Autor Zpráva
Jan Weisgerber
Profil
Zdravim vás všechny zde na fóru a chtěl bych se zeptat někoho opravdu fundovaného se zkušenostmi podepřenými výsledky, na význam url adres pro umístění webu ve vyhledávači. Zda je jedno, jaká je adresa (např. domena.cz/dobra-adresa nebo domena.cz/find=task?hchkrdtn), když do vyhledávátka v daném vyhledávači dám vyhledat slovo "dobrá adresa". Berme příklad, že vše ostatní je maximálně v pořádku v obou případech (obě výše zmíněné adresy). Tím myslím, že vyhledávané slovo "dobrá adresa" je jak v TITLE, tak v DESCRIPTION a samozřejmě i v obsahu dané podstránky jak textově tak obrazově.

Předem díky za odpověď.
S pozdravem Jan Weisgerber
anonymníí
Profil *
Jan Weisgerber:
URL nemá na výsledky ve vyhledávačích žádný vliv.
Petr ZZZ
Profil
Na dotaz hchkrdtn se domena.cz/find=task?hchkrdtn pravděpodobně umístí lépe než domena.cz/dobra-adresa. Nedoporučuji ovšem optimalizovat na hchkrdtn — špatně se to pamatuje, špatně se to sdílí po telefonu atd...
anonymníí
Profil *
Petr ZZZ:
Na dotaz hchkrdtn se domena.cz/find=task?hchkrdtn pravděpodobně umístí lépe než domena.cz/dobra-adresa.
Odkud tato tvoje domněnka vychází? Podlož ji nějak.
Petr ZZZ
Profil
anonymníí:
„Odkud tato tvoje domněnka vychází?“
Ze zadání, které říká, že až na URL jsou obě stránky totožné. Je-li hledaný výraz i v URL, je na stránce zřejmě významnější než když v URL není. — Na dotaz, který je předmětem tohoto vlákna, nikdo spolehlivou odpověď nedá, protože ji nikdo nezná. Google používá k řazení výsledků podle vlastních údajů víc než 200 signálů. Jakou roli tam hraje URL, ví hrstka vývojářů, ti to ale nikomu neřeknou. Otestovat lze jen to, zda s URL vůbec pracuje.

anonymníí:
URL nemá na výsledky ve vyhledávačích žádný vliv.
Google, Seznam i Bing mi na heslo zabra Käfer nachází stránky mého webu (m.j. soubory .html i .pdf), kde první hledaný výraz je obsažen buď jen v URL nebo v URL a v kotevním textu odkazu na úvodní stránku webu, ale nikde jinde (výskyt jako část delšího řetězce samozřejmě nepočítám). Vzhledem k vysoké konkurenčnosti druhého hesla soudím, že dobré pozice jsou výsledkem kombinace obou hesel a tudíž že heslo v URL má význam.
Joker
Profil
anonymníí:
URL nemá na výsledky ve vyhledávačích žádný vliv.
To je dost kategorické tvrzení, podle mě to není pravda.
Google adresu zjevně analyzuje a kdysi jsem četl cosi o tom, že se třeba snaží pochopit smysl GET parametrů stránky a podobně.
Takže vliv adresy může být malý, ale určitě není nulový.

Odkud tato tvoje domněnka vychází?
Google indexuje i adresu stránky, to je zjevné. Stačí si tady v diskusi přes Google vyhledat vthread. To se vyskytuje jen v adresách stránek, v odkazech a teď v tomto vláknu.
Dokonce na prvních místech jsou stránky, kde ten text je jen v adrese. Tzn. dostaly se před stránky, kde ten text je v obsahu.
Roman Plencner
Profil
Jan Weisgerber:

Keď zadám do Google.sk frázu vysokohorská prirážka Alza, zobrazí sa mi na prvom mieste článok na url http://www.dsl.sk/article.php?article=16077&title=.

Znamená to, že adresa www dsl.sk/article.php?article=16077&title= bola uprednostnená pre svoju url (typu domena.cz/find=task?hchkrdtn) pred webmi s peknými url (typu domena.cz/dobra-adresa), ktoré sa ocitli napr. na 5., 6. a 7. mieste?

Určite nie. Google len na základe mnohých faktorov vypočítal, že práve tento výsledok vyhľadávania bude pre mňa najrelevantnejší. To je všetko.

Ak si tú istú frázu zadáte do Google Vy, pravdepodobne budete mať na prvom mieste úplne iný výsledok. Google na základe mnohých faktorov vypočíta, že práve ten výsledok vyhľadávania bude pre Vás najrelevantnejší. To je personalizácia výsledkov vyhľadávania.

Neviem kam mierite svojou hypotetickou, nie celkom správne položenou :) otázkou. Výhody peknej url (domena.cz/dobra-adresa) z hľadiska SEO sú najmä v tom, že keď si ju niekto skopíruje a publikuje na svojom webe, získate spätný odkaz obsahujúci kľúčové slovo (dobra adresa) bez toho, aby ten niekto musel použiť anchor text. Ale hlavne je to pekná, dobre zapamätovateľná adresa, z ktorej na prvý pohľad vidieť aký je obsah danej podstránky a na ktorú je radosť odkazovať :)

Ak Vás faktory rozhodujúce o umiestnení stránky v SERPe zaujímajú hlbšie a chcete ich vidieť pekne vyhodnotené v percentách, pozrite si prehľad SEO faktorov :) na http://www.seofaktory.cz/seofaktory.

Podobný prehľad SEO faktorov v angličtine nájdete na: http://www.searchmetrics.com/en/knowledge-base/ranking-factors-us-2013/, alebo na http://www.performancemediaplacement.com/Google-Ranking-Factors.asp.

Takéto prehľady treba brať samozrejme len informatívne a veľmi orientačne. Ak Váš CMS umožňuje publikovať podstránky na pekných url (domena.cz/dobra-adresa), využite to. Ale kvalitný a úspešný web možno vybudovať aj s použitím domena.cz/find=task?hchkrdtn.

Pekná url teda určité výhody má. Ale vplyv personalizácie, dobre navrhnutých title, kvalitného obsahu, správne navrhnutej štruktúry a vnútorného prelinkovania webu, dobrého odkazového profilu, reputácie značky atď. je určite omnoho väčší.
geoloko
Profil
http://www.searchmetrics.com/en/knowledge-base/ranking-factors-us-2013/

V bode 1 sa píše: "The importance of keywords in the URL / domain has significantly decreased as a ranking factor compared to 2012:" avšak v priloženom grafe /v rovnakom bode/ je vidieť, že existuje malý /0,01/ faktor, ktorý prikladá váhu na umiestnenie kľúčového slova v url /nie v doméne/, čiže doména/klucove-slovo.

/KEYWORD IN URL/
Cody
Profil
Jedno to není, na Seznamu to má vleký vliv stále (tedy shoda klíčových slov s doménou nebo URL) a na Google také, ale méně než dříve. URL je jedno z míst odkud se vyhledávač snaží extrahovat informace o obsahu stránky. Takže je to asi stejné jako ptát se, jestli má význam mít v titulku klíčová slova.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: