« 1 2 »
Autor Zpráva
petrxxx
Profil
Uživatelé nyní rychle přecházejí ze Seznamu na Google:

www.toplist.cz/stat/?a=history&type=4

Marschmallow
Profil
petrxxx:
Ano, tak to bylo i v mém případě.
Chamurappi
Profil
Reaguji na petrxxxe:
Tohle je rychle? :-)

Myslím, že graf špatně interpretuješ.
Dle mého názoru ukazuje přímo důsledek změn ve fulltextu Seznamu, nikoliv důsledek nespokojenosti uživatelů s těmito změnami. Jinými slovy na určitou část českých webů chodí méně lidí ze Seznamu, protože jsou hůře nalezitelné, nikoliv proto, že by uživatelé aktivně protestovali proti tomu, co jim fulltext Seznamu nachází. V extrémním případě — kdyby Seznam nenacházel žádný web z těch, na nichž je měření TOPlistu, byl by v grafu na nule, ale neznamenalo by to, že ho lidi přestali používat.

Těžko se porovnává, čím lidé víc hledají, ale co se návštěvnosti týče, Seznam kolísá v obvyklých mezích a je na cca stejných číslech jako v květnu, žádný exodus se nekoná.
breeta
Profil
Záleží na druhu webu - návštěvníků:

- městys: google 1 500, seznam 2000, přímo www 900

- odborný web: google 1 000, seznam 400, přímo www 2 500

měsíční přehled ...
Petr ZZZ
Profil
Osobně jsem velmi rád, že má Google konkurenci, to jen na okraj. (Nadpis vlákna mi přijde jako nářek správce sbírky MFA-webů nebo nějakého SEO-šamana, kterému přestaly na Seznamu fungovat nějaké jeho dosavadní nečisté finty. :-)
petrxxx
Profil
Chamurappi:
Dle mého názoru ukazuje přímo důsledek změn ve fulltextu Seznamu, nikoliv důsledek nespokojenosti uživatelů s těmito změnami. Jinými slovy na určitou část českých webů chodí méně lidí ze Seznamu, protože jsou hůře nalezitelné, nikoliv proto, že by uživatelé aktivně protestovali proti tomu, co jim fulltext Seznamu nachází. V extrémním případě — kdyby Seznam nenacházel žádný web z těch, na nichž je měření TOPlistu, byl by v grafu na nule, ale neznamenalo by to, že ho lidi přestali používat.
>
>
Těžko se porovnává, čím lidé víc hledají, ale co se návštěvnosti týče, Seznam kolísá v obvyklých mezích a je na cca stejných číslech jako v květnu, žádný exodus se nekoná.

V Toplistu je zastoupeno hodně webů. Takže část webů se na Seznamu propadla, jiným webům se zase na Seznamu zlepšily pozice.

Nedokážu si představit, proč by zrovna mezi weby v Toplistu převažovaly ty, které se v srpnu propadly.

Jsem zvědav, jak dlouho bude trvat pád fulltextu Seznamu, než jej odtroubí.
Chamurappi
Profil
Reaguji na petrxxxe:
V Toplistu je zastoupeno hodně webů.
Nezáleží na tom, kolik jich je, ale jestli je to reprezentativní vzorek.
Podíváš-li se na historický vývoj TOPlistu, je z něj zřejmé, že poslední čtyři roky registrovaných stránek sice přibývá, ale celkový počet zaznamenávaných návštěv a zhlédnutí celkem dost klesá. Čím si to vysvětluješ?
A jaké máš vysvětlení pro to, že samotnému Seznamu neklesá návštěvnost?

Nedokážu si představit, proč by zrovna mezi weby v Toplistu převažovaly ty, které se v srpnu propadly.
Buď máš špatnou představivost, nebo si to představit nechceš, protože tě zajímají jen tendenční statistiky :-)
Úplně triviální a uvěřitelné zdůvodnění by mohlo být, že třeba seznamovému fulltextu nevoní odkazování zpátky na TOPlist. (Nevím, zda to tak skutečně je, pouze si to dokážu představit.)

