Autor Zpráva
Pavel Kocián
Profil
Dobrý den,
mám prosbu, chci vytvořit blog jako podporu pro webové stránky. Webovky jsou zaměřeny na prodej produktů www.solarnisystemynaohrevvody.cz , proto si nejsem jistý zda by byl vhodný blog zařazen někde mezi produkty v položce menu. Navíc kdyby to vyhledávač upřednostnil a otevřel se zákazníkovi blog s bláboly může se stát, že zavře celé stránky. Jinak web běží na joomle takže bych volil asi rsblog a v případě téhle varianty by byl někde v položce :www.solarnisystemynaohrevvody.cz/solarni-systemy/ blog
Tohle je varianta 1

Varianta 2
blog.solarnisystemynaohrevvody.cz. Pokud na stránky někdo vleze a nebudou se mu líbit, zavře okno a mizí. To co bych ted asi získal je alespon odkazy se subdomény na hlavní doménu. Očekávám, že i to kliklnutí by mě posouvalo výše v pozicích

Varianta 3
mám pěknou novou doménu : www.profi-systémy.cz
Zde bych dal blog a prolinkoval ho na doménu s produkty a službami www.solarnisystemynaohrevvody.cz a nějakej pěknej bannerek k tomu

Zajímá mě
1.Jaká varianta je nejlepší z pohledu SEO jako podpora hlavní domény
2. U varianty 1 a 2 hrozí, že zákazník klikne na blog, ale chce produkt a služby. Protože lidé jsou lenivý, zavře celý web dřív, než najede na ODKAZ na stránky s produkty a službami. Takhle můžu ztratit zákazníka. Souhlasíte s tímto názorem?

Co je prosím nejlepší a zároven nejmenší zlo? :)

Děkuji všem profíkům za odpovědi
Jan Kozák
Profil
Pavel Kocián:
Navíc kdyby to vyhledávač upřednostnil a otevřel se zákazníkovi blog s bláboly může se stát, že zavře celé stránky.
Zde bych položil jednu zásadní otázku: Proč proboha chcete vytvářet blog s bláboly?

chci vytvořit blog jako podporu pro webové stránky.
Ale proč vlastně ho chcete vytvářet? Co si od toho slibujete?

nějakej pěknej bannerek k tomu
Toto je váš problém. Soustředíte se na představu klikacího obrázku na novém blogu a myslíte si, že tím zvýšíte obrat. Jenomže ono to takto nefunguje. Ztratíte spoustu zdrojů s budováním nového webu, který nejspíš vaše naděje nesplní. Doporučil bych vám, abyste nejprve dodělal ten web, který chcete podporovat. Je neděle, mám tedy čas, problematika solárních systémů mě zajímá, protože ji možná budu muset vzít do úvahy, ale vaše texty mě nelákají k tomu, abych se do nich začetl.
Stanovte si za úkol zvýšit konverzní poměr svého webu natolik, abyste měl zakázek tak hodně, že na psaní blogu nebudete mít ani pomyšlení. Vy to berete z druhého konce.

Pokud na stránky někdo vleze a nebudou se mu líbit, zavře okno a mizí. To co bych ted asi získal je alespon odkazy se subdomény na hlavní doménu. Očekávám, že i to kliklnutí by mě posouvalo výše v pozicích
Podle této logiky se sice blog bude posouvat výš, ale vám to nijak nepomůže, protože z něj lidé budou odcházet. Aby ten zápisník měl nějaký význam, musel byste pro něj provést linkbuilding, ale to je činnost, kterou jste neudělal ani u svého primárního webu.

U varianty 1 a 2 hrozí, že zákazník klikne na blog, ale chce produkt a služby. Protože lidé jsou lenivý, zavře celý web dřív, než najede na ODKAZ na stránky s produkty a službami. Takhle můžu ztratit zákazníka. Souhlasíte s tímto názorem?
To riziko je u všech tří variant podobné a za riziko jej nepovažuji. Uživatel by se prostě vrátil zpět do vyhledavače a klikl (možná) na vaši stránku, která by tam měla být.

Ale k vašemu dotazu: Na 1. navržené variantě mi vadí její délka. Část solarni-systemy z URL určitě vypusťte. Zda slovo blog použít před, nebo za doménou druhého řádu je z pohledu SEO víceméně jedno. Tu „pěknou novou doménu“ bych bral jako uživatel nejraději, protože je nejkratší.
Pavel Kocián
Profil
Jan Kozák:
Je neděle, mám tedy čas
zdravím, hodíte mi na vás telefon do emailu?
Jan Kozák
Profil
Na doplňující dotazy rád odpovím zde na Diskusi.
geoloko
Profil
Varianta 2 -

1. pretože blog.solarnisystemynaohrevvody.cz môžeš umiestniť na inom hostingu a odkaz na hlavnú stránku sa v očiach googlu bude počítať!!!
2. pretože túto webstránku /subdoménu/ môžeš v budúccnosti migrovať /premiestniť na iný hosting/.

A prečo ostať pri jednom blogu. Obrázky môžu byť na blogspot.com, opisy /manuály/ môžu byť na wordpress.com, novinky zo sveta soláru môžu byť blog.cz,.....
Moderátor jenikkozak: Geoloko omylem smazal celý text svého příspěvku, vracím původní znění.
Pavel Kocián
Profil
Jan Kozák, Jan Kozák:
a co pomoci s webem v globálním měřítku?To by ale bylo na telefon, nebo min. email
Jan Kozák
Profil
geoloko:
Šetři vykřičníky a tečkami. Je ti doufám jasné, že web se dá sestavit i tak, že každé slovo bude uložené na jiném hostingu. Odkaz na hlavní stránku primárního webu se nejspíš bude počítat tak jako tak. I když bude každá doména napsaná na někoho jiného a bude umístěna na jiném odkazu, Googlu stejně dojde, že jde o jednoho provozovatele. Pozná to podle toho odkazu.

A prečo ostať pri jednom blogu.
Protože na rozdíl od někoho není šílenec?

Pavel Kocián:
Má nabídka pomoci se vztahuje pouze na tuto Diskusi.
Pavel Kocián
Profil
Jan Kozák:
Fakta: na klíčový slova jsem na seznam OK, na google KO

1. nevím jak získat kvalitní zpětný odkazy, co by pozvedli doménu
2. dostal jsem tip na doménu solars.cz , tak jsem ji vzal. 2a/Otázka je zda se dá web přesměrovat bez ztráty pozic? 2b/ je změna adresy url vhodná?
Vím, že ta doména co mám je šílená, ale mám ji dlouho a je tu pud sebezáchovy :)
3. Co není pěkné na webu. Co byste očima uživatele udělal jinak?
4. Kvalitní texty nejsou problém, ale běží to na joomla a věční skládání modulů do pozic je šílený. Má smysl v tomhle projektu pokračovat?

Tak to jen tak pro začátek..
Pavel Kocián
Profil
geoloko:
Původní myšlenka s blogem byla naplnit ho originál obsahem a podpořit stávající web. Konkurence nakopírovala jen úvodní stránku a udělala z toho subdomény a prolinkovala to vzájemně. To je čunárna, to bych nechtěl.
Myslím, že mám předpoklady naplnit web kvalitním obsahem, ale problém je vždy u těch co web dělají. Když mrknu na jiný webovky je to příšerný. Tahle skupinka co je tady tomu sice rozumí, ale nevím jestli se hrnete do pomoci s webem fyzicky....mimo napsaní pár řádek na foru. I tyhle řádky jsou sice cenný, ale jak si člověk ,který sotva zvládá wysiwyg editor může sám pomoct? : ))
Zatím jsem narazil jen na
A/ pěkný weby a mraky chyb v něm, v kodech
B/ Pra Seo na jiných webech
Ani jedna z těchto 2 variant se mi nezamlouvá
Tak co dál? je rada?
Taurus
Profil
Pavel Kocián:
Tahle skupinka co je tady tomu sice rozumí, ale nevím jestli se hrnete do pomoci s webem fyzicky

