Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
cupie Profil * |
#1 · Zasláno: 27. 11. 2013, 10:43:22
Provozuji překladatelskou agenturu, která své služby prezentuje na několika webech. Weby jsou obsahově obdobné (nejde o totožné kopie) avšak každý cílí na jiný segment zákazníků. Tři weby jsou hlavní: jeden web pro drobné zákazníky, druhý web pro firemní klienty, třetí web pro cizince v AJ. Dále máme několik mikrowebů, z nichž každý je zaměřený na nabídku překladů v jednom jazyce (web nabízející překlady do angličtiny, němčiny atd.). Dva weby jsou v angličtině a jeden v polštině. Dohromady asi 15 webů a 15 domén (převážně .CZ, ale též .EU, .COM a .PL).
Čítával jsem, že se nedoporučuje mít všechny weby na jedné IP adrese, na jednom hostingu a dokonce v jednom datacentru. Pochopitelně z pohledu údržby a z ekonomických důvodů je výhodné všechny weby soustředit na jeden server, ať už VPS nebo dedikovaný server. V tuto chvíli jsou weby rozesety na multihostinzích typu Hostgator a DreamHost, ale předělávám je a rozhoduji se, co s hostingy dál. Hledisko SEO zde hraje důležitý moment pro rozhodování. Mohou být obsahově obdobné weby (všechny od jednoho provozovatele a jednoho držitele domén) znevýhodněny, budou-li na jedné IP? Co poradíte? |
||
ninja Profil |
#2 · Zasláno: 27. 11. 2013, 11:07:56
Nějakou roli to hraje, bude to mít ale zcela nepatrný vliv. Google i jiné vyhledávače dokáží poznat, že se jedná o obdobné/propojené weby i bez IP adresy.
Soustředil bych sílu jinam, například do budování kvalitního obsahu. |
||
Časová prodleva: 10 let
|
0