Autor Zpráva
Pokorný
Profil *
Na svých stránkách mám podstránky s názvem "Tablety", "Notebooky".... Mám v úmyslu tyto podstránky dostat výše ve vyhledávání prostřednictvím směřovaných odkazů na ně. A teď ten dotaz. Dejme tomu, že mám podstránku (kategorii) s názvem "Tablety". Nechci však, aby tato podstránka byla co nejvýše ve vyhledávání pro název Tablety, ale "Levné tablety". Dá se názvy zpětných odkazů docílit toho, aby stránka Tablety byla co nejvýše ve vyhledávání pro název Levné tablety nebo musím vytvořit podstránku Levné tablety a zpětné odkazy musí mít název mezi <a></a> Levné tablety? Dá se pomocí odkazů ovlivňovat vyhledávání, aniž by měly stejný název jako stránka či podstránka? Jak je to s těmito pravidly u odkazů? Ptám se proto, že nevím, zda mají názvy zpětných odkazů vliv na jakékoliv názvy stránky nebo naopak je jedno jak se odkaz vůči odkazované stránce jmenuje a započítává se jen jejich počet pro danný název stránky.
Joker
Profil
Pokorný:
Kdysi opravdu stačilo odkazovat na web určitou frází a ten web se dostal nahoru ve výsledcích na tu frázi.
Na tom principu vznikly tzv. Google bomby, které vynášely některé stránky nahoru ve výsledcích na fráze, o které autoři ani nestáli (např. web KSČM byl první při hledání „zločinci a vrazi“).
Takže Google pak vliv textu odkazu omezil, ale nějaký vliv to bude mít pořád.
Pokorný
Profil *
Co mi tedy poradíte? Je lepší si vytvořit v danné kategorii "Tablety" podstránku "Levné tablety" a odkazy pojmenované levné tablety směřovat na "Levné tablety" nebo je lepší je směřovat na kategorii "Tablety"? Kategorie je více ceněná než nějaká zapadlá podstránka?
petrxxx
Profil
A co prodáváte? Tablety obecně, nebo levné tablety?
Pokorný
Profil *
Levnou výpočetní techniku. Tablety jsem uvedl jako příklad. Zajímá mne, zda je lepší odkazovat přímo na kategorii nebo stránku nižšího řádu nebo zda je to úplně jedno.
petrxxx
Profil
Zkuste si nasázet klíčová slova ve tvaru

tablety

i ve tvaru

levné tablety

do Collabimu a vymyslete kompromis mezi popularitou a konkurencí u klíčových slov ("tablety" => velká popularita, velká konkurence; "levné tablety" => nižší popularita, nižší konkurence -- ale v jakém poměru?)

Už jste si vytáhl klíčová slova z Google Webmaster Tools a nasázel jste je do Collabimu?
Pokorný
Profil *
Ne, Collabim neznám a tedy nepoužívám. Děkuji za info, mrknu o co se jedná. Znyní však spíše podstata, co je pro vyhledávání důležitější ve struktuře webu. Můj názor je ten, že pokud má hlavní kategorie webu o stejném počtu stejně kvalitních odkazů lepší pozici než podstránka webu (podotýkám se stejným počtem odkazů a stejné kvality odkazů), pak je upřednostněna kategorie. Můj názor, nemusí tomu tak být. Také mne vadí, že seznam.cz upřednostňuje stránky s menším počtem odkazů o vyšší kvalitě před větším počtem odkazů (což je rozsáhlejší oblast pro více lidí). To je jako být pro například název "Tablety" (nebudu-li se bavit o registracích eshopů do zbozi respektive heureky) na první příčce díky jednomu zaplacenému partnerskému odkazu o síle S-ranku 8 proti 10000 odkazů o průměru S-rank 1. Vyhraje ten s jednim odkazem, což považuju teda za velmi nesmyslné. Mluvím z vlastní zkušenosti. Teď mě právě zajímá posílit známému web a rozhoduji se, jakým způsobem to provést. PPC a podobně nehodlám využívat. V takovém případě bych provedl platbu spíše na heurece a zbozi.cz. Máte zkušenosti s tím, zda je výhodnější směrovat odkazy na kategorii nebo na pod/pod/pod/pod/podkategorii?
petrxxx
Profil
Bez dat se to nedá seriozně posoudit.

Vytáhněte si data z Google Webmaster Tools a nasypte je do Collabimu a pak se rozhodněte.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: