Autor Zpráva
PavelF
Profil
Čau,

mám takový problém, a nevím si s ním rady. Mám e-shop odkaz, kde nabízím postele z masivu vlastní výroby a matrace.
Pokud si do seznamu zadám postele z masivu, jsem na druhé straně, pokud dvoulůžkové postele z masivu tak na 1. straně.
Pokud ale zkontroluji google, tam vůbec nejsem. Přijde mi, že mě asi ani moc neindexuje. Poradíte, mi, prosím, jak bych tento problém měl vyřešit?
S výsledky na seznamu jsem relativně spokojen, ale s googlem vůbec ne.

Díky moc za pomoc

PavelF
Davex
Profil
PavelF:
Všechny interní odkazy vedou na adresu bez www, takže Google správně vyhodnotil variantu s www jako duplicitu a neindexuje jí.

Variantu bez www indexuje, ale pravděpodobně jí neukáže ve vyhledávání z důvodu chudého odkazového profilu. Podle všeho tam vedou odkazy pouze z této diskuse a z webu truhlářství, který má také chudý odkazový profil (pár odkazů z nějakých dvou katalogů o jejichž významu se dá pochybovat).
PavelF
Profil
Davex:
Díky za odpověď. Prosím, pomoz mi, co mám tedy udělat. Jak tedy změnit, aby mi všechny odkazy vedly na http://www.svetposteli.com/nazev-stranky

Jak si tedy vybuduji ten odkazový profil? Registrací do všemožných katalogů to asi nezměním co?

p.
Davex
Profil
PavelF:
Jak tedy změnit, aby mi všechny odkazy vedly na http://www.svetposteli.com/nazev-stranky
Nyní Seznam a Google preferují variantu bez www, takže bych jí raději také prohlásil za jedinou správnou a přesměroval z varianty s www na variantu bez www. Kdyby se to udělalo opačně, tak by to mohlo znamenat krátkodobé vypadnutí z vyhledávání (takovou mám zkušenost u Seznamu).

Přesměrování na adresu bez www by se dalo udělat přidáním těchto řádků někam na začátek souboru .htaccess:

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
 
RewriteCond %{REQUEST_METHOD} !=POST
RewriteCond %{HTTP_HOST} =www.svetposteli.com
RewriteRule ^.*$ http://svetposteli.com/$0 [R=301,NE,L]
</IfModule>

ak si tedy vybuduji ten odkazový profil? Registrací do všemožných katalogů to asi nezměním co?
Katalogy jsou obecně zavrhovány jako bezvýznamný zdroj odkazů, což bys měl vidět sám z analýzy návštěvnosti webu. Kolik lidí za poslední rok přišlo na web z katalogů a co koupili?

Odkazy by měly být především tam, kde se vyskytují potencionální zákazníci. Určitě bude plno webů, které se věnují bydlení nebo zdravému spánku. Nebo můžeš vymyslet nějakou blbost, která lidi chytne a budou na web hromadně odkazovat.
PavelF
Profil
Davex:

díky, ale proč mě tedy google vyhodil z vyhledávání? to je fakt jen kvůli tomu, že mám chabý odkazový profil?

PF
_es
Profil
Davex:
Google správně vyhodnotil variantu s www jako duplicitu a neindexuje jí.
Na dotaz site:svetposteli.com Google zobrazí odkazy na stránky aj s www. aj bez www., teda má zaindexované stránky s oboma variantami subdomény. Možno si to však myslel trochu inak. Napadlo ma ohľadom toho vlákno diskvalifikácia www stránky?.

PavelF [#3]:
Ako ti už bolo poradené, uprednostni jednu variantu (bez www.) a tú druhú na ňu presmeruj - pre všetky možné adresy s www.. To by mali vyhľadávače rešpektovať.
Davex
Profil
_es:
Google zobrazí odkazy na stránky aj s www. aj bez www., teda má zaindexované stránky s oboma variantami subdomény
Z výsledků vyhledávání se pochopitelně nedá zjistit, co všechno má Google nacrawlované a v indexu, ale s www mi ukáže jen dvě adresy. Možná bylo slovo „neindexuje“ příliš velkým zjednodušením.
PavelF
Profil
Davex:
Co s tím tedy mám udělat?

díky za odpověď
Davex
Profil
PavelF:
Co s tím tedy mám udělat?
Zvolit preferovanou podobu adresy a na ní přesměrovat z nepreferované. Na tu preferovanou adresu potom začít pomalu budovat zpětné odkazy z relevantních stránek. Mám vyzkoušené, že i jeden kvalitní odkaz může zajistit dobré umístění ve vyhledávání, ale u e-shopu s velkou konkurencí to asi bude těžší.
Martin Kolčaba
Profil
V Google jste, ten dokonce nejspíš indexuje víc stránek vašeho webu, než Seznam. Jádro problému nebude ani v "nesjednocení" varianty s www a bez www. Bylo by dobré je sjednotit, ale je to přirozená duplicita, kterou vyhledávače znají a ve většině případů ji umí správně kanonizovat.

Problém spíš bude jinde:

1. posuzujete situaci na základě několika málo dotazů. Lidé, kteří hledají postele, je hledají tisíci různých dotazů. Podobně jako třeba počasí na Krétě. Doporučuji článek Kolik klíčových slov se vejde na jednu stránku. Část těchto dotazů je možné odhalit podrobnou analýzou klíčových slov.

2. měříte pozice způsobem, kterým se měřit nedají - Jediný správný způsob zjištění pozice v Google

3. měříte pozice jednotek slov a přisuzujete tomu zbytečnou váhu - Proč pořád měříte své SEO pozicemi?

4. vyhledávače neposuzují weby podle stejných kritérií. Zatímco Seznam může výsledky vašeho webu zobrazovat na dobrých pozicích i na relativně konkurenční dotazy, Google to dělat nemusí. Na stejné téma podle Google existuje spousta stránek, které na zadávané dotazy odpovídají lépe, než ty vaše. Proto vaše stránky ve výsledcích vyhledávání jsou, ale jsou vzadu.
petrxxx
Profil
To je hezké, že na nekanonických URL máte rel=canonical, ale proč na ta nekanonická URL odkazujete?

https://www.majesticseo.com/reports/site-explorer?q=http%3A%2F%2Fsvetposteli.com%2Fpostel-z-masivu-ellen%3Fsearch%3DEllen&IndexDataSource=F

Nezapomeňte, že Seznam musí nejdřív URL crawlovat, aby se o rel=canonical ve zdrojovém kódu vůbec dozvěděl. No a ve vašem případě na ta jednotlivá obskurní URL Seznambot často ani nevleze.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0