Autor Zpráva
marvays
Profil
Dobrý den. Předělával jsem známému malý eshop lukysipy.cz, který mu předtím jel už několik let. S prodeji je maximálně spokojen, ale delší dobu řešíme jeden problém. A to je rozdílné výsledky ve vyhledávačích. Když zadám klíčové slovo "luky" tak v google vyskočí na hoře první stránky. Když tak učiním v seznamu, je na stránce třetí. Co máme špatně? I největší konkurence je s našim webem na třetí stránce. Naopak na prvních stránkách jsou eshopy s prodejem zbraní celkově a podobné weby. Ty specializované jen na lukostřelbu jsou až s námi na stránce třetí.

Zkoušel jsem vyhledávat na internetu různé informace, ale nic konkrétního jsem nenašel. Asi existuje rozdíl mezi optimalizací pro seznam a google. Přiznám se, že o tomhle moc nevím a dělám jen základní optimalizaci, kterou beru jako všeobecnou.

Jediné co jsem zatím našel a čemu bych i věřil, že seznam hraje na kvantitu. Proč by na první stránku umístil stránky, které prodávají zbraně celkově a lukostřelbu mají jen jako sekci . . . . a stránky specializované na lukostřelbu zobrazil až na straně třetí. Navíc známý je výrobce, 90% zboží je vlastní výroba. Všechny texty si vymýšlí sám. U každé má fotografie. Má už dlouhou historii, nějaké zpětné odkazy. Facebook stránku atd.

Tak proč ho google a bing hodnotí na první stránku v top 3 a seznam až na třetí stranu? :( To přeci musí být něco zásadního, když je to tak markantní rozdíl.
anonymní
Profil *
marvays:
co taková personalizace výsledků?

Na svou stránku chodí denně, proto ji google upřednostňuje. Dodej odkaz, třeba zjistíš, že i my ostatní, co s ní nemáme nic společného, ji uvidíme na třetí stránce.

Jinak k hledanému pojmu „luky“. Jedná se o obecnou frázi, ne moc výstižnou. Jaká je její hledanost? „Luky co“? Luky - prodej, luky - pronájem, luky - historie, luky - typy, luky - výroba, ...?

Snad víš, kam mířím. Luky jsou fajn, ale myslím, že je takto nikdo nehledá. K tomuto slovu jde přidružit X druhých slov, která jsou logická a která vaše stránka nepokrývá.
marvays
Profil
Ahoj. Odkaz jsem psal v textu. Raději ho provážu, aby byl patrný na první pohled. omlouvám se. www.lukysiy.cz
To zkreslení díky vlastním návštěvnostem mě taky napadla. Dá se to nějak obejít? Nějakou vzdálenou proxy, nebo jak se to jmenuje . . . . ? Ale jeho největší konkurenti jsou na tom stejně. Na google spolu okupují první příčky, na seznamu třetí stranu.


malá statistika z výsledků u seznamu:
"prodej luků" - první stránka, první místo, link na index
"luky prodej" - první stránka, první místo, link na index
"luky obchod" - devátá stránka, uprostřed, link na konkrétní luk Viking
"obchod s luky" - devátá stránka, uprostřed, link na tlumič tětivy
"lukostřelecké potřeby" - pátá stránka, uprostřed, link na kategorii Lukostřelecké sety
"výroba luků" - první stránka, čtvrté místo, link na index
"dřevěný luk" - první stránka, třetí místo, link na kategorii Dřevěné šípy


přes anonymní režim jsou výsledky shodné
Martin Kolčaba
Profil
neexistuje rozdíl mezi optimalizací pro Google a Seznam. Každý prostě řadí výsledky jinak, podle jiných kritérií (respektive hodně kritérií je společných, ale každý vyhledávač s nimi prostě pracuje po svém). Rozdíl je možná v tom, že Seznam nepracuje s některými daty, s kterými pracuje Google - ale to se myslím vaší situace netýká.

Další roli hraje personalizace výsledků. Zadáním slova do Google pozici stránky na toto slovo nezjistíte, vizte Jediný správný způsob, jak měřit pozice v Google.

Problém bych také, v případě dotazů, které uvádíte, viděl v celkovém konceptu webu a obsahu jednotlivých stránek. Web a jeho obsah je vždy potřeba navrhnout v závislosti na tom, co lidé vyhledávají a jak to vyhledávají, pracovat vhodně s klíčovými slovy. Například podkategorie http://www.lukysipy.cz/luky, což by teoreticky měla být stránka, kam se budu chtít dostat, když zadám slova jako luky, prodej luků, luky obchod a podobně nemá téměř žádný obsah. Vyhledávač ji pak jen těžko zařadí před stránky, které jej mají. To samé u kuší a jakékoli další podkategorie webu. To, že známý je výrobcem a má vlastní fotky a popisky bohužel nestačí.

Také je třeba mít promyšlen způsob, jakým budete získávat (ne někam umisťovat, ale získávat) zpětné odkazy, zmínky a celkově zájem lidí z vaší cílové skupiny. Dobře navržený web s odpovídajícím obsahem je základ, který může mít každý. Rozhoduje ale právě to, jak dokážete vyvolat zájem a zajistit, aby se o vás na internetu "mluvilo".
marvays
Profil
[#4] Martin Kolčaba
Děkuji za cenné rady. Ale není to přesně to, co jsem potřeboval slyšet :( Ale zřejmě ani žádná odpověď není.
Martin Kolčaba
Profil
[#5] marvays
výsledky Google a Seznamu prostě budou vždy odlišné. Vašemu webu by jistě šlo pomoci a zlepšit ho a dostat ho "výš", ale čekat, že v obou vyhledávačích budou stejné výsledky prostě nelze.

Přestal bych se trápit jednotlivými slovy a zaměřil se více na práci s longtailovými výrazy, podstránkami webu, produktovými stránkami a celkově s produkty, které vypadají moc pěkně. Kdo je vaším zákazníkem? Co ho zajímá? Jaké problémy řeší, když si chce koupit luk/kuši cokoli? Jaké parametry a vlastnosti jsou pro něj důležité? Nabízíte mu produkty srozumitelnou formou? Dokáže si vybrat to, co potřebuje? Nedá se ze současné návštěvnosti webu vytěžit mnohem víc?

Ve webu je myslím slušný potenciál - poctivé české produkty s kvalitním řemeslným zpracováním, to je třeba něco, na co já osobně hodně slyším. Jen ten potenciál správně využít.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0