Autor Zpráva
xlifer
Profil
Když bych chtěl na webu předělat původní odkazy ve tvaru "odkaz.php" na nové cool url "odkaz-na-stranku/" a původní odkazy přesměruji přes Header() v PHP kódem 301 (moved permanently), tak posuzuje toto nějak např. Google špatně nebo si jen přeuloží původní URL a získaná pozice odkazu (stránky) zůstává stejná?
Kubo2
Profil
xlifer:
HTTP 301 znamená trvalú zmenu adresy a zaväzuje správne fungujúcich klientov, ktorí od servera dostanú spomenutý kód + hlavičku Location ukazujúcu na novú adresu od okamihu obdržania danej odpovede si namiesto bývalej adresy pýtať novú. Googlebot je len ďaľším takým klientom. Prečo by to malo nejako (inak ako zmenou adresy odkazu) ovplyvniť výsledky vyhľadávania?
xlifer
Profil
Kubo2:
by to malo nejako (inak ako zmenou adresy odkazu) ovplyvniť výsledky vyhľadávania?
Nevím, proto se raději ptám :-) Jinak si samozřejmě myslím, že k žádnému ovlivnění výsledků ani pozic není důvod, ale dnes človek neví co inženýři v Googlu nebo Seznamu mají nastavené, tak je lepší se zeptat, co kdyby náhodou...
jenikkozak
Profil
V ideálních podmínkách by Google nejspíš skutečně přenesl všechna hodnocení na novou URL a pouze by v SERPu změnil odkazovanou adresu. V reálu však k propadům návštěvnosti dochází. Někdy větším, jindy téměř neměřitelným.

Kubo2:
Googlebot je len ďaľším takým klientom. Prečo by to malo nejako (inak ako zmenou adresy odkazu) ovplyvniť výsledky vyhľadávania?
Zřejmě proto, že výsledky vyhledávání nejsou surovým a přímým výsledkem činnosti Googlebota. Ten je jen na nejnižší úrovni.
lionel messi
Profil
xlifer:
Obdobný problém som riešil aj ja: Najlepší spôsob presmerovania - chcem zachovať pozície. Inak čítal som, že Google a Seznam sa k presmerovaniu 301 stavajú dosť odlišne, ale išlo o starší text a neviem posúdiť mieru jeho relevancie.
xlifer
Profil
Hm, takže přeci jenom na tom něco bude a ve výsledku to může mít dopad, který nikdo přesně nedokáže definovat jaký...
Cody
Profil
301 je opravdu nejlepším řešením při změně URL. Ke krátkodobému propadu dojde (u Google, u Seznamu k delšímu - jinak přistupuje k 301).

Důsledek který to může mít, že krátkodobě dojde k zhoršení hodnocení, nže si nové hodnocení vyhledávače přepočítají. U Google v řádu týdnů, u Seznamu řádu měsíců. Kompenzovat se to dá kvalitním linkbuildingem.

Další články k tématu:

http://blog.bloxxter.cz/trvale-presmerovani-301/
http://moz.com/blog/save-your-website-with-redirects
http://blog.bloxxter.cz/doplneni-k-301-presmerovani/
http://weblog.jakpsatweb.cz/d/1333060980-tri-zasady-pro-tvorbu-dobrych-seo-url.html
http://blog.bloxxter.cz/proc-nemenit-url-presmerovani-chybove-stranky-vracet-kod-404/
petrxxx
Profil
xlifer:
Když bych chtěl na webu předělat původní odkazy ve tvaru "odkaz.php" na nové cool url "odkaz-na-stranku/" a původní odkazy přesměruji přes Header() v PHP kódem 301 (moved permanently), tak posuzuje toto nějak např. Google špatně nebo si jen přeuloží původní URL a získaná pozice odkazu (stránky) zůstává stejná?

Možná by bylo nejlepší zatím URL neměnit a nejprve zrušit odkazy na duplicitní verze URL (www.example.com versus www.example.com/index.php)

Pak bych doporučil projít Google Webmaster Tools, Bing Webmaster Tools a vyexportovat report "Pages" z MajesticSEO.com. Všechny nalezené chyby 4xx, 5xx opravit a prověřit, zda případná nalezená přesměrování typu 302 jsou správně a zda nemají být opravena také.

Poté vřele doporučuji věnovat cca měsíc analýze klíčových slov a návrhu informační architektury.

Potom vymyslete novou strukturu URL a až pak ji implementujte.

A sledujte ve výše uvedených zdrojích, zda se něco nehatí.

(Disclaimer: Ano, Bing má v Česku zhruba nulovou popularitu mezi uživateli. Ale vyhledávač Bing se chová podobněji Seznamu než Googlu, a tak Bing Webmaster Tools jsou určitým substitutem neexistujících Seznam Webmaster Tools)
xlifer
Profil
petrxxx:
Poté vřele doporučuji věnovat cca měsíc analýze klíčových slov a návrhu informační architektury.
Už jsme zase u klíčových slov, to jsem teď řešil v tomto vláknu, už opravdu nevím co si o tom mám myslet, někdo doporučuje anlýzu a kličové slova řešit a někdo zase ne, že stačí přizozený text, který když je web o nečem konkrétním, tak se tam kličové slova přeci musí objevit přirozeně i bez nějakých analýz a když ne, tak je pouze špatný obsah webu, resp. textu. Ach jo, SEO to je opravdu jedna velká politicka strana, která toho napovídá, naslibuje, ale vše je pak jinak :-)
petrxxx
Profil
No určitě vidíte klíčová slova ze SERP v Google Webmaster Tools

A jistě si je můžete stáhnout a nasázet do Collabimu

Obecně platí, že "co se nedá měřit, to se nedá řídit", určitě se dá změřit relevance a popularita klíčových slov pro váš web

Nelze se chovat intuitivně bez dat, to by bylo jako jezdit na koloběžce se zavázanýma očina (a se zašputnovanýma ušima)
xlifer
Profil
petrxxx
Pravda, ale SERP vycházi především z přirozeného obsahu webu (placené teď vynechme = jiné téma), takže pokud prodávám zeleninu, tak se zajisté na webu o zelenině musím zmínit, pokud ne, tak se jedná o zásadní chybu, ale tato se snad nemůže stát, že by web neměl v obsahu zmínku, toho o cěm je nebo co nabízí. Nebo je to složitější než na to jít přirozeně?

Jedná se právě o zapeklité a stále se opakující téma, optimalizace SEO. Pak se lidi snaží nacpat klíčové slova na všechny místa na webu do naspisů atd. ale z přirozeným obsahem to má už pramálo společného, protože přece není potřeba lidem na stránce 20x zopakovat a nadepisovat klíčové slovo jen aby to bylo otpimalizované pro vyhledávače. Pokud je to jinak, tak se nechám poučit, ale mám z toho takový pocit, že se to tak děje.

Pozn. vlákno na téma SEO sem samozřejmě přímo nepatří a dospělo to tak nějak ze situace, proto pokračování zde.
petrxxx
Profil
xlifer:
Pravda, ale SERP vycházi především z přirozeného obsahu webu (placené teď vynechme = jiné téma), takže pokud prodávám zeleninu, tak se zajisté na webu o zelenině musím zmínit, pokud ne, tak se jedná o zásadní chybu, ale tato se snad nemůže stát, že by web neměl v obsahu zmínku, toho o cěm je nebo co nabízí. Nebo je to složitější než na to jít přirozeně?

Úspěchu v SEO dosáhneme měřením a prací, nikoli povídáním o datech, které dosud nemáme.
Cody
Profil
xlifer:
Už jsme zase u klíčových slov, to jsem teď řešil v tomto vláknu, už opravdu nevím co si o tom mám myslet, někdo doporučuje anlýzu a kličové slova řešit a někdo zase ne, že stačí přizozený text, který když je web o nečem konkrétním, tak se tam kličové slova přeci musí objevit přirozeně i bez nějakých analýz a když ne, tak je pouze špatný obsah webu, resp. textu. Ach jo, SEO to je opravdu jedna velká politicka strana, která toho napovídá, naslibuje, ale vše je pak jinak :-)

Bez analýzy klíčových slov nevíte co návštěvníci hledají a jak a díky tomu nedokážete správně připravit vstupní stránky. Pokud vám, o to ale najde, pak opravdu analýzu klíčových slov nepotřebujete.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Odkud se sem odkazuje


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0