Autor Zpráva
Dizzy1515
Profil *
Dobrý den,

je zakázaná seo technika skrytí textu s tagem H1 pomocí display:none? Našel jsem tohle řešení na e-shopu jednoho celkem známého seo odborníka, který dokonce publikuje i e-knihy o podnikání na internetu apod. Vím, že je potřeba na webu tenhle tag mít (a v něm relevantní text), ale co se týká e-shopu, tak tam to bývá trošku složitejší napasovat to tak, aby to nějak graficky vypadalo a dávalo i smysl.

Díky za odpověď.
ProbablyYes
Profil
Dizzy1515:
Jsem velice zvědav, co odpoví zasvěcenější diskutující, avšak osobně zastávám názor, že <h1> je prostě a jednoduše nadpis. Buď ho použijete, nebo ne - vyhledávači to bude prakticky ukradené.
Pokud nadpis skryjete a nebude možnost ho zobrazit - tzn. uvidí ho jen vyhledávač, vaše stránka bude se vší pravděpodobností penalizována.
Bubák
Profil
Dizzy1515:
je zakázaná seo technika skrytí textu s tagem H1 pomocí display:none?
Záleží na okolnostech, pokud použiješ obrázkový nadpis a na něm bude přesně stejný text, jako skrytý, tak nejde o zakázanou techniku. Nerozlišuje se, jakým způsobem došlo ke skrytí nadpisu.
Příklad: interval.cz/clanky/seo-obrazky
Různé techniky nahrazení textu obrázkem - porovnání css-tricks.com/css-image-replacement

je potřeba na webu tenhle tag mít (a v něm relevantní text)
Do tagu se dávají HTML atributy, text se dává mezi tagy (značky) do elementu (prvku).
MichalSkach
Profil
Řekl bych, že google dokáže celkem snadno rozpoznat, že je H1 označen jako displey:none, takže ho nebude brát v potaz stejně, jako ho nevidí člověk. Překryv obrázkem by samozřejmě byl něco jiného. Nicméně já osobně bych se čemukoli podobnému raději vyhnul a rovnou bych H1 nezobrazoval. Je zbytečné to pokoušet.
Joker
Profil
Dizzy1515:
Vím, že je potřeba na webu tenhle tag mít (a v něm relevantní text)
Řekl bych, že důležitost <h1> přeceňujete.
Není to nezbytná součást, když se na nějakou stránku <h1> nehodí, prostě ho tam nedávejte.

co se týká e-shopu, tak tam to bývá trošku složitejší napasovat to tak, aby to nějak graficky vypadalo a dávalo i smysl
Tohle nechápu.
V e-shopu na stránce s produktem bych v <h1> očekával asi název toho produktu, na stránce kategorie název té kategorie.
Předpokládal bych, že ty texty tam stejně už máte, takže jde jen o to je dát do značky <h1>, kterou si vzhledově můžete přes CSS nastylovat jak chcete.
Čili buď do <h1> cpete nějaký nesmyslný text který na webu ve skutečnosti nechcete, pak to nedělejte, nebo je o text, který tam stejně potřebujete dostat, pak nechápu, jak může ta značka <h1> způsobit problém se vzhledem.
Plaváček
Profil
Joker:

Řekl bych, že důležitost <h1> přeceňujete.

Mám stejný dojem a zjevně nejsem sám. :) http://www.clipboard.cz/7hucj
dizzy1515
Profil *
Joker:
Myslel jsem tím problematickým napasováním index. Tam vlastně ani není žádný výpis produktů nebo tak. Pokud chci umístit <h1> logicky někam vysoko, tak mi to trošku problematické přijde, ale o to nejde :-). Jinak díky všem za názory. Asi tu důležitost sám trochu přeceňuju...
Plaváček
Profil
dizzy1515:

Zkuš přemýšlet logicky nějak jinak :) http://www.zdrojak.cz/clanky/budiz-nadpis-reklo-seo/
Cody
Profil
Plaváček:
Mám stejný dojem a zjevně nejsem sám. :) http://www.clipboard.cz/7hucj

A myslíš, že to platí i pro Seznam.cz?

Jinak obecně k tématu já nadpis H1 využívám, protože je to často logické místo, je poměrně vysoko nad ohybem a oproti obyčejnému textu má jinou důležitost.
Plaváček
Profil
Cody:

A myslíš, že to platí i pro Seznam.cz?

Ano, myslím, že to platí hlavně pro Seznam. :)
jenikkozak
Profil
MichalSkach:
Řekl bych, že google dokáže celkem snadno rozpoznat, že je H1 označen jako displey:none
Udělal jsem krátkodobý experiment, který dokazuje, že druhá část tvrzení není správná. Na té stránce, kterou Google našel, je hledaný řetězec přidaný natvrdo takovýmto zápisem: <h1 style='display:none'>Skrytá součást webu</h1>, a to se dají použít podstatně složitější způsoby na odhalení.

