Autor Zpráva
Orangeman
Profil
Ahoj,

rád bych si poslechl názor někoho, kdo se vyzná v seo.

Uvedu čistě ilustrativní příklad:

Řekněme, že mám web , který sdružuje nabídku jednoho druhu služeb z celé republiky - například kadeřnictví. Uživatel přijde na web, vyhledá si kadeřnictví v požadovaném městě dle požadovaných parametrů a v profilu kadeřnictví získá veškeré potřebné informace.

Jde o to, že takový web má obrovský longtail, který je potřeba pokrýt.

Např.: (Kadeřnictví Praha, Kadeřnictví Pelhřimov, Dámské kadeřnictví Zlín, Pánské kadeřnictví Zlín, Barvení vlasů Brno) a stovky dalších.

Jakým způsobem je vhodné dělat seo pro takový typ webu? Lze psát různé články s kadeřnickou tématikou, ale tím nezasáhnu jednotlivé lokality, což je to nejdůležitější.

Co tedy udělat pro to, aby, když uživatel zadá "Kadeřnictví Opava", se ve vyhledávání zobrazil můj web s výpisem všech kadeřnictví z Opavy?

Mě napadá, udělat pro každou lokalitu svou podstránku s nadpisem "Kadeřnictví (lokalita)" pod tím trochu textu a výpis kadeřnictví. Jak se k tomuto budou stavět vyhledávače? Nebudou tyto jednotlivé stránky považovat za duplicitní, příliš podobné nebo cokoliv negativního?

Předem díky za názory, poznatky, rady.
Petr ZZZ
Profil
Orangeman:
pod tím trochu textu
Tohle je otázka do pranice. Je text nutný? Pokud ano, bude vadit, když bude na všech stránkách ke všem těm různým lokalitám stejný? (1x, 2x, 3x... „Chcete mít upravený účes? Kadeřník je ten, koho hledáte!“)

Nebo bude lepší vytvářet pro každou lokalitu texty unikátní? („Nedaleko kadeřnictví v Dlouhé ulici je hospoda Pod lipou“ — „Pár metrů od kadeřnictví v Krátké ulici najdete fitnes centrum Svalovec a stanoviště taxíků“)

Já myslím, že opakovaný text je mor a bylo by vhodné se mu všemi myslitelnými prostředky vyhnout. Minimálně by se to mělo udělat tak, aby si čtenář nevšiml, že se stále něco opakuje (v příkladu s hospodou a Svalovcem se opakuje slovo kadeřnictví, ale ničemu to nevadí, protože oba texty jsou jinak dostatečně rozdílné).

Doporučil bych zaměřit se na uživatelskou přívětivost a použitelnost, to je nejlepší cesta dát SEO vzniknout samovolně, jako vedlejší efekt. Bude-li web opravdu užitečný, začnou si ho lidi všemi možnými kanály doporučovat, včetně odkazů s vhodnými kotevními texty, které mohou do určité míry dokonce vyvážit i případnou absenci klíčových slov na stránkách samotných.
petrxxx
Profil
Vytáhěte si klíčová slova z Google Webmaster Tools, nasypte je do nástroje Collabim a udělejte si jejich analýzu.

Z ní vzejde informační architektura webu
Cody
Profil
Petrxxx má pravdu tahle otázka je poměrně složitá a odpověď není jendoduchá. Takto obecně se to nedá pojmout na fóru.
petrxxx
Profil
Na dotaz

kadeřnictví opava

se objevuje na prvním místě v SERP Google odkaz na www.firmy.cz

Vytáhl jsem si něco přes 900 kadeřnických klíčových slov a zkusil jsem si změřit www.firmy.cz v Collabimu, vypadá to zajímavě.

Asi by mělo smysl:

1) Cílit na populární klíčová slova (kadeřnictví praha 4...)

2) Obzlášť cílit na populární klíčová slova, pro která se www.firmy.cz + další významní konkurenti nechytají (klíčové slovo kadeřnice -- www.firmy.cz na 53. pozici v Google, na 23. pozici na Seznamu)

Takže to vidím na nějakých cca 150 profilových dotazů, ze kterých by se vytvořila informační architektura

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0