Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
peyton Profil * |
#1 · Zasláno: 9. 6. 2014, 11:11:55
Dobrý den,
mám 2 téměř stejné produkty, které se liší pouze druhem látky, ze kterého jsou vyrobeny. Říkejme tomu varianta normální a varianta plus. Oba tyto produkty mají zcela shodné vlastnosti a tedy i prakticky celou popisku. Aby mi nevznikla duplicita, tak jsem si řekl, že použiju kanonický odkaz. Nojo, ale co když někdo bude skutečně hledat tuto variantu plus, kterou chce jen 10 zákazníků ze sta? |
||
ProbablyYes Profil |
#2 · Zasláno: 9. 6. 2014, 15:10:40
Velice se mi zamlouvá doplněk některých e-shopů, kdy je pod produktem sekce Podobné položky, či Zákazníci také kupují.
Nebo jako wikipedie - Tento článek pojednává o tlačítku na klávesnici, o tlačítku na toustovači pojednává článek Toustovač. |
||
Cody Profil |
#3 · Zasláno: 11. 6. 2014, 21:14:32
Dejte to do jedné stránky, jednoho produktu. Vždyť on to taky jeden produkt je.
|
||
Časová prodleva: 11 dní
|
|||
petrxxx Profil |
#4 · Zasláno: 22. 6. 2014, 17:53:45 · Upravil/a: petrxxx
Udělejte si analýzu klíčových slov. Jsou názvy látek významné z hlediska objemu vyhledávání?
Nutno zkontrolovat i varianty. Tj. např. čepice x vlna | bavlna => čepice čepice z vlny čepice z bavlny vlněná čepice vlněné čepice bavlněná čepice bavlněné čepice atd. Není možné mít názor bez znalosti dat. To by pak nebyl názor, ale blábol. Cody: „Dejte to do jedné stránky, jednoho produktu. Vždyť on to taky jeden produkt je.“ Řekněte prodávajícímu nebo kupujícímu, že vlněná a bavlněná čepice jsou stejný produkt. Uvidíte, co vám odpoví. |
||
Cody Profil |
#5 · Zasláno: 22. 6. 2014, 20:05:46
petrxxx:
„Řekněte prodávajícímu nebo kupujícímu, že vlněná a bavlněná čepice jsou stejný produkt. Uvidíte, co vám odpoví.“ V tomhle případě ano, ale například v tomto případě http://www.mt-nabytek.cz/2672-barevna-sedaci-souprava-vanessa.htm neexistuje důvod to členit do více produktů. |
||
Časová prodleva: 13 dní
|
|||
petrxxx Profil |
#6 · Zasláno: 5. 7. 2014, 12:47:38
Cody:
Cody: „V tomhle případě ano, ale například v tomto případě ht>tp://w>ww.mt-nabytek.cz/2672-barevna-sedaci-souprava-vanessa.htm neexistuje důvod to členit do více produktů.“ Rozdíl mezi semišovým a koženkovým potahem je zásadní např. z hlediska omyvatelnosti |
||
jenikkozak Profil |
#7 · Zasláno: 5. 7. 2014, 13:58:50
Stejně zásadní je však i rozdělení pravo- a levorohové, barevné (někdo může hledat pouze konkrétní variantu). Já bych to na X stovek stránek nedělil.
|
||
petrxxx Profil |
Vidím, že jsem asi jediný, kdo používá statistiky hledanosti.
Zkuste se někdy podívat na hledanost klíčových slov typu sedací souprava ekokůže sedací souprava červená a budete se možná divit. SEO je plné lidí, kteří se neřídí daty, ale pouze svojí intuicí. Asi bych jim měl poděkovat, že pracují pro konkurenty mých klientů. Vygeneroval jsem si ze zvědavosti varianty frází sedací souprava a sedací soupravy. Teď mi z nich robot filtruje ty, které jsou relevantní pro web mt-nabytek.cz. Vyfiltrované výrazy jsem naházel do Collabimu a musím se smát. Přemýšlím, že bych sem pak hodil tabulku, ať jsou veselí i ostatní (a ano, vím, že navíc se používají výrazy sedačka, sedačky a jejich variace, na ty bych se případně podíval zítra) |
||
Erik Webr Profil |
#9 · Zasláno: 6. 7. 2014, 09:35:42
petrxxx:
> sedací souprava ekokůže > > sedací souprava červená IMHO to jsou výrazy spíš pro kategorie než pro stránky jednotlivých produktů. |
||
jenikkozak Profil |
#10 · Zasláno: 6. 7. 2014, 10:02:15
petrxxx:
„Vážený uživateli, v zájmu SEO jsme se rozhodli původně přirozeně členěný web rozdělit na více samostatných stránek. Produkt proto hledejte na některé z těchto podstránek: - sedací soupravy rohové - sedací soupravy nerohové - sedací soupravy rozkládací - sedací soupravy nerozkládací - sedací soupravy výprodej - sedací soupravy naskladnění - sedací soupravy kožené - sedací soupravy nekožené - sedací soupravy levně - sedací soupravy draze Původně se dala souprava snadno konfigurovat podle požadavků, nyní to řešíme pomocí podstránek na základě počtu hledání. Nevim no, prostě si všechny ty stránky otevřete v prohlížeči do tabů, překlikávejte si mezi nimi a hledejte rozdíly. Je to na vás. Prostě jste gramotní, nějak si pomozte sami. Jo, nakupte u nás, protože jsme jediní, kdo využívá statistiky hledanosti, heč!“ > Vidím, že jsem asi jediný, kdo používá statistiky hledanosti. > Zkuste se někdy podívat na hledanost klíčových slov typu > sedací souprava ekokůže > sedací souprava červená > a budete se možná divit. > SEO je plné lidí, kteří se neřídí daty, ale pouze svojí intuicí. Asi bych jim měl poděkovat, že pracují pro konkurenty mých klientů. Upřímně řečeno prve jsem se na statistiky skutečně nepodíval. Nyní jsem tak učinil. A zjistil jsem, že lidé častěji hledají sedací soupravu s uvedením některé barvy než materiálu. Vychází mi, že zacílení na jednotlivé barvy by bylo možná až o řád výhodnější než je rozdělovat podle materiálu. Vidím, že jsem asi jediný, kdo umí sčítat. SEO je plné lidí, kteří pracují jen povrchně. Děkuji jim, že pracují pro mou konkurenci. |
||
Plaváček Profil |
#11 · Zasláno: 6. 7. 2014, 10:10:14
jenikkozak:
Nerozumím tvému příspěvku. |
||
jenikkozak Profil |
#12 · Zasláno: 6. 7. 2014, 10:39:41
Pokud bych se rozhodl na základě hledanosti rozdělit podobné produkty na základě jedné z několika vlastností (rozměry, tvar, materiál základu, materiál potahu, barva potahu, rozložitelnost…), vybral bych si tu vlastnost, která se častěji vyhledává (např. součet všech dotazů, které obsahují rozměr; těch, které obsahují tvar). Ne tu vlastnost, jejíž jedna konkrétní hodnota se ve vyhledávaných frázích nejčastěji opakuje (že bych srovnával jednu konkrétní barvu a jeden konkrétní materiál).
|
||
petrxxx Profil |
#13 · Zasláno: 6. 7. 2014, 11:08:07 · Upravil/a: petrxxx
Samozřejmě je nutné rozdělit kategorie do "dimenzí" -- podle barvy, podle materiálu, podle tvaru (sedací souprava je/není rohová). Takže kategorie "červené sedací soupravy" pak bude mít průnik např. s kategoriemi "sedací soupravy z ekokůže" a "rohové sedací soupravy"
Jenže pak budete linkovat z kategorie "červená sedací souprava" na produkt, který je defaultně černý? Ne, musí se linkovat na červený. V tom spočívá pointa. Teoreticky by se to dalo řešit odkazem přes kotvu + JavaScriptem na kartě produktu, např. www.example.com/sedaci-souprava-123456#rohova-cervena-ekokuze .
Ale je lepší dát každé SKU samostatnou landing page s adekvátním popisem v <title> a v <h1>, tj. např. "Červená rohová sedací souprava z ekokůže..." Ostatně ve skladovém hospodářství jistě figurují SKU (http://en.wikipedia.org/wiki/Stock_keeping_unit) s různými kódy pro jednotlivé kombinace materiálu, barvy a tvaru, jinak by skladník neměl šanci vyexpedovat správné zboží. A samozřejmě z karet zboží je nutno odkazovat na jednotlivé "dimenze", tj. např. zároveň na kategorie "červené sedací soupravy", na "sedací soupravy z ekokůže" a na "rohové sedací soupravy". jenikkozak: > Původně se dala souprava snadno konfigurovat podle požadavků, nyní to řešíme pomocí podstránek na základě počtu hledání. Nevim no, prostě si všechny ty stránky otevřete v prohlížeči do tabů, překlikávejte si mezi nimi a hledejte rozdíly. Je to na vás. Prostě jste gramotní, nějak si pomozte sami. Jo, nakupte u nás, protože jsme jediní, kdo využívá statistiky hledanosti, heč!“ To mi podsouváte vy, já jen tvrdím, že má platit: Samostatná SKU == samostatná landing page se samostatným <title> a se samostatnou <h1>. A že pokud se produkty pohybují ve více dimenzích (barva, materiál, levá / pravá rohová sedačka), musejí ty dimenze fungovat na webu včetně logického prolinkování. Na www.mt-nabytek.cz to nedělají, podle toho vypadá jejich postavení ve vyhledávačích. Cody: „Dejte to do jedné stránky, jednoho produktu. Vždyť on to taky jeden produkt je.“ Není |
||
Cody Profil |
petrxxx:
> Cody: > „Dejte to do jedné stránky, jednoho produktu. Vždyť on to taky jeden produkt je.“ Je. petrxxx: „Rozdíl mezi semišovým a koženkovým potahem je zásadní např. z hlediska omyvatelnosti“ Netvrdil jsem opak. |
||
petrxxx Profil |
#15 · Zasláno: 8. 7. 2014, 14:20:45
Odlišný kód SKU a jiné vlastnosti pro zákazníka => jiný produkt
|
||
Erik Webr Profil |
#16 · Zasláno: 8. 7. 2014, 18:16:13
petrxxx: Jak byste řešil porovnání a volbu (např.) barvy produktu, aby to bylo pro zákazníka co nejjednodušší?
|
||
petrxxx Profil |
#17 · Zasláno: 8. 7. 2014, 23:54:09
|
||
Časová prodleva: 8 dní
|
|||
Cody Profil |
#18 · Zasláno: 17. 7. 2014, 08:44:25
petrxxx:
„Odlišný kód SKU“ To bohužel nevím co je, ale patrně je to nějaké kódové označení. Není problém tzo mít na jedné stránce. POro mě modrá a červená peněženka nejsou 2 produkty ale jeden produkt ve dvou barevných variantách. Stejně jako je to tady http://www.mt-nabytek.cz/2672-barevna-sedaci-souprava-vanessa.htm což platí u jako ukázka pro Erik Webr. |
||
Linki Profil |
#19 · Zasláno: 17. 7. 2014, 22:32:41
Cody:
SKU - stock keeping unit. |
||
Časová prodleva: 2 měsíce
|
|||
Miklo Profil |
#20 · Zasláno: 6. 9. 2014, 21:57:15
Myslím, že to záleží případ od případu. Zrovna u toho nábytku a zařízení bytu obecně mohou lidi varianty vnímat jako odlišné produkty, například:
http://www.designville.cz/tablo-table-velky-cerny http://www.designville.cz/tablo-table-velky-bily Jsou dle mého názoru odlišné produkty, lidi hledají jejich barevné varianty a tudíž je dobře, že jsou jako samostatné produkty. |
||
Davex Profil |
#21 · Zasláno: 6. 9. 2014, 23:57:46
Miklo:
Tam to podle mého názoru není zrovna optimální, protože je sice v popisu informace o nějakých jiných variantách, ale zřetelný odkaz na ně chybí. Nevím, zda každý pochopí, že musí kliknout na odkaz kolekce nebo odrolovat na konec stránky, aby si vybral mezi podobnými výrobky. Možná je taková komplikace záměr, ale nelíbí se mi to. Věřím, že PeckaDesign by to dokázal zvládnout lépe. |
||
Časová prodleva: 11 let
|
0