ProbablyYes:
Pokud nadpis skryjete a nebude možnost ho zobrazit - tzn. uvidí ho jen vyhledávač, vaše stránka bude se vší pravděpodobností penalizována.
Asi se stát může, že stránka bude penalizována, ale myslel bych si, že ta pravděpodobnost bude spíše menší než vší. A to ze dvou důvodů: Formátování vyhledavače nezajímá; pokud plain text změníš na formátovaný dokument, zřejmě nenaměříš rozdíl v návštěvnosti nad úrovní chyby měření. Druhým důvodem je to, že když vyhledavač takovou metodu neodhalí (viz výše), nemůže ji ani trestat.
Joker
Profil
Cody:
Jinak obecně k tématu já nadpis H1 využívám
Nikdo tu ani netvrdí, že by se prvku <h1> měli autoři stránek vyhýbat.
Bavíme se o situaci, kdy autor na stránce nadpis <h1> vlastně nechce, ale trpí pověrou, že na každé stránce musí jeden <h1> být kvůli SEO.

Samozřejmě na většinu stránek <h1> patří, jeho obsah tak nějak intuitivně vyplyne z obsahu stránky a obvykle není důvod mu nastavovat display:none.
Ale když daná stránka zrovna žádný logický hlavní nadpis nemá, nemá smysl vytvářet nějaký umělý obsah jen kvůli tomu, aby tam byl prvek <h1>.
ProbablyYes
Profil
jenikkozak:
Takový experiment dokazuje pouze to, že Google skryté texty indexuje.

Instrukce od Google -
Nepoužívejte triky, které mají za cíl zvýšit hodnocení ve vyhledávačích. Obvykle je dobré zamyslet se, zda by vám nevadilo, kdyby se o vašem jednání dozvěděli správci konkurenčního webu nebo zaměstnanci společnosti Google. Další vhodné otázky jsou „Pomáhám tímto svým uživatelům? Dělal(a) bych to, kdyby vyhledávače neexistovaly?“

https://support.google.com/webmasters/answer/66353
jenikkozak
Profil
ProbablyYes:
Takový experiment dokazuje pouze to, že Google skryté texty indexuje.
Nejen to. Dokazuje také fakt, že Google takové texty zařazuje do SERPu.
_es
Profil
jenikkozak:
Druhým důvodem je to, že když vyhledavač takovou metodu neodhalí (viz výše), nemůže ji ani trestat.
Môže to odhaliť neskôr, trebárs tak, že to vyhľadávaču „nabonzuje“ konkurencia, alebo môže mať na to vyhľadávač aj automatizované nástroje, no nepoužíva ich často. Alebo tú metódu možno aj odhalí, no trestá až vtedy, keď použitie podobných metód prekročí nejakú hranicu, alebo môže trestať len mierne.
jenikkozak
Profil
Můj experiment byl v reakci na tvrzení MichalaSkacha: „Řekl bych, že google dokáže celkem snadno rozpoznat, že je H1 označen jako displey:none“. Já jím říkám, že tak snadné to není.

- Že někdo něco nahlásí, ještě neznamená, že někdo jiný se tou stížností bude zabývat a že jí vyhoví.
- Nedává mi smysl, aby se drobný prohřešek odměňoval (tím, že „napodváděný“ text zobrazí ve vyhledávání) a větší trestal. Tím by webmastery nutil, aby zkoušeli, co všechno si mohou dovolit.
- Netvrdím, že k penalizaci v žádném případě nedojde. Zastávám názor, že je méně pravděpodobná. Tím, že neplatí, že by formátování mělo pro vyhledavač velký význam (viz příspěvky výše), jde prakticky o totéž, jako když pomocí kaskádových stylů skryješ nějaký nepotřebný prvek (obrázek, kus textu), na čemž nemusí být nic špatného. Jde jen o chybu vyhledavače, že takovou metodu nedokáže rozpoznat.
Chamurappi
Profil
Google umí automatizovaně rozpoznávat, který text má styl display: none (nastavený klidně i přes externí CSS), ale dělá to jen u lépe hodnocených webů a neviditelný text v takovém případě ignoruje. Narazil jsem na tento jev, když jsem chtěl zabránit nalezitelnosti určitých slov tím, že jsem je proložil neviditelným balastem — skrytí pomocí display: none prokazatelně nepomáhalo. Odpozicování balastu mimo obrazovku ano (což teda neudělá radost hlasovým čtečkám, které ten balast čtou, ale ty bohužel jsou méně důležité).

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0