Autor Zpráva
Markí
Profil
Ahoj,

narazila jsem na tento problém - Při scrollování ve výpisu produktů na e-shopu se generují nové URL adres tím způsobem, že z adresy example.com/kategorie vzniká např.

example.com/kategorie#page=1&top=226&
example.com/kategorie#page=1&top=919&
apod.

Stránkování se nepoužívá, při kliknutí na "Zobrazit dalších 20 produktů" se pouze prodlouží stránka (a zvýší se číslo parametru page).

Toto řešení se mi zdá špatné z hlediska použitelnosti, prakticky tím znemožňuje použití tlačítka zpět v prohlížeči. Zajímá mě především, jak si s tím poradí vyhledávače? Musí procházet každou takovou URL? Je to špatné i z hlediska SEO?

Díky za odpověď.
Cody
Profil
Je potřeba aby ty stránky vyhledávače procházely? Co se děje při vypnutí JavaScriptu?
Markí
Profil
Díky za tip. Při vypnutém javascriptu je použito klasické stránkování. Předpokládám tedy, že generování těchto parametrů bude vadit pouze uživateli, vyhledávač zaznamená pouze parametr page, který je statický pro každou stránku.

Ještě bych měla dodatečnou otázku. Je vhodné mít na stránce zobrazeny všechny produkty najednou (třeba jen jako možnost s tím, že se ponechá i klasické stránkování)? Google tohle řešení doporučuje, ale nejsem si jistá, jestli je to vhodné i pro e-shopy s velkým množstvím produktů.
Cody
Profil
Myslím, že by tam mělo být nějaké rozumné omezení. Třeba zobrazení desítek tisíc produktů bych považoval za nevhodné.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: