Autor Zpráva
smiesek
Profil
Jak prosím mám rozumnět stastistikám a informacím, které se zobrazují v Google Analytics jako klíčová slova a následně pokud se podívám na Nástroje pro webmastery jsou uvedeny vyhledávací dotazy.

Měla jsem za to, že klíčová slova souvisejí s vyhledávacími dotazy.

Které údaje jsou pro mě více vypovídající a odkud se berou? Klíčová slova v Google Analytics jsou ta, která se zadají do vyhledávače a vyhledávací dotazy? Mají úplně stejný princip? Pokud ano, proč jsou v obou případech údaje rozdílné a neshodují se.
Např. slovo notebooky by mělo v tomto případě být uvedeno jako v GA tak v nástrojích a nikoliv třeba notebooky v GA a Asus v nástrojích.

Děkuju za vysvětlení.
Cody
Profil
Klíčová slova v Google Analytics jsou fráze, přes které k vám na web přišli lidé z přirozeného hledání a zachytil je měřící kód Google Analytics. Nejsou však všechny, většinu z Google je skrývána jako (not provided).
Vyhledávací dotazy v GWT jsou nejčastější dotazy, které zachytil algoritmus Google Webmaster Tools. Je to ale informace pouze za určité období a méně časté fráze nejsou obsaženy. Obsahují za to i fráze skryté v GA pomocí Not provided.

Ano, klíčová slova souvisí s vyhledávajícími dotazy, ale datasety nejsou totožné. Například některé jsou v GA skrytév Not provided, ale v GWT se zobrazují a naopak.

Posoudit, která jsou více vypovídající záleží na cíli. Tedy k čemu chcete vztahovat obsahovou hodnotu těch dat?
Homer
Profil
Kléčová slova v GA jsou výrazy, přes které na stránky přišel návštěvník. Vyhledávací dotazy v GWT jsou výrazy, na které se webík objevil v SERP, ale nutně přes ně nemusel přijít na stránky.
Cody
Profil
Homer:
IMHO ten proklik musel být, když Google vypisuje CTR.
petrxxx
Profil
Cody:
IMHO ten proklik musel být, když Google vypisuje CTR.

Ano, protože
www.google.com/search?q=google+serp+click+tracking+url


smiesek:
Jak prosím mám rozumnět stastistikám a informacím, které se zobrazují v Google Analytics jako klíčová slova a následně pokud se podívám na Nástroje pro webmastery jsou uvedeny vyhledávací dotazy.
>
>
Měla jsem za to, že klíčová slova souvisejí s vyhledávacími dotazy.
>
>
Které údaje jsou pro mě více vypovídající a odkud se berou? Klíčová slova v Google Analytics jsou ta, která se zadají do vyhledávače a vyhledávací dotazy? Mají úplně stejný princip? Pokud ano, proč jsou v obou případech údaje rozdílné a neshodují se.
Např. slovo notebooky by mělo v tomto případě být uvedeno jako v GA tak v nástrojích a nikoliv třeba notebooky v GA a Asus v nástrojích.

Google Analytics využívá měřící kód Google Analytics na vašem webu.

Google Webmaster Tools využívá data Google o obsahu SERP a také data z click trackingu na Google SERP.

Příklad:

Zadím dotaz
www.google.cz/search?q=smiesek

a kliknu na první nalezenou stránku:
http://www.tutoriarts.cz/vb/archive/index.php/t-446.html?s=b80c1fc1414e59ccc57bee1fde03fe90

Odkaz ve skutečnosti vede na URL
https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.tutoriarts.cz%2Fvb%2Farchive%2Findex.php%2Ft-446.html%3Fs%3Db80c1fc1414e59ccc57bee1fde03fe90&ei=KCi5U4S6FIGo4gSo0YC4Cw&usg=AFQjCNFTS8-vU9-KM9m9cGZ8Ue8CzO21sQ&sig2=e2nSMb8JAhYa5ObjfFcyfQ&bvm=bv.70138588,d.bGE

které Googlu říká, že jsem klikl na dané stránce s výsledky (SERP) na daný odkaz.

Takže Google docela dobře ví, kdo kdy klikl pro který dotaz na který odkaz. Tato data může používat k personalizaci výsledků i pro jejich celkové zkvalitňování -- nechává uživatele de facto hlasovat, které stránky jsou relevantní pro které dotazy.

Pointou ovšem je, že klíčová slova získaná z různých zdrojů byste měl nasypat do nástroje Collabim (www.collabim.cz), který Vám je umožní pěkně analyzovat.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: