Autor Zpráva
a903user
Profil
Ahoj, mám web, kde v souboru www.mojedomena.com/index.php dle preferovaného jazyku uživatele v prohlížeči pomocí 301 redirektu směruji české uživatele na www.mojedomena.com/cs/ a všechny ostatní na www.mojedomena.com/en/. Funkčně je to v pořádku. Trochu mi vadí, že Google indexuje www.mojedomena.com/cs/ s český obsahem titulní stránky (správně) a www.mojedomena.com/ s anglickým obsahem titulní stránky. Chtěl bych docílit toto, že anglickou verzi titulní stránky bude také indexovat jako www.mojedomena.com/en/ s tím /en/ na konci.

Plus ještě www.mojedomena.com/en/index.html ořezávám na www.mojedomena.com/en/ (to samé v češtině).

Tušíte někdo? Díky
Davex
Profil
Chtělo by to uvést příklad na konkrétní doméně. U neznámého webu může být příčin milion. Crawler třeba vidí na kořeni webu nějaký obsah a není přesměrovaný.
petrxxx
Profil
Tohle je cesta do pekel, pořiďte si samostatné domény pro jednotlivé jazykové verze.
Davex
Profil
petrxxx:
Tohle je cesta do pekel
Vždyť na doméně .com to ničemu nemůže vadit. Hodně zahraničních firem jako Microsoft, HP a Dell, má na webu jazykové verze v podadresářích.

Vlastně to tady nechci víc rozvádět, už se o tom diskutovalo vedle Friendly URL.
Kajman
Profil
a903user:

Jak dlouho tam to přesměrování běží?
petrxxx
Profil
Davex:
Vždyť na doméně .com to ničemu nemůže vadit. Hodně zahraničních firem jako Microsoft, HP a Dell, má na webu jazykové verze v podadresářích.

Tam ale není kritériem SEO ani uživatelská přívětivost, ale byrokracie v nadnárodní firmě, která chce mít všechny jazykové verze pohromadě na 1 webu.

URL na stránkách Microsoft.com, HP.com, DELL.com určitě není vhodné brát za vzor:

http://www.microsoft.com/cs-cz/nokia.aspx

http://www1.euro.dell.com/cz/cs/domacnosti/peripherals/printer-dell-5130cdn/pd.aspx?refid=printer-dell-5130cdn&cs=RC1077928&s=pad

http://www8.hp.com/cz/cs/products/printers/product-detail.html?oid=5097636
Cody
Profil
Z pohledu SEO rozhodně není žádnou chybou mít jazykové mutace v samostatných adresářích. Chybu vnímám to přesměrování podle jazyka prohlížeče, protože to neříká o jazyku uživatele vůbec nic. Doporučuju pomoct vyhledávačům parametrem hreflang.
Marek Prokop
Profil
[#7] Cody HTTP Accept Language neříká o jazyku uživatele vůbec nic? Znáš, Pavle, nějaké zdroje, které by to dokládaly?

IMHO v té původní otázce není žádný problém, který by bylo potřeba řešit. Google prostě zobrazuje ve výsledcích adresu, která se mu víc líbí. Dělá to tak odjakživa a zřejmě to bude dělat i nadále. Majiteli webu to přeci může být fuk, žádné potíže mu to nepůsobí.
Jan Tvrdík
Profil
a903user:
Vyhledávačům vůbec nerozumím, ale z čistě technologického pohledu bys měl posílat hlavičku Vary: Accept-Language.
Cody
Profil
[#8] Marek Prokop To jsem myslím nepsal. Jsem pouze přesvědčen o tom, že přesměrovávat na jazykové mutace podle jazyka nastaveném v prohlížeči je nerozumné.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0