Jsem zvědav, jak dlouho bude trvat pád fulltextu Seznamu, než jej odtroubí.
Kdyby kvůli nedávným změnám výrazně ztráceli a vadilo by jim to, tak udělají revert. Proč by to měli odtroubit? Nejsou trubky.
Bubák
Profil
Z odkázaného grafu se nic o používanosti jednotlivých vyhledávačů nedá vyčíst. Můžu jej interpretovat třeba tak, že se vyhledávání Seznamu zlepšilo, takže uživatelům seznamu stačí zhlédnout méně stránek, protože se rychleji, než dříve, dostanou ke stránce s relevantním obsahem ;-)
petrxxx
Profil
A co když místo konspiračních teorií (Seznam nemá rád weby na Toplistu, weby na Toplistu jsou si technicky podobné...) jednoduše uživatelé prchají z nekvalitního fulltextu, stejně jako uprchli z nové verze seznamáckého webu Lide.cz?

Samozřejmě, že máme Seznam rádi z různých subjektivních důvodů (česká success story, sympatie k Ivovi a k Dušanovi...) i různých objektivních důvodů (rozložení rizika při SEO mezi dva významné vyhledávače, používání Skliku pro analýzy klíčových slov...)

A teď hrozí, že bychom o vyhledávač Seznamu přišli poté, co z něj utečou uživatelé a on se neuživí.

V psychologii je známo tzv. pět fází smutku, kterými lidé procházejí v případě, že oni samotní nebo někdo blízký je nevyléčitelně nemocen a odchází. Domnívám se, že podobným procesem teď prpcházejí či procházejí lidé, kteří jsou na Seznam citově nebo ekonomicky vázáni:

psychologie.cz/diagnoza-smrt — Pět fází smutku
klimes.mysteria.cz/clanky/psychologie/diagnosa_nsclc.htm — Reakce na oznámení vážné diagnózy jsou známy jako pět fází umírání podle E. Kübler-Rossové…
Moderátor Chamurappi: Odmazána sáhodlouhá kopie textů z uvedených dvou stránek.
Petr ZZZ
Profil
Když se zamyslím nad ekonomickými motivy lidí tvořit weby, můžu je rozdělit do dvou skupin: Jedni jsou ekonomicky motivováni, druhým je tohle fuk. Domnívám se, že:

1. V první skupině jsou zastoupeni silněji lidi, kteří ovládají technickou stránku věci, zato ale mají potíže vytvořit nebo získat hodnotný obsah pro své publikum, pro které ve skutečnosti chystají především reklamy, zatímco ve druhé skupině je víc lidí, kteří mají co říct, ale jsou rádi, když techniku zvládnou natolik, aby svůj web vůbec dokázali zprovoznit. Reklamy na svých webech nemají buď vůbec, nebo sporadicky, případně až po letech provozu bez reklam.

2. První mívají webů víc, druzí často jen jeden.

3. Toplistový skript mají na svých stránkách především ti z první skupiny, zatímco ti z druhé skupiny často ani netuší, že nějaký Toplist vůbec existuje.

Vycházím-li z toho, že zájmem vyhledávače je posílat lidi na stránky se zajímavým obsahem a ne na ty, kde obsah je jen těžce vypocenou záminkou obalenou reklamami, lze úbytek přístupů ze Seznamu interpretovat i tak, že poskytuje zajímavější výsledky hledání než dřív, protože na první straně SERPu ubylo webů s toplistím počítadlem. V konečném důsledku tomu odpovídají i ty nářky na změny pozic ve vyhledávání Seznamu v diskusích jako zde — kdo nesleduje pozice svého webu (protože věnuje svůj čas raději tvorbě obsahu), nemá důvod naříkat, i kdyby se jeho web propadl, protože se o tom propadu nejspíš vůbec nedozví. :-)
anonymníí
Profil *
Petr ZZZ:
2. První mívají webů víc, druzí často jen jeden.
Co tě k této úvaze/myšlence vede? První mohou mít firemní web (ekonomická motivace), druzí osobní web, blogísek, apod. Myslím si, že to je úplně naopak, pokud se dá vůbec nějak vyhraňovat.

3. Toplistový skript mají na svých stránkách především ti z první skupiny
Jakože ti, kteří mají web k výdělečné činnosti? Marně pátrám, kdy jsem na nějaký neamatérský web narazil a mě toplistové počítadlo. Spíše se opět objevuje na blogískách vedle ankety "J4k se w4m n0wý bl0gís3k lí1b1?". Na seriózním webu jsem ho dlouho neviděl, zda-li vůbec někde v posledních cca 5 letech.
Joker
Profil
petrxxx:
Jsem zvědav, jak dlouho bude trvat pád fulltextu Seznamu, než jej odtroubí.

A teď hrozí, že bychom o vyhledávač Seznamu přišli poté, co z něj utečou uživatelé a on se neuživí.

Mno, když shrnu situaci, u webů registrovaných v jednom z počítadel klesl podíl příchodů ze Seznamu za poslední rok z asi 42% na asi 37%.

Připadá mi trochu komické na tom základě stavět katastrofické scénáře o konci Seznamu.

Pro zajímavost, podle těch statistik TOPlistu podíl MS Windows (v součtu) za poslední rok klesl z asi 81% na asi 68%, tj. mnohem víc, než ten Seznam.
Ale nepozoroval jsem, že by se Microsoft chystal ukončit Windows.
Chamurappi
Profil
Reaguji na petrxxxe:
Nemůžeš jakékoliv popření navléknout na pět fází smutku.
Příspěvek [#6] je z tvé strany popření, [#9] je agrese, zlost, hněv, teď prosím přejdi ke smlouvání :-) … a odpověz na mé otázky.

jednoduše uživatelé prchají z nekvalitního fulltextu
Prchají, aniž by se to jakkoliv projevilo na návštěvnosti Seznamu?

teď hrozí, že bychom o vyhledávač Seznamu přišli
Takovou hrozbu nevidím. Jen ve velmi výjimečných situacích velké firmy vysílají do světa zprávu „nezvládáme to, vzdáváme se“, vesměs vždy existují strategicky lepší řešení. V případech, kdy zhoršení stavu má vnitřní příčiny, stačí udělat krok zpátky.
Petr ZZZ
Profil
anonymníí:
První mohou mít firemní web (ekonomická motivace)
Ano, ale to je menšina (podobně eshopy, to je taky ekonomická motivace). Dle údajů na Toplistu bylo „včera započteno“ 99 miliónů stránek a 1 308 732 serverů. Eshopy a firemní stránky jsou tedy jen nepatrným zlomkem toho, z čeho dělá toplist statistiku (pokud je na takových webech toplistí počítadlo vůbec umístěné). V podstatě poukazem na „blogísky“ potvrzuješ to, co mám na mysli — že přístupy zjištěné z Toplistu nevypovídají nic ani o kvalitě navštívených stránek, ani o kvalitě SERPu, ani o spokojenosti hledajících, ani o budoucnosti Seznamu. Je třeba si uvědomit, že Seznam řeší v první řadě spokojenost hledajících a až ve druhé (možná až v desáté) řadě spokojenost správců webů, nářky na inovace Seznamu pocházejí ale z drtivé většiny od správců webů.
Bubák
Profil
anonymníí:
Na seriózním webu jsem ho dlouho neviděl
TOPlistové počitadlo občas bývá i na seriozních webech, ale ve své průhledné 1px verzi. Asi pro tebe bude překvapení, že TOPlist je i na tomto webu.

Joker:
podle těch statistik TOPlistu podíl MS Windows (v součtu) za poslední rok klesl z asi 81% na asi 68%,
Android podle TOPlistu je Linux, můj tip je, že počet zhlédnutí z kapesních udělátek roste a proto roste Webkit i Linux.
Joker
Profil
Bubák:
Android podle TOPlistu je Linux, můj tip je, že počet zhlédnutí z kapesních udělátek roste a proto roste Webkit i Linux.
Ano, to je zjevně příčina, ale pointa byla v tom, že MS asi nehodlá ukončit Windows kvůli dramatickému propadu v TOPlistu ;-)

Navíc třeba Bing má v TOPlistu asi 1%.
petrxxx
Profil
Nejnavštěvovanější weby za včerejšek v Toplistu:

www.alza.cz

www.opensubtitles.org

www.mimibazar.cz

Pokud klesá podíl návštěvnosti ze Seznamu na takových webech, je průšvih na straně Seznamu.
Fisir
Profil
Reaguji na petrxxxe:
A teď hrozí, že bychom o vyhledávač Seznamu přišli poté, co z něj utečou uživatelé a on se neuživí.
To asi ne, když pro spoustu lidí Seznam = internet. Nehledě na to, jestli z něj v poslední době lezou nekvalitní výsledky.
Joker
Profil
petrxxx:
Pokud klesá podíl návštěvnosti ze Seznamu na takových webech, je průšvih na straně Seznamu.
A klesá?
Nenapadá mě způsob, jak to z dat TOPlistu vyčíst. I kdyby neměli skoro všichni detailní statistiky zaheslované.
petrxxx
Profil
Alza.cz, OpenSubtitles.org, Mimibazar.cz jsou navštěvovanější než nějaký blogísek.

Vývoj poměru návštěvnosti z jednotlivých vyhledávačů na Alze, OpenSubtitles a na Mimibazaru tedy zasáhne do globálních statistik na Toplistu silněji než vývoj návštěvnosti nějakého blogísku.

Samozřejmě, že na Toplistu je i spousta dalších významných webů.

Naopak podíl návštěvnosti z Google na blogíscích by v průměru měla být relativně vyšší než v celkovém průměru na webech -- spoustu stránek obskurních blogísků líný SeznamBot ani nenacrawluje.

Propad podílu Seznamu ve statistikách Toplistu od srpna tedy považuji za signifikantní



Fisir:
To asi ne, když pro spoustu lidí Seznam = internet. Nehledě na to, jestli z něj v poslední době lezou nekvalitní výsledky.

Pokles kvality Seznamu část uživatelů vytlačí ke konkurenci.

Stejně jako uživatelé přešli z Lide.cz na Facebook. Zatímco ruská sociální síť Vkontakte se drží lépe, protože není rozvrácena jako Lide.cz.
Davex
Profil
petrxxx:
Alza.cz, OpenSubtitles.org, Mimibazar.cz jsou navštěvovanější než nějaký blogísek.
Jsou to všechno špatné příklady, protože tam se příchozí ze Seznamu ve statistice TopListu vůbec neprojeví. Měřící kód nepřenáší referrer.
Joker
Profil
Navíc pořád asi jediné co víme je, že se nějaké globální číslo změnilo zhruba o 10 % za poslední rok.

Přitom změny ve vyhledávačích mají tendenci dopadat na různé kategorie webů rozdílně. Takže bez bližších dat se dá jen spekulovat, jak jsou vlastně ty změny rozložené.
1Pupik1989
Profil
Když vezmu průměr 2 stránek, tak rozdíl nepociťuji. 60% přijde z Googlu a 20% ze seznamu. Občas má třeba seznam nižší procento, ale další měsíc to dohoní.

Jedna stránka je o E85 a druhá je prezenčka autoservisu, takže se docela liší.
Chamurappi
Profil
Reaguji na petrxxxe:
Jak tak koukám na graf, vypadá to, že během tohoto týdne zase uživatelé rychle přecházeli z Googlu na Seznam :-)
Vyměnil jsem obrázek v úvodním příspěvku za statickou kopii jeho současné verze, aby se zde už dál neměnil a nenarušoval kontext.

Pokud klesá podíl návštěvnosti ze Seznamu na takových webech
Odkud čerpáš informace? Tvrdíš, že graf je věrohodným ukazatelem, protože u těchto webů klesá podíl příchozích ze Seznamu, a to, že klesá, zase zpětně dokládáš oním grafem…
Nevíme, kolik (a jakých) webů používá měřicí kód s referrerem. Výchozí stav parametru „Zjišťovat odkud lidé přišli“ je u TOPlistu při generování kódu „Ne“.

Stejně jako uživatelé přešli z Lide.cz na Facebook.
Pokles návštěvnosti u Lidé.cz je zřetelný (nevíme jistě, kam utekla), ale u samotného Seznam.cz ne.


Reaguji na Bubáka:
můj tip je, že počet zhlédnutí z kapesních udělátek roste
Nejspíš ne tak dramaticky. Podle rankings.cz je poměr PC vs. non-PC momentálně 88 % vs. 12 %, je otázka, co je blíž realitě.
Fapper
Profil *
Hehe, no LOL a ROFL :D Další 2% za 3 tejdny z Toplist statistik dole. Jak to ten Sezanam dělá? Začínám se bát, že než v Seznamu ten fulltext "opravěj", tak už to bude stejně k ničemu, protože ho hromady lidí do tý doby vymění za Google :)
rafej
Profil
Najednou se mi ve statistikách objevilo 10% příchozích návštěvníků z Centrum.cz. Takže to vypadá, že ti BFU, co se nevydají rovnou ke Googlu se přestěhují na Centrum, protože má pro ně podobný portálový vzhled a některé služby. Mhm.
petrxxx
Profil
Fapper:
Hehe, no LOL a ROFL :D Další 2% za 3 tejdny z Toplist statistik dole. Jak to ten Sezanam dělá? Začínám se bát, že než v Seznamu ten fulltext "opravěj", tak už to bude stejně k ničemu, protože ho hromady lidí do tý doby vymění za Google :)

Ano:

http://www.toplist.cz/stat/?a=history&type=4



Vůbec se mi to nelíbí, vždycky je lepší mít na trhu aspoň dva dominantní hráče místo jednoho. Ale brzy i u nás bude ve vyhledávání jednoznačně kralovat Google :-(


rafej:
Najednou se mi ve statistikách objevilo 10% příchozích návštěvníků z Centrum.cz. Takže to vypadá, že ti BFU, co se nevydají rovnou ke Googlu se přestěhují na Centrum, protože má pro ně podobný portálový vzhled a některé služby. Mhm.

To musím v Analytics také proklepnout...
Chamurappi
Profil
Reaguji na petrxxxe:
Je ti jasné, že na konci týdne ten závěr grafu může zase vypadat úplně jinak? Poslední zoubek je počítaný zatím jen ze dvou dnů, včera byl ještě výraznější. Posuzovat týden podle pondělí mi připadá ještě hloupější než psát patetické nářky o konci Seznamu.

Vysvětlíš mi prosím konečně, jak je možné, že uživatelé prchají ze Seznamu, ale návštěvnost Seznamu je stabilní?

Seznam.cz před půl rokem, v úterý 1. dubna:
• Reální uživatelé: 2 889 200
• Zobrazení: 40 028 935
• Návštěvy: 12 933 172

Seznam.cz včera, v úterý 30. září:
• Reální uživatelé: 2 881 801 (odhad)
• Zobrazení: 39 852 943
• Návštěvy: 13 060 987


Reaguji na rafej:
ti BFU, co se nevydají rovnou ke Googlu se přestěhují na Centrum, protože má pro ně podobný portálový vzhled
Ale bez toho, aby Centrumu jakkoliv zvedli návštěvnost… :-)
petrxxx
Profil
Podíl Seznamu se snižuje. Na tom se shodneme.

"Stabilní" návštěvnost na rostoucím trhu znamená úpadek webu (neroste s trhem, ale upadá).

Dále podotýkám, že příjmy portálů na 1 reálného uživatele resp. 1 návštěvu resp. 1 zobrazení dlouhodobě klesají.

Takže stagnace návštěvnosti znamená reálný pokles výnosů.

Chápu, že pro lidi, kteří mají Seznam rádi nebo kteří v něm dokonce pracují, nemusí být stravitelné přijmout realitu.

Připomíná mi to situaci po uvedení prvního iPhone na trh. Ve firmě Nokia si ještě několik let navzájem prezentovali PowerPointy o tom, že iPhone je blbost (chabé výsledky prvních modelů v drop testech, zpočátku nemožnost nainstalovat vlastní nativní aplikace apod.). Pak skončily smartphonové platformy Nokie (Symbian, Maemo, Meego) a nyní už je v háji samotná Nokia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nokia#2000_to_2010

http://www.theverge.com/2014/8/14/6003427/windows-phone-sales-decline-q2-2014-idc
Chamurappi
Profil
Reaguji na petrxxxe:
Podíl Seznamu se snižuje. Na tom se shodneme.
Fakt nevím, jestli se snižuje. Dodal jsi všehovšudy dvakrát jeden pochybný graf a pár teatrálních frází.

"Stabilní" návštěvnost na rostoucím trhu znamená úpadek webu
Doložíš prosím data ukazující, zda a jak moc celková česká internetová aktivita roste? Hledal jsem, nenašel jsem…
Kdybychom měli vycházet z TOPlistu, tak naopak nereálně rychle klesá :-)

Dále podotýkám, že příjmy portálů na 1 reálného uživatele resp. 1 návštěvu resp. 1 zobrazení dlouhodobě klesají.
Jestli dobře čtu jejich ceník, tak Seznam meziročně zdražil bannerovou reklamu v některých případech až o 20 % při stejné garanci. Je v něčem háček?

Připomíná mi to situaci po uvedení prvního iPhone na trh.
Irelevantní příměr, ale oceňuji, že jsi sem tentokrát nenakopíroval kilobajty ilustračních textů.
Hloubání nad tím, kdo má co proč rád a jak to zatemňuje úsudek, si příště také můžeš odpustit, zaměř se prosím čistě na data a ověřitelná fakta. Jestli tě to uklidní, pro Seznam nepracuji, nevyužívám žádné jeho služby, ani e-mail jsem u něj nikdy neměl.
« 1 2 »

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Odkud se sem odkazuje


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: