Autor Zpráva
smiesek
Profil
Ráda bych se zeptala prosím, jak chápat informacím uvedeným v Nástrojích pro webmastery, přesněji mi jde o následující údaje, kdy se mi vypisuje:
Soubory sitemap
65 URL odeslány
62 indexovaných URL

předpokládám, že jde o počty odkazů (podstránek), které mám na stránkách, ale už nerozumím tomu, proč jsou hodnoty čísel odlišné a co si pod každým pojmem "odesláno" a "indexováno" představit a zdali to mohu nějak ovlivnit?
Zkoušela jsem hledat na internetu, zdali to není někde vysvětleno, ale nepodařilo se mi nic najít.

Děkuji
jefitto44
Profil
indexované url sú asi podstránky, ktoré majú v meta name="robots" uvedené content="index"
Roman Plencner
Profil
smiesek:

Dobrý deň,

"nerozumím tomu, proč jsou hodnoty čísel odlišné a co si pod každým pojmem "odesláno" a "indexováno" představit"

65 URL odeslány
62 indexovaných URL

= zo 65 stránok (resp. podstránok) na ktoré Google našiel odkazy v súbore sitemap Vášho webu ich zaindexoval 62.

Viac info:

ako pracujú vyhľadávače: Vyhledávače,

súbory sitemap: https://support.google.com/webmasters/answer/156184?hl=cs,

index Google: https://support.google.com/webmasters/topic/4589100?hl=cs&ref_topic=4558844.
anonymníí
Profil *
jefitto44:
Blábolíš, raději se nevyjadřuj, když nevíš.

Nastuduj si něco o GWT a o výchozích hodnotách metatagů.
smiesek
Profil
Roman Plencner:
pochopila jsem tedy prosím správně, že čísla by se neměla mnoho lišit - odesláno vs. indexováno a je důležité sledovat graf, aby nebyl pokles? Nekoukat na číslo 60 jako celek, protože u některých stránek to může být mnoho a u některých málo?
geoloko
Profil
1. trpezlivosť ruže prináša /"aj google je len robot"/

alebo

2. možno 3 vaše podstránky webu majú "noindex" značku a vy nechcete aby google indexoval tieto 3 podstránky /napr. login do adminu/

alebo

3. Tie 3 ostávajúce stránky sú tak "hrozné". "duplicitné", "nechutné", "nevkusné", "odporné", že ich ešte aj google odmieta vložiť do svojho indexu.
Roman Plencner
Profil
smiesek:

"pochopila jsem tedy prosím správně, že čísla by se neměla mnoho lišit"

= nevidel som web o ktorý sa jedná, takže len všeobecne.

V ideálnom prípade sú všetky podstránky s dôležitým obsahom zaindexované (produktové podstránky v e-shope, články na blogu alebo v magazíne, podstránky s informáciami o ponuke služieb na firemnom webe atď.).

Ale ak ide o podstránky s bezvýznamným obsahom (žiadny, minimálny alebo duplicitný obsah), napríklad o podstránky s nejakým kontaktným formulárom alebo len s pár riadkami bezvýznamného textu, bolo by zbytočné snažiť sa o ich indexáciu.

Zistite si, ktoré tri podstránky z Vášho webu Google nezaindexoval. Ak je pre Vás dôležité aby boli zaindexované, skvalitnite ich obsah a odkazujte na ne z iných (zaindexovaných) stránok. Prípadne skontrolujte či nie je ich indexovanie zakázané v robots.txt = Zakázání přístupu vyhledávačům.
smiesek
Profil
Roman Plencner:
jde o stránky, které mám v profilu.
Snažím se prosím dohledat návod, jakým způsobem zjistit které nejsou ty zaindexované stránky, v souboru robots.txt nemám žádné stránky uvedeny.
geoloko
Profil
https://www.google.cz/?gfe_rd=cr&ei=erY8VJqvMKGK8QfDnYCABg&gws_rd=ssl#q=site:hockeyclub-zlin.xf.cz&start=0
Roman Plencner
Profil
smiesek:

Citujem z nápovedy GWT:

"Chcete-li zjistit, zda jsou vaše stránky v současnosti zahrnuty v indexu Google, zkuste vyhledat adresu URL svých stránek pomocí parametru site:.
Například vyhledání site:wikipedia.org vrátí následující výsledky: http://www.google.com/search?q=site%3Awikipedia.org.
Google prochází miliardy stránek. Přesto je nevyhnutelné, že některé budou opomenuty.
"
Celý text: https://support.google.com/webmasters/answer/34397?hl=cs

Máte na webe mnohé podstránky takmer bez obsahu:

http://www.hockeyclub-zlin.xf.cz/postcards.html
http://www.hockeyclub-zlin.xf.cz/photo.html
atď...

Prečo by vlastne mali byť zaindexované? Na Vašom mieste by som nestrácal čas ďalším riešením indexu, 62 zaindexovaných podstránok zo 65 existujúcich je slušný výsledok. Ak Vám ide o SEO, resp. o zvýšenie návštevnosti, stiahnite si (a preštudujte) základnú príručku od Google:

https://static.googleusercontent.com/media/www.google.cz/sk/cz/intl/cs/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide-cs.pdf
smiesek
Profil
Roman Plencner:
děkuji za vyjádření, tedy já si právě procházím jednotlivé údaje, v nástrojích pro webmastery a tak mě zajímalo, zdali hodnota je v pořádku a nebo je pro každé stránky individuální.
Základní příručku si tedy ještě jednou prostuduji, jen pro upřesnění, píše se tam mimo jiné o klíčových slovech, všeobecně se má za to, že právě ta klíčová slova je dobré zařadit i do textu obsahu stránek a nikoliv je vypisovat pouze v hlavičce?
Docela mě totiž překvapilo, že cílím na zcela jiné klíčové slova, než dle příručky navrhlo Google :-)
Roman Plencner
Profil
smiesek:

"právě ta klíčová slova je dobré zařadit i do textu obsahu stránek a nikoliv je vypisovat pouze v hlavičce?"

= je dôležité vytvoriť kvalitný (unikátny, zaujímavý, odborný, zábavný) obsah s ohľadom na záujmy cieľovej skupiny. Základom SEO je kvalitný textový obsah, teda články a pod. Ak v článkoch prirodzeným spôsobom použijete tie správne slová, získate tých správnych návštevníkov. Vypisovanie kľúčových slov v hlavičke nestačí.

Pokyny Google pre webmasterov ohľadne webového obsahu:

https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=cs

Ako na analýzu kľúčových slov:

http://vyhledavace.info/clanky/246/klasifikacni-analyza-klicovych-slov
smiesek
Profil
Roman Plencner:
děkuji, ještě bych se ráda zeptala, třeba to tak není, ale mám pocit, že všechny rady ohledně optimalizací stránek, textového obsahu, reklamy apod. je zacíleno pro společnosti, e-shopy apod. nikoliv pro menší soukromé weby.
Tedy lze dosáhnout dobrých výsledků, i když neuvažuji o využítí AdWords a žádné registrace do programů typu sklik apod.? Vždycky se totiž i pak třeba webmasteří zaměřují, kdo jsou jejich konkurenci apod. ale v mé případě tomu tak nikdy nebude.
Mám pocit, že pro můj obsah stránek ty poučky nejdou až tak zcela určeny. Třeba se mýlím?
Roman Plencner
Profil
"Vždycky se totiž i pak třeba webmasteří zaměřují, kdo jsou jejich konkurenci"

= správni webmasteri sa v prvom rade zameriavajú na svoju cieľovú skupinu.

"Tedy lze dosáhnout dobrých výsledků, i když neuvažuji o využítí AdWords a sklik apod."

= samozrejme. Web Jak psát web takisto nevyužíva AdWords a Sklik a pod., a napriek tomu je úspešný :)

"pro můj obsah stránek ty poučky nejsou až tak zcela určeny"

= veľké firemné weby sa optimalizujú na základe rovnakých princípov ako tie malé súkromné. Prvým krokom je však dostatok kvalitného obsahu, inak nie je čo optimalizovať :)
smiesek
Profil
Roman Plencner:
65 URL odeslány
62 indexovaných URL
>
= zo 65 stránok (resp. podstránok) na ktoré Google našiel odkazy v súbore sitemap Vášho webu ich zaindexoval 62.

jak lze ještě poznat - se orientovat v tom, o jaké přesně stránky se jedná - tedy ty 3, které nejsou indexovány? Lze to nějak dohledat?
juriad
Profil
Nejspíš to nejde zjistit; častým důvodem je, že máš některé stránky v sitemapě dvakrát (dvě adresy, ale jedna stránka).
Nastylování souboru sitemap
Kajman
Profil
Pokud se udělá 65 sitemap s jednou adresou, tak by to asi zjistit šlo, ale přínos v tom nevidím.
smiesek
Profil
tak nevadí, děkuju, mě to pouze zajímalo z toho pohledu, že dlouho jsem měla počet např.
65 URL odeslány
64 indexovaných URL


a nyní mi to kleslo na
65 URL odeslány
59 indexovaných URL


prostě mi nejde do hlavy, ač jsem soubor sitemap neměnila, proč to najednou takhle kleslo a zdali to může ještě někdy i růst a nebo naopak pouze jen klesat...
Cody
Profil
smiesek:
Google je nechce indexovat, buďto jsou přesměrované, nebo vrací 404 nebo jsou duplicitní nebo je tam jiný problém bránící indexaci.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0