Autor Zpráva
mencik
Profil
Je správné, když je penalizován web, který má v textu nelogicky vysoký počet klíčových slov (cíleně pro roboty), někdy dokonce i v barvě pozadí!!
Jak je to ale se SEO - klíčovými slovy ve fotogalerii - kde je například jen 1,5 věty (kde je klíčové slovo 2x) a potom 100 obrázků s názvem = klíčové slovo.
Například:
slovo-1.jpg, slovo-2.jpg .... slovo-99.jpg, slovo-100.jpg (což je běžné pro "hromadné" přejmenování fotek).
Dojde také k penalizaci na dané "slovo" ?
A další - související dotaz - co když to "slovo" je i všude v popisku <alt> ?? (Je tam pochopitelně, je-li to specializovaná fotogalerie.)
To je pak lepší udělat ten popisek s klíčovým slovem jen u každého 20. obrázku a u ostatních to "slovo" cíleně vynechávat?
Cody
Profil
mencik:
Je správné, když je penalizován web, který má v textu nelogicky vysoký počet klíčových slov (cíleně pro roboty), někdy dokonce i v barvě pozadí!!
Zde nevím jestli je to oznámení nebo dotaz. Dotaz by asi měl mít na konci otazník, ale i tak tipuji, že je to dotaz, tak zkusím odpovědět. Ano, mě to přijde správné. Ale myslím, že tohle není správná otázka. Správnost není v tomhle případě relevantní. O penalizaci rozhoduje v případě algoritmické penalizace algoritmus nebo v případě manuální penalizace člověk, zaměstnanec Google.
K dotazu ohledně galerie - zde úplně nerozumím proč by se tam jedno slovo opakovalo 100x? Pokud jde o popisek fotky, každá fotka by měla mít jiný. V případě fotogalerie bych se ale penalizace nebál. Pokud ovšem to stonásobné zopakování není "keyword stuffing" a není to pouze pro SEO. Pak penalizace za přeoptimalizaci může být reálná.
mencik
Profil
Cody:
mencik:
„Je správné, když je penalizován web, který má v textu nelogicky vysoký počet klíčových slov (cíleně pro roboty), někdy dokonce i v barvě pozadí!!“
Zde nevím jestli je to oznámení nebo dotaz. Dotaz by asi měl mýt na konci otazník, ale i tak tipuji, že je to dotaz,

Není tam otazník - jsou tam dokonce dva vykřičníky a poznámka o stejné barvě textu i pozadí - tak je snad jasné, že to otázka není. O penalizaci takové stránky rozhodují "správně!" autoři toho robota, kteří nějaký algoritmus pro zjištění takovýchto nekalých SEO praktit vymyslí. A to dělají správně. WEB se dělá pro lidi, né pro roboty.

Hlavní je však otázka moje otázka, zda nepenalizují i opakované názvy fotek? Je-li fotogalerie specializovaná - tak nevím, proč nerozumíš, že se tam nějaké slovo opakuje v každé fotografii? (Například "hrnek" - - je červený, zelený, modrý, malý, velký, puntíkovaný, károvaný, ... ale v každém popisku bude "nějaký hrnek" a fotky budou mít kvůli hromadnému pojmenování názvy: "hrnek-1.jpg" až "hrnek-100.jpg) Čemu na tom nerozumíš? - a já se ptám, zda takovýto web nebude ve vyhledávačích penalizovaný za přílišnou četnost klíčového slova "hrnek" - tedy - zda ten algoritmus robota dokáže rozlišovat mezi takovouto - dle mého názoru "logickou" a pro lidi udělanou fotogalerii a mezi "vychcaně" udělanou stránkou o hrncích, kde bude slovo "hrnek" napsáno nadbytečně v každé větě 3x a možná i mezi textem stejnou barvou jako pozadí třeba ještě 50x ... jen kvůli SEO.
margin
Profil *
mencik:
já se ptám, zda takovýto web nebude ve vyhledávačích penalizovaný za přílišnou četnost klíčového slova "hrnek
Já si myslím, že vyhledávač zjistí, že stránka je o ničem, tedy chybí kvalitní obsah, nebo jakýkoliv obsah, který by aspoň trochu dával smysl, a podle toho se stránkou naloží.
_es
Profil
mencik:
Ty pri prehliadaní nejakej webovej foto-galérie skúmaš názvy súborov obrázkov? Ak nie, prečo by im mal dávať vyhľadávač nejakú vysokú váhu?
mencik
Profil
_es:
mencik:
Ty pri prehliadaní nejakej webovej foto-galérie skúmaš názvy súborov obrázkov? Ak nie, prečo by im mal dávať vyhľadávač nejakú vysokú váhu?

Proč se kvůli SEO doporučuje vyplňovat v obrázcích popisek <alt>? Slepci a uživatelé s mobilem s vypnutými obrázky asi fotogalerii moc často neprohlíží.
Takže roboti jsou naučení si popisky číst a nějakou váhu jim asi dávají - a mám právě obavu, aby za vysokou četnost ve fotogaleriích je nepenalizovali?
Ale souhlasím, že názvy fotek už by je zajímat nemusely. Ovšem - jak potom vyhledává třeba Seznam v sekci "obrázky", když né podle názvu fotky??

margin:
mencik:
„já se ptám, zda takovýto web nebude ve vyhledávačích penalizovaný za přílišnou četnost klíčového slova "hrnek“
Já si myslím, že vyhledávač zjistí, že stránka je o ničem, tedy chybí kvalitní obsah, nebo jakýkoliv obsah, který by aspoň trochu dával smysl, a podle toho se stránkou naloží.
No právě! - To se klidně může stát - a v tom se přece ten robot může mýlit - může to být přece stránka plná hodnotných odborných fotografií (tedy velmi kvalitní obsah), které specialistům dávají smysl ...
... hmm - ale asi to tady nevyřešíme, těžko to nějaký tvůrce vyhledávače tady potvrdí nebo vyvrátí ...
_es
Profil
mencik:
Kde je v [#5] niečo o atribúte alt?
margin
Profil *
mencik:
může to být přece stránka plná hodnotných odborných fotografií (tedy velmi kvalitní obsah), které specialistům dávají smysl ...
V tom případě na stránku budou odborníci specialisté odkazovat.
jenikkozak
Profil
Myslím si, že opakováním slov v altech si nepomůžeš, ale nejspíš by ti ani nemělo uškodit.

mencik:
Ovšem - jak potom vyhledává třeba Seznam v sekci "obrázky", když né podle názvu fotky??
Nejspíš podle okolního textu a altu. Co jsem tak zkoušel, název fotky ignoruje.
mencik
Profil
margin:
mencik:
„může to být přece stránka plná hodnotných odborných fotografií (tedy velmi kvalitní obsah), které specialistům dávají smysl ...“
V tom případě na stránku budou odborníci specialisté odkazovat.
:-D ale né na novou stránku, kterou možná nenajdou, protože bude ve vyhledávačích penalizovaná :-D
Ale to už jsme moc daleko v teoretizování. D
Věřím že:
jenikkozak:
Myslím si, že opakováním slov v altech si nepomůžeš, ale nejspíš by ti ani nemělo uškodit.
to je pravda - že by to nemělo škodit. Tak by to i podle mne mělo být ...
Cody
Profil
mencik:
O penalizaci takové stránky rozhodují "správně!" autoři toho robota, kteří nějaký algoritmus pro zjištění takovýchto nekalých SEO praktit vymyslí.

O správnosti nejsem vždy přesvědčen, Nicméně pokud to ty subjektivně považuješ za správné, mě je to jedno.

tak nevím, proč nerozumíš, že se tam nějaké slovo opakuje v každé fotografii? (Například "hrnek" - - je červený, zelený, modrý, malý, velký, puntíkovaný, károvaný
V takovémto případě je to v pořádku, jen nerozumím, proč by to tam měl někdo 100x. Nepřijde mi pravděpodobné, že by měl někdo v nabídce 100 hrnku, které se budou lišit jen barvou.

K tomu bych ještě dodal, že v případě, že cílím na slovo hrnek (!) tak moc nedává smysl cílit na galerii. Tzn. ta stránka není nejspíš relevantní odpovědí na slovo hrnek.

Takže roboti jsou naučení si popisky číst a nějakou váhu jim asi dávají - a mám právě obavu, aby za vysokou četnost ve fotogaleriích je nepenalizovali?
Naučení nejsou, prostě čtou zdrojový kód.

stránka plná hodnotných odborných fotografií (tedy velmi kvalitní obsah), které specialistům dávají smysl“Ty by jistě byly opatřený odbornějším popisem než Hrnek 1 - 100.

Ale to už jsme moc daleko v teoretizování. D
Na této teorii je založen jeden z hodnotících faktorů vyhledávačů. Čím kvalitnější obsah tím více se na něj přirozeně odkazuje.
margin
Profil *
Cody:
Čím kvalitnější obsah tím více se na něj přirozeně odkazuje.
Zůstanu u teoretizování, pokud někdo bude nabízet TV stolek v černé a bílé, tak pravděpodobně většina odkazů bude na obě varianty. Ale pokud někdo bude nabízet žaluzie ve 213 barevných odstínech RAL Classic, tak pravděpodobně většina odkazů bude na stránku s výběrem barevného odstínu.
mencik
Profil
Cody:
Předpokládám, že jsi pochopil, že "hrnek" je jen příklad - a může se jednat o jiné specielnější věci?
Nepřijde mi pravděpodobné, že by měl někdo v nabídce 100 hrnku, které se budou lišit jen barvou.
Například u Marginova příkladu už bude v popisku 213 barev - tedy ještě víc, než mnou uváděných 100?

K tomu bych ještě dodal, že v případě, že cílím na slovo hrnek (!) tak moc nedává smysl cílit na galerii. Tzn. ta stránka není nejspíš relevantní odpovědí na slovo hrnek.
Proč by to nedávalo smysl? Hlavní stránka cílí na jiné slovo - třeba "hrnčířský kruh" ... a galerie pak už na výsledek "hrnek" - a chce být ve vyhledávači na toto konkrétní slovo ve předu - tím chci říct, že i pro foto-galerii může být smysluplné cílení na nějaké speciální klíčové slovo (tedy na jiné, než je hlavní stránka)

‚stránka plná hodnotných odborných fotografií (tedy velmi kvalitní obsah), které specialistům dávají smysl‘Ty by jistě byly opatřený odbornějším popisem než Hrnek 1 - 100.
Jedná se o názvy těch fotek - například hrnek-1.jpg ... jak by to bylo "odbornější"? A mluvíme snad pořád teoreticky? Fakt si neumíš představit jinou věc, než "hrnek"?

Cody:
„Takže roboti jsou naučení si popisky číst a nějakou váhu jim asi dávají - a mám právě obavu, aby za vysokou četnost ve fotogaleriích je nepenalizovali?“
Naučení nejsou, prostě čtou zdrojový kód.
Proč mne chytáš za slovo? To je přece podstata mé otázky. Roboti si přečtou kod a zjistí, že je tam 400 slov - a z nich je 200x slovo "hrnek" (100x v popisku + 100x v názvu fotky) - tak se ptám, jestli pochopí, že u fotogalerie to může být pro lidi "normální a logické" a upustí od penalizace, kterou by naprosto správně provedli u takové stránky pouze s textem (která by měla 400 slov a v tom 200x stejné slovo)?
anonymníí
Profil *
mencik:
a proč pouze pořád teoretizuješ a nebavíme se konkrétně?
mencik
Profil
anonymníí:
mencik:
a proč pouze pořád teoretizuješ a nebavíme se konkrétně?
Jak to, že nejsu konkrétní? Od začátku se ptám, nebude-li ve vyhledávačích penalizovaná stránka - fotogalerie, ve které bude klíčové slovo v každém popisu fotky <alt> a v názvu fotky.
Zatím pouze jenikkozak mně konkrétně odpověděl, že: "si myslí, že nebudu" :-)
Dělám takovou fotogalerii - tak nevím, jestli se tomu mám raději nějak složitě vyhnout, nebo to můžu jednoduše nakopírovat. (Nebo třeba ho raději v názvu obrázku úplně vynechat?)
Cody
Profil
mencik:
Například u Marginova příkladu už bude v popisku 213 barev - tedy ještě víc, než mnou uváděných 100?
Ano a pořád platí to co říkám, že v popisku snad bude víc než jen hrnek+barva.

margin:
Zůstanu u teoretizování, pokud někdo bude nabízet TV stolek v černé a bílé, tak pravděpodobně většina odkazů bude na obě varianty. Ale pokud někdo bude nabízet žaluzie ve 213 barevných odstínech RAL Classic, tak pravděpodobně většina odkazů bude na stránku s výběrem barevného odstínu.

Ta možnost tu existuje a je pravděpodobná, ale teď jsem například u jendoho klienta zjistil, že z několika barev se odkazuje jen na bílou a zelenou, takže v praxi to tak nemusí být.

Proč by to nedávalo smysl? Hlavní stránka cílí na jiné slovo - třeba "hrnčířský kruh" ... a galerie pak už na výsledek "hrnek" - a chce být ve vyhledávači na toto konkrétní slovo ve předu - tím chci říct, že i pro foto-galerii může být smysluplné cílení na nějaké speciální klíčové slovo (tedy na jiné, než je hlavní stránka)

Protože mi nedává smysl, že by někdo na slovo hrnek chtěl vidět galerii všech hrnků ve 100 barvách. Dává smysl to řešit jinak - vytvořit obsahově bohatou stránku o hrnku/hrncích v nabídce.

Jedná se o názvy těch fotek - například hrnek-1.jpg ... jak by to bylo "odbornější"? A mluvíme snad pořád teoreticky? Fakt si neumíš představit jinou věc, než "hrnek"?
Umím, ale ve všech případech mi číslo nedává mco smysl, mělo by tam být specifičtější pojmenování

Proč mne chytáš za slovo? To je přece podstata mé otázky. Roboti si přečtou kod a zjistí, že je tam 400 slov - a z nich je 200x slovo "hrnek" (100x v popisku + 100x v názvu fotky) - tak se ptám, jestli pochopí, že u fotogalerie to může být pro lidi "normální a logické" a upustí od penalizace, kterou by naprosto správně provedli u takové stránky pouze s textem (která by měla 400 slov a v tom 200x stejné slovo)?
Viz
Cody:
V případě fotogalerie bych se ale penalizace nebál.
Cody:
V takovémto případě je to v pořádku

Takže jsme tu na tvůj dotaz odpověděl už 2x takže si nemyslím, že „Zatím pouze jenikkozak mně konkrétně odpověděl, že: "si myslí, že nebudu" :-)

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: