Autor Zpráva
smiesek
Profil
Nevím, zdali to vkládám do správného kategorie, ale ráda bych se zeptala, pokud vložím do diskusního fora, které má URL např. XX odkaz na svou stránku, například do 2 kategorií.
A) jeden odkaz bude v "Prezentace stránek"
B) druhý odkaz bude v "Pracovní příležitosti"

Pokud se na druhý den podívám do Akvizice, budu mít třeba celkově 4 návštěvy ze stránek XX.

Ale lze nějak při vkládání odkazů do fora si rozlišit, abych poznala, kolik uživatelů přišlo z toho počtu 4 z odkazu v kategorii Prezentace stránek a kolik z Pracovní příležitosti?
Něco jsem se nedávno dozvěděla, že se nějakým skrytým kodem sleduje návštěvnost stránky, po kliknutí např. z e-mailového newsletteru, tak jestli se nedá vložit i do URL nějaká skrytá metrika, i když pochybuju.

Je možnost někde dohledat di toho rozlišení, pokud je možné a nebo je to reálné?
anonymníí
Profil *
smiesek:
a co takové UTM parametry? Ty se ti nelíbí? Pro tento účel, tedy sledování kanálů jednotlivých kampaní, naprosto ideální.
smiesek
Profil
anonymníí:
o tom prosím nic nevím a neznám, mohu poprosit o nějaký zdroj, kde by bylo i naznačeno jak s tím začít pracovat?
Martin Kolčaba
Profil
smiesek:
mohu poprosit o nějaký zdroj, kde by bylo i naznačeno jak s tím začít pracovat?
https://support.google.com/analytics/answer/1033863 tady byste měla najít odpověď
smiesek
Profil
Martin Kolčaba:
něco málo jsem se již dala do vyhledávání, ale tohle vše se prosím pokud jsem pochopila správně nastavuje přímo v google analytics, ale jak poznám, a nebo docílit toho, že jednou mi přijde uživatel např. z podstránky, která je (vložím do) v diskusi a podruhé zase příjde jiný uživatel ze stejné podstránky akorát třeba z podkategorie odkazy?

Např.

Home > Odkazy

nebo

Home > Diskuse
Martin Kolčaba
Profil
aha, pokud vám jde o odlišení návštěvnosti ze dvou podstránek, tedy nikoli o odlišení návštěvnosti ze dvou různých odkazů na jedné stránce, ani se nemusíte parametry zabývat.

V Google Analytics můžete dohledat, ze kterých stránek se k vám uživatelé proklikli. Najdete to v přehledu Akvizice > Všechny odkazující stránky (potud jste asi došla sama) > teď klikněte na web, na němž jsou podstránky, o které vám jde > teď vidíte, kolik vám jednotlivé stránky daného webu přinesly návštěv
smiesek
Profil
Martin Kolčaba:
ano, šlo mi o odlišení ze dvou podstránek.
Děkuji za ujasnění.

Ještě když to bylo již nakousnuto, bych se ráda zeptala, kdybych v budoucnu ráda používala parametry, musela bych již přímo vkládat URL s předem zadaným parametrem pro odlišení, který bych si zvolila? Takhle lze vložit spíše bannerovou reklamu, než pouze jako textovou volně v diskusi textu ve smyslu: klikněte zde pro zobrazení dalších obrázků.
Lze to využít pouze v případě placené reklamy? Neuvažuju o využívání placené reklamy, takže asi pro mě to nebude použivatelné?
anonymníí
Profil *
smiesek:
Je jedno, jestli si budeš odlišovat placenou nebo neplacenou reklamu.

Příklad z tvého soudku: klikněte zde pro zobrazení dalších obrázků.


klikněte zde pro zobrazení dalších obrázků.
smiesek
Profil
anonymníí:
jé děkuju, mě nešlo k sobě, jak docílím toho, aby se text zobrazil jako text a ten parametr byl součástí odkazu, jsem se obávala, aby místo "klikněte zde" nevznikl paskvil url včetně zobrazení "?utm_parametry".
O to více se nyní zaměřím se s tím naučit pracovat :-)
smiesek
Profil
Pochopila jsem prosím správně, že stačí tedy vložit parametry jako součást URL adres a dále je již nikde v účtu Google Analytics nevkládat a ony se mi později, pokud budou navštěvovány, budou sami zobrazovat v Kampaních?

Někde jsem četla i že po kliknutí na URL s parametry se to přesměruje na požadovanou stránku, ale UTM parametry zůstanou viditelné součásti URL, lze je nějak jednoduše skrýt, aby se nezobrazily po přechodu na stránku?

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: