádná zpráva nebyla a zaindexovanost je poměrně velká) a neví, jak to lze zpětně zjistit u jiných webů, pokud to nebude v GWT zapsané.
---

Z mého pohledu (a z úhlu pohledu vyhledávačů) jde především o zpětné odkazy, které se snaží manipulovat s algoritmy, a poznají se tak, že si je majitel webu (nebo nějaký "SEO optimalizátor)" vyrobil sám. Jsou to klasické registrace do stovek pochybných katalogů či "PR webů", spamování diskusních fór a podobně. Pokud jsi nic takového nečinil, neexistuje jediný důvod, proč se bát penalizace. A také není pražádný důvod zbavovat se přirozeně vzniklých zpětných odkazů, ať už pocházejí odkudkoliv.
Píšete to zcela jasně. Tzn, že se nemám zbavovat například ani adresy:
- "tools.cikcak.com", kde byla před mnoha lety kniha návštěv a teď je to MFA?
Ani například "savast.ru", "click4tag.com", "zkracene\.cz", "http://www.seo-analyzator.cz/obec.onsov.cz/onsov/", a pak asi duplicitní weby k TOPlist - http://www.tesit.cz/obce-mesta/700 a http://www.tesitse.cz/obce-mesta/650 ? Je to jen typový vzorek.
---

Teď jenom bokem - neumím si moc představit web malé obce, který obsahuje 6 000 smysluplných stránek. Ale možná mám malou představivost.
Pokud vezmu skutečně web obce Onšov, má skutečně dle operátoru site indexováno 4 800 stránek (vím o nutnosti polazení stránkování knihy návštěv (nicméně v GWT je nastaveno na stránkování). Určitě bych tam chtěl vložit "next prev"). V GWT v sekci Sitemaps je nějakých 4100 zaindexovaných URL.
Je to web, kde si SEO spíše testuji a vyhodnocuji. Součástí 6000 adres je sitemapa z Xenu + nové zkušební Sitemapy i pro 3 galerie (galerie obrázků) => /xml/sitemap.xml. Ta má v oblasti "webové stránky" z 265 indexovaných 238 a v oblasti "obrázky" z 254 indexovaných 166 obrázků. Schválně jsou blokovány tobots.txt asi 30 obrázkových pozvánek. Tímto si myslím, že vožené 3 galerie jsou optimalizovány celkem dobře. Až ostatní galerie poupravím a přidám do obrázkových sitemap (nedal jsem tam ještě ani všechny tagy k optimalizování obrázků), bude zaindexovanost ještě větší. Mám to již vyzkoušeno. Pokud stojíte o to si nechat poradit, určitě obrázkové sitemapy vyzkoušejte.
---

eshop:
z MajSEO - říkám tomu "pokleslý pinďour"
Je to jen má osobní zkratka, nci oficiálního ;) . Mám za to, že čím víc leží, tím víc nebrat :) .
Například PR web mívá toto - http://blog.h1.cz/uploads/obr3.png => nemít ve svém odkazovém profilu. Obecně PR weby Google nedoporučuje využívat (psal i Plaváček). Jsou totiž placené a hlavně nepřirozené a v dlouhodobém hledisku se do nich prý nevyplatí investovat.
Jsou jiné doby než před x lety a algoritmus je prostě chytřejší. Dle mého názoru není nic jednoduššího -> když by vrchní členové z gug.cz (česká komunita Google) občas napsala nějaký report - např. typické PR weby v ČR (nebo náhodně nalezené nějakým členem a posouzeno jako "web porušující pravidla" - jisté "bonzování" již existuje) a pak programátor algoritmu Google připsal podmínku ve smyslu:
jestliže je odkaz na web z "ČR" a z domény "PR web1, PR web 2, PR web 3", tak mu sniž hodnocení. Tak bych to alespoň udělal já. Jednoduché a jasné.

---

8/ při vyhodnocování domén brát z údajů MajSEO - CitFlow a TrustFlow min. hodnotu 30-40
Někde jsem toto skutečně četl. Nemám ale uveden zdroj. Také jsem četl, že by by neměl být o polovinu menší.
To ale neznamená, že je to 100% pravda a že je to dogma Je to případ o případu a každý link by se měl posuzovat individuálně.
---

Majestic SEO je jistě slušný nástroj, ale jako každého pomocníka v SEO je nutné ho používat s rozvahou - a uvědomit si, že tento nástroj používá s největší pravděpodobností jinou metodiku pro definici "nekvalitních" či "kvalitních" odkazů než Google. Spoléhat se tedy slepě na nějaká čísla, která vyplodil analyzátor třetí strany, může být hodně nebezpečné.
)
Abych řekl pravdu, takto jsem o Majestic neuvažoval. Bral jsem ho na rozdíl od častěji zmiňovaných seo analyzátorů (seo servis apod.) mnohem vážněji. Jak píšete, je to vlastně také seo analyzátor. Děkuji za nový rozměr.

Omlouvám se za pozdní odpovědi. Já se stejně za kdovíjakého experta nepovažuji. Jestli se pletu, rád se přiučím ;) .
helpik.JPW
Profil
Malinko jsem čekal, že někdo zareaguje, když jsem tedy web uvedl :( .

K ostatnímu asi jsem to tedy buď dobře doplnil a nebo dostatečně vysvětlil. Jsem rád, že nejsem ve sporu a že mám určité znalosti alespoň v mezích normálních analytiků. (Pozn: nerad bych, aby to bylo chápáno jako honění ega).

Pěkný den.
Petr ZZZ
Profil
Reaguji na helpika.JPW [#11]:

když by vrchní členové z gug.cz (česká komunita Google) občas napsala nějaký report - např. typické PR weby v ČR...
...tak je otázka, jakou by to mělo váhu, vzhledem k tomu, že, cituji ze stránky www.gug.cz, „GUG.cz je společenství (...) nezávislé na Google.

„...a pak programátor algoritmu Google připsal podmínku ve smyslu:
jestliže je odkaz na web z "ČR" a z domény "PR web1, PR web 2, PR web 3", tak mu sniž hodnocení.“

Spíš bych vycházel z toho, že Google vyvíjí algoritmus, který manipulativní stránky pozná automaticky, aby jejich ručního přidávání do podmínek nebylo zapotřebí. Ono je asi žel třeba počítat s tím, že vyhledávač se nepotýká s „PR webem“ 1, ani 2 a ani 3, ale s „PR weby“ 1 až 50.000, ne-li ještě víc.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0