Autor Zpráva
swisst
Profil
Zdravím,
uvažuji o následujícím problému: pracuji na stránkách, které obsahují aktuální informace o produktech (jedná se o nabídky stavebních spořitelen). Na jedné stránce je seznam všech aktuálních produktů ( http://www.stavebky.cz/prehled-tarifu/ ) a z této stránky vedou odkazy na jednotlivé produkty. Stránka konkrétního produktu je šablona stejná pro všechny produkty, typ produktu je v GET parametru URL (např. toto: http://www.stavebky.cz/stavebni-sporeni-detail-tarifu/?tarif=%C4%8CMSS%20Garant%2015&popis=irr_%C4%8CMSS0 )

Produktů je cca 50 a mění se - některé vydrží měsíc, některé rok. Seznam se proto mění (nepravidelně, odhadem jednou týdně). Proto uvažuji, zda má smysl stránky s konkrétními produkty kanonizovat tak, aby hlavní preferovanou strákou byla stránka se seznamem všech produktů.

Výhodou kanonizace by bylo (doufám že se nemýlím?) soustředění návštěvníků (a zájmu Googlu) na jednu konkrétní stránku, kde si návštěvník vyhledá produkt, který ho zajímá. To je zároveň nevýhodou - návštěvník se nedostane na konkrétní produkt, musí ho napřed v seznamu najít.

Druhou výhodu kanonizace vidím v tom, že při změně produktu (což se bude stávat relativně často) se návštěvník nedostane na neexistující stránku (produkt již není nabízen). Navíc předpokládám, že návštěvník nehledá konkrétní produkt, ale chce si vybrat, co je pro něj to nejlepší, takže seznam všech produktů je zřejmě to, co potřebuje.

Jaký je váš názor?
Davex
Profil
Kanonizace“ se používá pro stránky se stejným obsahem na různých adresách, takže se asi nedá použít způsobem o jakém uvažuješ.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0