Autor Zpráva
cupie
Profil *
Provozuji překladatelskou agenturu, která své služby prezentuje na několika webech. Weby jsou obsahově obdobné (nejde o totožné kopie) avšak každý cílí na jiný segment zákazníků. Tři weby jsou hlavní: jeden web pro drobné zákazníky, druhý web pro firemní klienty, třetí web pro cizince v AJ. Dále máme několik mikrowebů, z nichž každý je zaměřený na nabídku překladů v jednom jazyce (web nabízející překlady do angličtiny, němčiny atd.). Dva weby jsou v angličtině a jeden v polštině. Dohromady asi 15 webů a 15 domén (převážně .CZ, ale též .EU, .COM a .PL).

Čítával jsem, že se nedoporučuje mít všechny weby na jedné IP adrese, na jednom hostingu a dokonce v jednom datacentru.

Pochopitelně z pohledu údržby a z ekonomických důvodů je výhodné všechny weby soustředit na jeden server, ať už VPS nebo dedikovaný server. V tuto chvíli jsou weby rozesety na multihostinzích typu Hostgator a DreamHost, ale předělávám je a rozhoduji se, co s hostingy dál.

Hledisko SEO zde hraje důležitý moment pro rozhodování. Mohou být obsahově obdobné weby (všechny od jednoho provozovatele a jednoho držitele domén) znevýhodněny, budou-li na jedné IP?

Co poradíte?
ninja
Profil
Nějakou roli to hraje, bude to mít ale zcela nepatrný vliv. Google i jiné vyhledávače dokáží poznat, že se jedná o obdobné/propojené weby i bez IP adresy.

Soustředil bych sílu jinam, například do budování kvalitního obsahu.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0