Autor Zpráva
PN7
Profil
VÁHA KLÍČOVÝCH SLOV V URL ADRESE, sekce a podsekce do URL a přehledná NAVIGACE:

Zdravím,

Ovlivní a případně o kolik SEO, pokud se název kategorie a podkategorie objeví v URL adrese?
Tzn.
www.nazevdomeny.cz/nazevkategorie/nazevpodkategorie/nazevčlánku
nebo
www.nazevdomeny.cz/nazevkategorie/nazevčlánku
nebo raději jen
www.nazevdomeny.cz/nazevčlánku

Vycházím z obecných SEO pouček, kdy dlouhá URL škodí optimalizaci.Tzn. čím více slov se objeví v
URL adrese (čím více vpravo od názvu domény), tím menší pravděpodobnost pro přední umístění článku.
Tzn. více slov v URL adrese (včetně lomítek) snižuje účinnost klíčových slov v názvu samotného článku.

Na druhé straně je nutné zachovat na stránkách přehlednou orientaci. Tzn. v primárním navigačním menu
ponechat max. 6-10 viditelných odkazů - kategorií a vnoření odkazů do max. 3 úrovní. Názvy článků, se zobrazí až po přejetí názvu kategorie
kurzorem. S tím, že v URL adrese by se mohl případně zobrazovat jen název článku bez názvu kategorie a podkategorie, pokud
by kratší název byl lepší pro SEO. Článků bude minimálně 50.

Tedy položím otázku znovu.
Ovlivní a případně o kolik SEO, pokud se název kategorie a podkategorie objeví v URL adrese?

Děkuji předem za reakce.
Bronco
Profil *
Dobrý den,

Vycházím z obecných SEO pouček, kdy dlouhá URL škodí optimalizaci.
Kde čerpáte takové podivné SEO poučky?

Ovlivní a případně o kolik SEO, pokud se název kategorie a podkategorie objeví v URL adrese?
1. ovlivní
2. neměřitelně
Str4wberry
Profil
Ano, poučka, že hodně slov naředí jejich váhu smysl dává. Kdyby tomu tak nebylo, tak by bylo nejvýhodnější nacpat do URL desítky slov.

Tvar URL je další způsob, který může vyhledávači dát informaci o čem stránka je. Zázračnou moc ale tvar URL nemá.

Zajímavější je na adrese to, že se objevuje ve výsledcích hledání, takže může zvýšit šanci, že někdo na stránku klikne.
Corwin
Profil
asi takhle... řídil bych se selským rozumem. máš magazín / blog, kde kategorie vlastně jenom filtrují obsah? pak bych šel cestou jedné úrovně. máš středně náročný projekt, kde jsou kategorie / podkategorie a v nich zpravidla vždy jeden článek? pak bych šel přes víc úrovní.

např.: firma XY má pobočky v Praze a Brně. chceš tedy adresy jako "www.neco.cz/pobocky/brno/" a "www.neco.cz/pobocky/praha/". zde to má smysl nejen systémový (nemusíš zbytečně řešit možné duplicity) ale právě i pro SEO, jelikož když budu chtít hledat "firma XY pobočka brno", měl bych správně najít to, co chci.

nebo jiný příklad : když máš eshop, kde se produkty jmenují tak, že z nich není hned jasné, o co se jedná, pak je název kategorie v URL velice vhodný. www.neco.cz/notebooky/asus-1234/ je rozhodně lepší než www.neco.cz/asus-1234/.

i zde samozřejmě platí pravidlo nepsat sáhodlouhé názvy kategorií ani zbytečně dlouhé názvy článků, ale pokud tohle člověk nedodržuje, pak už je fuk, jakou z možností zvolí.
Chamurappi
Profil
Reaguji na Corwina:
máš magazín / blog, kde kategorie vlastně jenom filtrují obsah? pak bych šel cestou jedné úrovně.
Nebo do URL kategorii vůbec nedávat, pokud není důležitá pro uživatele.

jelikož když budu chtít hledat "firma XY pobočka brno", měl bych správně najít to, co chci
Lze předpokládat, že pojem „pobočka“ bude i v textu, nejspíš i v nadpisu či titulku stránky. Na takovýto přesný dotaz asi nepůjde danou pobočku nenajít, tam bych měl zrovna chuť pobocky do URL nedat.
Ten jiný příklad s notebookem lepší, tam jako uživatel opravdu dostávám důležitou informaci.
Corwin
Profil
Chamurappi:
děkuji za doplnění, přesně jak píšeš.

sám bych ještě dodal jedenu věc: člověk bývá zpravidla limitován tím, jak to má daný redakční systém navržené. mnohdy totiž umožňuje pouze jednu z možností : pak samozřejmě musím zvolit tu, kterou mám k dispozici.

pokud si ovšem CMS budu psát sám, je dobré mít tam implementované možnosti obě, aby šlo v nastavení snadno zvolit způsob generování url.
Keeehi
Profil
Corwin:
pokud si ovšem CMS budu psát sám, je dobré mít tam implementované možnosti obě, aby šlo v nastavení snadno zvolit způsob generování url.
Měnit URL za chodu stránky je většinou sebevražda. A rozhodně to není nic jednoduchého. Tedy před uvedením projektu pořádně promyslet strategii odkazů a tu už pořád používat.

Samozřejmě pokud nemáš na mysli nějaký obecný CMS který se bude používat na více různých projektech. Tam by to smysl mohlo mít.
Corwin
Profil
Keeehi:
za chodu stránek samozřejmě ne, tohle je potřeba definovat na začátku, než se na web vůbec začnou plnit nějaká data. přepínání za chodu může způsobit akorát komplikace. (ve více ohledech)

Samozřejmě pokud nemáš na mysli nějaký obecný CMS který se bude používat na více různých projektech. Tam by to smysl mohlo mít.
přesně tak, jeden projekt to může chtít tak, druhý onak. ale i v tomto případě je vhodné si hned ze začátku ujasnit, jak mají být url generované a daným způsobem i web nastavit a pak už na to nešahat.
PN7
Profil
Corwin:
Díky za reakci.
Jedná se o řekněme "středně náročný projekt" v hlavním navigačním menu 6 až 10 hlavních sekcí. Do 3 - 4
z těchto sekcí bude pravidelně přidáván obsah a některé se budou dále větvit (budou mít podpodsekce). Nejedná se o
e-shop, ale web zaměřený na léčení, masáže apod. Na každý článek byla vytvářena analýza klíčových slov, tzn. kromě jiného
se hodnotil i vhodný název URL adresy. Název sekce a podsekce bych raději směřoval co nejvíce do leva (název hned za lomítko domény), respektive zatím jsem našel více kladů než záporů pro takovou strategii. Tzn. vysouvací menu bude sloužit pro filtrování obsahu a mělo by přispět k lepší přehlednosti. Sekce (6 až 10 max) > Podsekce > (7 až 10 odkazů max.) > Podpodsekce (max. 10 odkazů)

"např.: firma XY má pobočky v Praze a Brně. chceš tedy adresy jako "www.neco.cz/pobocky/brno/" a "www.neco.cz/pobocky/praha/". zde to má smysl nejen systémový (nemusíš zbytečně řešit možné duplicity) ale právě i pro SEO, jelikož když budu chtít hledat "firma XY pobočka brno", měl bych správně najít to, co chci. "

OTÁZKY:

Má vyšší SEO účinek podoba URL:

www.nazevdomeny.cz/nazevkategorie/nazevčlánku

např: www.nazevdomeny.cz/procedury/nohy

nebo

www.nazevdomeny.cz/nazevčlánku

např: www.nazevdomeny.cz/procedury-nohy

Tzn.
v prvním případě v URL uvedena za prním lomítkem sekce "procedury" a za druhým lomítkem podsekce "nohy"?

ve druhém případě v URL uvedena za prvním lomítkem jen podsekce (název článku) "procedury-nohy"?


Corwin:
pokud si ovšem CMS budu psát sám, je dobré mít tam implementované možnosti obě, aby šlo v nastavení snadno zvolit způsob generování url.

Bude použit CMS Drupal, který umožnuje generování čistých URL a také aliasů (možnost zadat alternativní URL).

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0