Jak se říká, zadarmo ani kuře nehrabe. Poradit můžeme, ale s rozsáhlými radami tu přece nikdo nemůže počítat. Jsme reální lidé, kteří mají své práce. Můžete si podat zakázku ve speciální sekci a třeba se někdo ozve.
Pavel Kocián
Profil
Taurus:
Tak jsem zkusil zakázku..... ale nevyšla, od včerejška 20 hod.je z webu mrtvola- jednalo se o úpravu velikosti tabulek v článku. Kontaktuji webhosting pro obnovení ze zálohy. Zároven pátrám dál ve vodách jakpsatweb a selektuji názory i jedince :)))) Navíc to beru s humorem, protože doufám, že web mi obnoví


Co se týká zpětných odkazů.
kvalitní text dohromady dám, ale kam umístit odkaz? Pr weby mě moc nelákají.


geoloko:
Ahoj, prosím tě, ty podpůrný weby...nevím jestli to chápu dobře. TEdy: jiná doména, ale může být stejnej webhosting? Mám nějakej multitarfi pro 10 domén.


Pavel Kocián:
Dobrý den,
ohledně titulků mám dotaz. Musí být odlišené: titulek, h1- h6,Metaname, meta descr. od klíčových slov? Jedná se mi z pohledu sea. Seznamu je to asi jedno, ale jestli google tohle moc neřeší
Jan Kozák
Profil
Pavel Kocián:
1. nevím jak získat kvalitní zpětný odkazy, co by pozvedli doménu
Od někoho odebíráte zboží a někam ho instalujete, při čemž s někým spolupracujete. Ti na váš web mohou odkázat, když se vhodně domluvíte.

2a/Otázka je zda se dá web přesměrovat bez ztráty pozic?
Ne. K nějakému výpadku návštěvnosti nejspíš dojde, někdy k většímu, jindy k zanedbatelnému. K největším problémům může dojít, když máte smůlu a načasujete si změnu domény na dobu, kdy u Seznamu probíhá změna algoritmu, tehdy web může zcela vypadnout.

2b/ je změna adresy url vhodná?
To je obtížná otázka, na kterou si netroufám odpovědět, protože neznám způsob, jakým získáváte zakázky a návštěvníky webu ani nevím, jak vaše práce probíhá.

4. Kvalitní texty nejsou problém
Toto je část, kterou jste hodně podcenil. Napsat články, díky kterým budou čtenáři hltat jednu stránku vašeho webu za druhou a budou na ně spontánně odkazovat, je velmi obtížné. Představa, že během pár dní sepíšete pár článků, kterými zaplavíte bezplatné blogovací služby, díky čemuž byste získal dostatek zakázek, je zcela utopická. I kdyby se vaše články ke čtenářům dostaly, za pár týdnů zapadnou do hlubin internetu. Když vaše podpůrné weby budou nějakou dobu fungovat, bude stačit, aby Seznam změnil algoritmus, a vám nezbude než po celém českém internetu rozhlašovat, jaký je Seznam blbej, že mu mizí uživatelé a měl by algoritmus vrátit zpět.

Vezměme například stránku Solární kolektor k ohřevu vody Sun Wing T4 Alu. To je (z mého úhlu pohledu) technický manuál pro vás. Nedovedu si představit, že byste jím přesvědčil člověka, který si hledá informace o panelech, aby si vybral právě tento produkt a napsal vám, že si přeje, abyste montáž provedl vy. Tipoval bych, že vaši potenciální zákazníci vědí, co je to bar. Ale nevidí tam souvislost s kolektory.

Jsme profesionálové v Solárních Systémech alias 15 důvodů pro naši firmu - takovýmto seznamům dávají lidé přednost před pár odstavci textu. Ovšem vy jste zapomněl jednotlivé body očíslovat. Bez toho se podle mě ten efekt nedostaví. V textech máte chyby v pravopisu a typografii i překlepy, nadpisy jsou neúměrně velké, takže lidé ty texty psané běžnou velikostí budou ignorovat.

Na stránce O nás určitě nečekám proslov. Chci vědět, co, kde a s kým děláte a jestli se vám daří uspokojovat zákazníky. :-) Potřebuji, aby text byl rozdělen do bodů oddělených číslováním, odrážkami, ikonkami, ilustracemi či vodorovnými čarami. V takovém případě mě totiž může konkrétní část oslovit a třeba zaujmout natolik, abych si přečetl veškerý text na stránce. Tučností zvýrazněte jen ty nejdůležitější fráze, ne každou druhou větu. Pak to zcela ztratí význam.

Pr weby mě moc nelákají.
To je správně. To, čemu se říká „PR články“, vám nepomůže. Běžní lidé je nečtou.

TEdy: jiná doména, ale může být stejnej webhosting? Mám nějakej multitarfi pro 10 domén.
Zda budou „podpůrné weby“ na stejném, nebo jiném hostingu, hraje zanedbatelnou roli ve zcela nesmyslné aktivitě.

ohledně titulků mám dotaz. Musí být odlišené: titulek, h1- h6,Metaname, meta descr. od klíčových slov? Jedná se mi z pohledu sea. Seznamu je to asi jedno, ale jestli google tohle moc neřeší
Nerozumím, na co se ptáte.
pavel kocián
Profil *
Jan Kozák, Jan Kozák:
Děkuji za vyčerpávající odpověd jdu na tom opět zapracovat. Vaše odpovědi jsou bezesporu na úrovni. Děkuji !
P.
pavel kocián
Profil *
Jan Kozák:
ty odstavce s jednotlivýma článkama strukturovat viz takhle? http://solarnisystemynaohrevvody.cz/solarni-ohrev-vody-obecne
Moc se mi nepozdává moje volba H1 18pt, H2 14pt, H3 12, H4 12pt hlavně vůči velikosti písma článků, i celkově jako nadpisy...Není to ono, že?
Pavel Kocián
Profil
Jan Kozák:
Prosím o názor na tuto stránku :http://solarnisystemynaohrevvody.cz/jak-poznate-kvalitni-solarni-panely
1. Je to písmo ok? Velikost ok?
2. Klíčová slova jsou jednoznačně solární panely, ohřev vody. Otázka zní, mám je v článku dělat jako odkazy? Výrazy STRONG a podrženě? Má smysl, pokud bude mít stránka návštěvnost ji odkazovat třeba na jiné podstránky? Nevím jestli má rád google H2 nebo je ignoruje.
3. Na té stránce mi chybí něco, co by nutilo zákazníka KLIKNOUT a objednat. Nevím jestli obrázky nebo více barev, já nevím...
4.Mám psát obyčejně nadpisy nebo je dávat do STRONG?
5.Je lepší dávat do strong celé věty nebo jen klíčová slova?
Nejvíc ze všeho mě stejně zajímá, co mám dát na stránku,aby zákazník při dočtení objednal- zde vycházím z předpokladu, že pokud to dočte, jedná se o vážného zájemce.

Děkuji za pomoc!
lionel messi
Profil
Pavel Kocián:
Zdravím, rád by som prispel svojím názorom, je možné, že sa od stanoviska Jana Kozáka bude v niektorých bodoch odlišovať, odporúčal by som počkať na jeho vyjadrenie (dovolím si povedať, že má s tvorbou webu výrazne väčšie skúsenosti než ja) a až potom konať.

1. Áno, každý nadpis by zniesol font aj o jeden bod menší, ale nechal by som to tak.
2. Nie nutne. Menej môže byť viac. Napríklad odkaz na hlavnú stránku: „Paradoxem tohoto srovnání je fakt, že kvalitní solární systémy“ je podľa mňa zbytočný a budí dojem PR článku, o ktorom sa vyššie vyjadroval kolega.

4. Jednoznačne obyčajné nadpisy.

Čo sa týka bodov 3 a 5 si radiť netrúfam.
Pavel Kocián
Profil
lionel messi:
Díky za první reakci :)
Ten odkaz co vypadá jak PR článek je tam děsně natlačenej, já to vím. Ale myslel jsem, že tam není pro čtenáře, ale pro vyhledávač- jestli mi nepomůže podpořit hlavní stránku. Žádnej jinej důvod jsem neměl, chtěl jsem jeden link na úvod, to je vše.
P.
Keeehi
Profil
Pavel Kocián:
Ale myslel jsem, že tam není pro čtenáře, ale pro vyhledávač
V tomto oboru rozhodně nejsem odborník, ale co jsem většinou četl od lidí kterých si vážím je něco v tímto smyslu: "Tvořte stránky pro lidi (rozuměj zákazníky) a ne pro vyhledávače. Pokud to uděláte pořádně, výsledky se dostaví sami. Pokud jste si někde přečetli, že použití něčeho posune vaší stránku ve vyhledávání nahoru, tak se se nejdříve zamyslete, jestli tato technika přinese nějaké zlepšení pro uživatele. Pokud ne, na stránku to nepatří."
Jan Kozák
Profil
pavel kocián:
ty odstavce s jednotlivýma článkama strukturovat viz takhle?
To není úplně ono. Trochu to na mě působí, jako kdybyste si koupil dodávku, odřezal prostřední část, svařil zbytek a jezdil s tím jako s malým „osobákem“. Text na web se musí psát už s tím, že bude čtenářům předkládán jiným způsobem než třeba článek v časopise.

Moc se mi nepozdává moje volba H1 18pt, H2 14pt, H3 12, H4 12pt hlavně vůči velikosti písma článků, i celkově jako nadpisy...
Velikost nadpisů této stránky není záležitostí, která by významným způsobem rozhodovala o tom, zda si lidé texty přečtou. Za mě to tak být může, ale na to by vám lépe odpověděl grafik. Já jím ale nejsem.
Ještě k nadpisům na této stránce: Podle mě jsou čtyři úrovně nadpisů moc. Nepíšete odbornou práci, aby bylo nutné čtenáře zatěžovat hierarchií nadpisů. Texty by bylo dobré formulovat tak, aby stačila jediná úroveň podnadpisů.

2. Klíčová slova jsou jednoznačně solární panely, ohřev vody. Otázka zní, mám je v článku dělat jako odkazy? Výrazy STRONG a podrženě? Má smysl, pokud bude mít stránka návštěvnost ji odkazovat třeba na jiné podstránky? Nevím jestli má rád google H2 nebo je ignoruje.
Odkaz vložte tam, kde chcete, aby zákazník přešel na jinou stránku.
- U odkazu „solární panely“ očekávám, že se dostanu na stránku, kde se bude obecně psát o solárních panelech. Ne o jediném produktu.
- Odkaz „ohřívače vody“ má vést na povídání o bojlerech obecně, ne na popis výrobků jedné firmy.
- Když vidím klikací text „kvalitní solární systémy“, těším se třeba na vysvětlení, jak rozeznat kvalitní produkty od mizerných, nebo by tam mohl být seznam ověřených produktů. Místo toho se ocitnu na úvodní stránce vašeho webu. Stejně to zavřu, protože se budu divit, jak jsem se tam ocitl.
- Jinde jsem si všiml, že stránka odkazuje sama na sebe. To hodně přeceňujete trpělivost uživatelů.
Jestli zvýrazňovat slova, která považujete za důležitá, je z pohledu vyhledavače jedno. Formátování textu ignorují. Zvýrazňování se používá pro lidi.

3. Na té stránce mi chybí něco, co by nutilo zákazníka KLIKNOUT a objednat. Nevím jestli obrázky nebo více barev, já nevím...
Prodáváte poměrně drahé zařízení, které si člověk kupuje maximálně jednou za deset let a s jehož pořízením je spjato s velkým rozhodováním a s řešením spoustou dalších problémů. Myslím, že málokdo po přečtení toho článku je znepokojen tím, že tam chybí obrázek „Klikněte a objednejte hned teď!“

5.Je lepší dávat do strong celé věty nebo jen klíčová slova?
Zvýrazněte to, co je pro uživatele důležité.

Nejvíc ze všeho mě stejně zajímá, co mám dát na stránku,aby zákazník při dočtení objednal- zde vycházím z předpokladu, že pokud to dočte, jedná se o vážného zájemce.
Úvaha, že ten, kdo si článek přečte, si něco objedná, a ten, kdo povídání ignoruje, zájem nemá, je chybná.


Úplně si nemyslím, že by tímto způsobem šlo dovést váš web k dokonalosti. Můžete tak sice pomalými krůčky své stránky zlepšovat, ale vy byste se spíše potřeboval rozeběhnout. Proto bych vám doporučil, abyste si na tuto práci seznal někoho, kdo se v tom vyzná. Jsem velký fanda vynálezu dělby práce, a tak si myslím, že vzhled a rozmístění prvků by měl rozhodovat webový grafik (což je pojmenování trochu zavádějící, ani přesně nevím, jak se té profesi říká), texty nejlépe napíše copywriter, se zlepšením návštěvnosti z vyhledavačů vám poradí SEO konzultant, s reklamou v nich pak PPC specialista. Není neobvyklé, že by někdo ovládal více z uvedených činností, ale neznám nikoho, kdo by byl mistrem ve všech.
Pavel Kocián
Profil
Jan Kozák:
Díky za rady. První zkusím ten web trošku poštelovat a uvidíme. Věci s kterýma si neporadím ohledně css a tabulek mi udělá jeden šikula odtud. Ještě než začnu překopávat celý web se zeptám, je lepší dávat odkazy do článků ve větách, nebo plně postačuje postranní menu. Jedná se mi o seo - jestli odkazy mezi bohatým obsahem vezme lépe než ořezané postranní menu.
Co se týče oslovení více profíků, myslím, že hodně toho musím udělat sám, mám špatný zkušenosti s firmama. Tady v diskuzním foru je to ok, ale v realitě každej udělá web frk frk, praseo, faktura a hotovo.
Jak jsme řekli na začátku, jde o kvalitní web, text...a takhle by měla vypadat každá podstránka.
Když něco nebudu vědět, hned se ozvu.

Díky P.
Jan Kozák
Profil
Ještě než začnu překopávat celý web
Dvakrát měřte, jednou řežte. Ne každé překopání celého webu musí být ku prospěchu. Mně to zní poněkud děsivě.

je lepší dávat odkazy do článků ve větách, nebo plně postačuje postranní menu. Jedná se mi o seo - jestli odkazy mezi bohatým obsahem vezme lépe než ořezané postranní menu.
Že se odkazy v textu i menu jmenují a vytvářejí stejně, je dáno technologií. Oba typy si ale nekonkurují, webmasteři je používají s rozdílným účelem a čtenáři na ně klikají v jiných situacích. To je jako kdybyste se zeptal, zda je lepší lžíce, nebo talíř. Jak kdy.
Když vám napíši, že je dobré, aby odkaz měl kontext, „nacpete“ na stránku spoustu nesmyslných hyperlinků, jako jste měl dosud.

Co se týče oslovení více profíků, myslím, že hodně toho musím udělat sám, mám špatný zkušenosti s firmama.
To je důvod, proč si ty solární kolektory půjdu montovat na střechu sám. Pokud mi to s tím ohřevem vody nevyjde úplně podle představ, budu se mýt venku v sudu s dešťovkou. Bude to velmi výhodné, protože:
1) Budu si nalhávat, že s náhražkou požívám stejného komfortu jako v luxusní koupelně. Takže jsem ušetřil za vybavení.
2) Žádný zlý zedník mě nepodvede. Jsou to všichni lumpové - mizí se zálohami, rozkrádají vlastní firmy, šidí na materiálu a práci odflakují.
3) Budu myslet, jak jsem úžasně ušetřil, protože si nezapočítám, že jsem musel strávit spoustu času s lepením děravého sudu, s rozbíjením ledu v zimě, lovením utopených myší atd. Času, který jsem mohl věnovat vydělávání nebo ho strávit s přáteli.

Možná se pletu a je možné i ve vašem oboru vytvářet weby svépomocí…
Pavel Kocián
Profil
Jan Kozák:
Tím překopáním jsem myslel, aspon web trošku vyčistit od linků a zbytečných STROG, opravit nadpisy apod.
Co se týká toho webu, určitě mě to nebaví, ale je fajn, když se člověk něco nového navíc dozví a tu a tam něco málo udělá. Chyby na svém webu se mi odstranují špatně, ale je fajn, když je aspon najdu, nebo se na ně můžu zaměřit. Ted mi s webem pomáhá jeden kluk. Domluvili jsme se, že začneme s tabulkama v úvodu co se při zvětšení rozpínájí, logování odeslaných formulářů do GA, zrychlení stránky - tam web propadl a použitelnost pro mobily.
Když to klapne mám v plánu udělat lepší strukturu menu a začít stránkou po stránce čistit web. Jsem zvědavej co na to řekne google. Jinak pokud byste se chtěl podílet na úpravě webu - samozřejmě placené, rád s vámi proberu aktuální témata
P.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0