Autor Zpráva
monikawi
Profil
Jsem naprostý laik a většina odborných výrazů jde mimo mě. Předem se tak omlouvám. Mám takový asi zcela blbý dotaz. Mám ve wordpressu dělaný web na kosmetické centrum. Upravuji si stránky sama, vkládám texty i obrázky. V tuto chvíli po 2 letech existence webu se stále nejsem schopna bez PPC reklam dostat na první strany Seznam.cz a Googlu na řádově 7 klíčových slov nebo spojení. Wordpress mi vyhovuje, je tzv. pro blbce - dokonce mi barevně ukáže kolečkem, jestli jsem stránku optimalizovala dostatečně nebo ne. Většinu stránek mám se žlutým kolečkem ( :-) ) ... sem tam některou se zeleným. Takže podle nich OK. Zadám ale do seznamu klíčové slovo kosmetika Ostrava a když právě nemám v peněžence S-kliku kredit, najdu se někde na 3. straně výpisu.

PPC leze samozřejmě hodně do peněz a je zlá doba. Co mohu ještě udělat pro to, abych vyběhla na prvních stranách automaticky?

Případně, pokud je tady někdo, kdo by mi to vyladil nebo alespoň prolezl a řekl - tohle přepiš takhle, tohle dej do nadpisu, tohle je dlouhé ... a nechtěl po mě právě tisíce korun (navíc s nejistým výsledkem), budu vděčná.

Stránky jsou www.jovena.cz
LudekBrno
Profil
monikawi:

základní princip je ten, aby se v titulcích stránek a vyskytovala fráze, na kterou má být web (přesněji konkrétní podstránka) nalezitelný a tato fráze se pak vyskytovala i v textu. Například slovní spojení "kosmetika ostrava" jsem na webu nikde nenašel, takže nelze očekávat, že se na tuto frázi bude ve vyhledávání nějak dobře řadit ve výsledcích. Nějaké zásadní chyby tam myslím nejsou, ale když se prokliknu hlouběji až k nějaké konkrétní službě, např. tady: http://www.jovena.cz/nabidka-sluzeb-jovena-ostrava/diamantova-mikrodermabraze-cisteni-pleti/ tak už se mi titulek stránky (v liště prohlížeče) zdá hodně překombinovaný a dlouhý. Titulek je vůbec nejdůležitější informace pro vyhledávače, takže na tom je potřeba si opravdu dát záležet. Má být stručný a výstižný, ideálně vždy jen jedna fráze podle konkrétní služby na dané podstránce + třeba název firmy. Ale nemělo být to vypadat jako výčet klíčových slov, takže bych zkusil zapracovat na tomto. Na hodnocení "optimalizace" nějakým programem nebo službou nespoléhat, protože jediný kdo skutečně posoudí kvalitu optimalizace, je vyhledávač a následně návštěvník webu. Nějaké zelené a žluté kolečko neřekne vůbec nic.
_es
Profil
LudekBrno:
Například slovní spojení "kosmetika ostrava" jsem na webu nikde nenašel, takže nelze očekávat, že se na tuto frázi bude ve vyhledávání nějak dobře řadit ve výsledcích.
Je rozdiel, či hľadajúci do vyhľadávača zadá text kosmetika Ostrava (bez úvodzoviek), alebo "kosmetika ostrava" (s úvodzovkami). V prvom prípade to nájde viac stránok, lebo vyhľadávač hľadá stránky, kde sa nachádzajú obe slová, kosmetika aj Ostrava, včítane ich iných verzií v češtine, ako kosmetiky, kosmetické, ostravské, Ostravy, atď. „Fráza“ "kosmetika ostrava" nemá v tomto prípade v češtine zmysel, zmysel by to malo, ak by šlo o názov firmy Kosmetika Ostrava. Optimalizácia nespočíva v dávaní nezmyselných slovných spojení do textu. Napríklad Google aj Bing však nájdu stránku aj na frázu s úvodzovkami.
LudekBrno
Profil
_es:
Normální hledající asi nebude zadávat frázi s uvozovkami :-) Netvrdím, že jsem popsal komplet optimalizaci, spíš jsem chtěl říct, že nemůže čekat dobré umístění na frázi, která se na webu prakticky nevyskytuje. Nechtěl jsem říct, že tou fráz má web zaplavit :-)
_es
Profil
LudekBrno:
Normální hledající asi nebude zadávat frázi s uvozovkami :-)
No však áno, ty si radil optimalizovať práve na frázu s úvodzovkami, a stále radíš:
nemůže čekat dobré umístění na frázi, která se na webu prakticky nevyskytuje.
Fráza „kosmetika ostrava“, zadaná do vyhľadávača bez úvodzoviek, hľadá stránky, kde sa vyskytujú slová „kosmetika“ a „Ostrava“ a ich rôzne ekvivalenty pri skloňovaní. Na uvedenej stránke ich je snáď dosť, možno až priveľa.
monikawi
Profil
Díky za připomínky. S tou kosmetikou je to trochu problém - právě aby to nebilo vyloženě do oka, těžko dám do nadpisu jakékoliv stránky v nabídce služeb Kosmetika Ostrava :-( Takže jsem to zkusila na pár místech nacpat do textu - třeba do stránky O nás apod. A vypadá to, že se teda nic neděje - hlavně na Seznamu. Ony nás dámy zatím vyhledávají převážně tam. Samostatných slov kosmetika je tam asi dost. Zaměřím se na ty titulky v liště.

Ještě nějaké rady? Jsem vděčná :-) Není horší pocit, než když si člověk připadá jako blbec a neví kudy dál :-)
_es
Profil
monikawi:
Takže jsem to zkusila na pár místech nacpat do textu
Zlý nápad, texty majú byť jazykovo zrozumiteľné, „optimalizovať“ na nezmyselné slovné spojenie „Kosmetika Ostrava“ má asi rovnaký význam ako „optimalizovať“ na „Ostrava Kosmetika“. Ak tam „nacpeš“ veľa jazykovo nezmyselného textu, tak to môže byť z pohľadu vyhľadávača menej hodnotná stránka.
juriad
Profil
Přijde mi dost chudá stránka http://www.jovena.cz/nabidka-sluzeb-jovena-ostrava/. To samé pro stránku http://www.jovena.cz/reseni-podle-problemu/.
To je právě místo, kde můžeš představit na jedné stránce všechny služby, ke každé stačí napsat odstaveček nebo jen větu. Tam se můžeš rozepsat dostatečně obecně, ale nezabíhat do konkrétností.
Piš přirozeně, nemá smysl sem tam nacpat slovo, jen aby se v textu někde objevilo. Dej text přečíst někomu jinému, ať ti řekne, jestli to působí nenuceně. Neboj se skloňování, slovo nemusí vždy být v prvním pádu.
V části kontaktů „kde nás najdete“ můžeš třeba popsat, jak se k vám lidé nejlépe dostanou - parkoviště, MHD.
Petr ZZZ
Profil
Moniko wi, pročetl jsem si jen tohle vlákno, na tvém webu jsem nebyl, nicméně můj dojem je, že si možná neuvědomuješ jednu zásadní věc — vyhledávače nehledají a nenabízí web jako celek, ale vždy nějakou konkrétní z jeho stránek. Optimalizovat je tedy třeba každou stránku zvlášť. Pokud máš nějaký výčet důležitých klíčových slov, je nejlepší věnovat každému heslu nějakou konkrétní stránku a v rámci možností se vyhnout tomu, aby se to heslo příliš často opakovalo na více stránkách — nebudou si potom vzájemně konkurovat.

Někdy se tomu pochopitelně nelze vyhnout — nevím například, jestli by bylo reálné (a přínosné) pokusit se omezit výskyt hesla „kosmetika“ na jedinou stránku. Určitě by ale mělo být možné vytvořit nějakou stránku, kterou budeš považovat za „hlavní“, pokud jde o toto heslo, a z ostatních stránek v rámci webu na tuto „hlavní“ stránku vhodně odkazovat, nejlépe anchor textem „kosmetika“ a jeho různými obměnami.
monikawi
Profil
Jj, to si uvědomuji. Klíčových slov je více - stejně jako služeb. Celulitida, liposukce, lymfodrenáž ... ale nejhledanější je jednoduše kosmetika (+ obvykle místo). Nehledě na to, že je to i nejvyužívanější služba. Mám stránky, kde to slovo nenajdeš :-) A jsou tak dvě, které si konkurovat v tomto směru opravdu mohou - ale moc se tomu nedá vyhnout. Dát je dohromady na jednu je míchání hrušek s jabkama a přitom obojí je prostě kosmetika.


juriad:
Neboj se skloňování, slovo nemusí vždy být v prvním pádu.

Tak tohle jsem právě nevěděla a snažila se o to vytvořit smysluplnou větu, kde je prostě klíčové slovo tak, jak se hledá. Dík. Hned se mi to bude psát líp :-)
LudekBrno
Profil
_es:
No však áno, ty si radil optimalizovať práve na frázu s úvodzovkami, a stále radíš
A na to přišels jak? :-) Uvozovky jsem použil proto, abych oddělil frázi od zbytku textu, ne proto, aby je někdo někam zadával. Ale příště napíšu pro jistotu, bez uvozovek :-)
_es
Profil
LudekBrno:
A na to přišels jak?
Na to som prišiel tak, že píšeš: „Například slovní spojení "kosmetika ostrava" jsem na webu nikde nenašel, takže nelze očekávat, že se na tuto frázi bude ve vyhledávání nějak dobře řadit ve výsledcích.
Ak sa do vyhľadávača zadá kosmetika ostrava (bez úvodzoviek), tak vyhľadávač hľadá stránky, v ktorých sa nachádzajú obe slová , môžu byť v rôznych tvaroch, nemusia ísť tesne za sebou tak, ako sú napísané, preto je nezmysel, aby tam monikawi to nezmyselné slovné spojenie v takom tvare „cpala“ - podľa jej vyjadrenia na tvoju radu.

O úvodzovkách píšem preto, lebo ich je vhodné použiť na vyhľadanie stránok, kde sa tá fráza, slovné spojenie, či ako sa to nazve, v takom tvare, ako to je napísané, nachádza.

Aby si sa nevyhováral na „nedorozumenia“, ako konkrétne teda mala pochopiť tvoju radu „slovní spojení "kosmetika ostrava" jsem na webu nikde nenašel“ a ako tam to „slovné spojenie“ mala dať?

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0