21. září bude sraz! Od 18.00 v restauraci Tradice v Praze u Anděla
Autor Zpráva
vmm
Profil *
Zdravím,
řeším jednu věc, snažím se zlepšit výsledky eshopu http://www.misshashop.cz ve vyhledávačích. Eshop máme postavený na Magentu, myslím, že jsou všechny důležité věci celkem podchyceny (sitemap, obsah, rel=cannonical u stránkování kategorií). Nicméně od spuštění e-shopu bojujeme se seznamem, kdy bychom mezi výsledky na klíčové slovo missha rádi viděli naši hlavní stránku. Na hlavní stránku směřujeme většinu zpětných odkazů (není jich moc, firmy.cz a pár dalších odkazů z našich ostatních projektů).

Google je od začátku bez problémů, indexace, výsledky stránek dle mého názoru odpovídají kvalitě. Nicméně seznam.cz nám od počátku indexuje na kw missha některé kategorie, typicky
http://www.misshashop.cz/makeup/oci?p=4
http://www.misshashop.cz/pece-o-plet/time-revolution?p=2
apod.

Z našeho pohledu je to naprosto špatně, protože jde o stránkování v kategoriích, které máme ošetřeno přes rel=cannonical. Dle článku od Yuhůa ( Přirozené duplicity a kanonizace) by se tyto odkazy vůbec NEMĚLY v indexu objevit. Když jsem to konzultoval na podpoře, bylo mi odpovězeno, že robot vyhodnotil tuto stránku jako nejrelevantnější, což mi přijde jako nesmysl a že máme počkat. Stránky běží 6 měsíců a situace se vůbec nezměnila.

Zajímavé je, že když vyberu pouze české výsledky ve vyhledávání, náhle je indexována hlavní stránka.

Neřešil jste někdo podobný problém? Nečekám žádná první místa, jen když se na to kouknu selským rozumem, ty výsledky prostě nedávají smysl.

Předem díky.
Martin Kolčaba
Profil
kanonizujete špatně. Rel=canonical má smysl u stránek, které jsou si velmi podobné nebo dokonce obsahově stejné. U stránkování, kdy jsou jednotlivé stránky odlišné, to tedy smysl nemá. Pomocí rel=canonical můžete vyhledávači nabídnout zástupce kanonické množiny (množiny stejných/podobných stránek), a přimět ho tak vybrat z množiny stránek tu, kterou chcete. Ale řídit se tím nemusí.

Protože kanonizujete stránky, které jsou naprosto odlišné, Seznam ani Google váš rel=canonical nejspíš nebudou brát v úvahu.

Když už chcete použít rel=canonical na stránkování, zástupcem kanonické množiny by měla být stránka s výpisem všech produktů z kategorie, nikoli jen první stránka. Podobně jako to popisuje Google ve svém článku videu o stránkování a SEO (anglicky)

Pokud robotům chcete zpřehlednit stránkování v současné podobě, použijete atributy rel=prev a rel=next, nikoli rel=canonical.

To nicméně nevyřeší váš hlavní problém - s tím neporadím. Selský rozum je jedna věc, vůle Seznamu věc druhá. :) Nemyslím si ale, že by se mělo smysl takto zabývat výsledkem na jeden dotaz, přijde mi to jako plýtvání časem.
vmm
Profil *
Martin Kolčaba: Děkuji, materiály si prostuduji a předám informaci dál.

"Nemyslím si ale, že by se mělo smysl takto zabývat výsledkem na jeden dotaz, přijde mi to jako plýtvání časem."

Víceméně s Vámi souhlasím, rozhodně nestavíme úspěch / neúspěch na jednom klíčovém slovu. Ale vzhledem k tomu, že jde o hledaný brandový název tomu musíme věnovat pozornost. Očekával jsem, že se stránky dostanou cca mezi prvních 20 výsledků automaticky vzhledem k obsahu webu, ale bohužel se potýkáme s tímto problémem, který jsme zatím nebyli schopni vyřešit. Další frustrující věc je, že až na vyjímky (jako toto forum) se není na koho obrátit.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0