Autor Zpráva
Merllinn
Profil *
Zdravím,
provedli jsme migraci e-shopu (sportovni-pomucky.cz) na nový hosting (a změni enginu e-shopu) a google ani po několika měsících nezobrazuje v indexu všechny stránky.
Přitom struktura url se nezměnila.
Robots je nastavený správně.
Sitemapa existuje (obsahuje cca 1700 stránek) a je nahraná do webmaster tools. WT žádné chyby nehlásí.
Podle všech analýz jsem na stránce nenašel nic, co by mohlo googlu vadit.
Seznam stránky bez problémů zaindexoval, ale google jen část a další nepřibývají.
Subjektivně se mi zdá, že chybí zejména stránky detailu produktu, kategorie a další obsahové stránky vypadají v indexu OK. Ale některé produktové stránky jsou v indexu taky, takže globání problém detailu produktu to asi nebude.

Mám za to, že už jsem kontroloval vše a nemůžu najít žádnou chybu.
Nenapadlo by někoho, v čem může být problém?
Pochopil bych, že indexace chvíli trvá, ale tohle už je několik měsíců kdy se počet stránek v indexu nijak výrazně nepohnul.

Předem díky za nápady
anonymníí
Profil *
Merllinn:
Ač je indexovaná skutečně jen část adres, zaměřil bych se na to, kde ti vznikají duplicity.

Některé URL jsou indexované bez "www", např. sportovni-pomucky.cz/m-e-molten/mic-v5m4000 (i další), jiné s "www", kterou preferuješ.

Po migraci na nový hosting, nevznikl dočasně nějaký problém s nefunkčními URL, třeba? Jiný problém? Nefunkčnost webu?
Merllinn
Profil *
Jojo, ta www a non-www verze tam skutečně byla, ale cca 1 měsíc už je to upravené, aby vše končilo na www. Jen se to ještě nepromítlo do indexu.
S tou nefunkčností adres myslím při převodu problém byl (a nějaké části adres). U některých produktů se totiž špatně dotahovala výchozí kategorie, která se v adrese používá. Ale co vím, tak to bylo opraveco během 2 týdnů a teď už je to několik měsíců v pořádku.
Pochopil bych, že v takovém případě by ty adresy z indexu vypadly, ale i tak by se měly zaindexovat ty nové, resp by se ty původní (po opravě) měly znovu v indexu objevit.
Cody
Profil
Zaměřil bych se na to, proč je Google nechce indexovat. Musíte zjistit, které URL zaindexované má, které nemá a jestli je v tom nějaký vzor (mají nezaindexované stránky něco společného?) a podle toho vzoru určit problém.
Davex
Profil
Merllinn:
Zdá se mi, že stejná firma má dva až tři e-shopy se stejným zbožím a totožnými popisky, takže asi Google nemá důvod indexovat (nebo ukazovat ve vyhledávání) dvakrát totéž.
Merllinn
Profil *
Dva e-shopy jsou opravdu stejné, problém je, že zboží se nezobrazuje v indexu ani z jednoho.
Ale teď jsem přišel na to, že web opravdu generuje duplicitní obsah. Zboží je v různých kategoriích a podle toho, odkud se otevírá detail zboží, zobrazuje se url ve formě kategorie/produkt, takže může vzniknout několik stejných stránek s různými adresami.
Už jsem zadal požadavek na opravu.
Tedy čekal bych, že se v indexu zobrazí jedna a ostatní ne, ale google evidentně nezobrazí ani jednu, pokud je obsah duplicitní.
Snad oprava pomůže.

Díky za nápady

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: