Autor Zpráva
Tomáš123
Profil
Pekný večer, chcel by som sa opýtať, ako vplýva na výsledok vyhľadávania sémantika. Viem ako to bolo v roku 2006. Nejde ale o sémantiku bežného HTML, ale výhody použitia HTML5 nových elementov. Predbežne si myslím, že navigácia obalená <nav>-om, päta <footer>-om, či článok <article>-om nemá pre pozíciu webu absolútne žiadny význam. Rád sa ale nechám poučiť.

Ďakujem
lionel messi
Profil
Tomáš123:
Predbežne si myslím, že navigácia obalená <nav>-om, päta <footer>-om, či článok <article>-om nemá pre pozíciu webu absolútne žiadny význam.
Priznám sa, že podrobnejšie som túto problematiku nikdy neskúmal, ale s tvojím stanoviskom sa na základe útržkovitých informácií z rôznych zdrojov stotožňujem.

Dôvod, prečo považujem „HTML5 bublinu“ (v žiadnom prípade nemyslím tvoju otázku!) za zbytočnú, je fakt, že nové elementy nefungujú v starých Exploreroch (8 a nižších, možnosť doskriptovania ponecháme bokom) a stránka slúži v prvom rade návštevníkom, nie vyhľadávačom.

Naspäť k téme: Môžeš si prečítať tento článok: HTML5 a SEO či priamo relevantný zdroj, na ktorý odkazuje: productforums.google.com/d/msg/webmasters/ihmDyu5ykrs/Kq0VngOh71oJ.
Tomáš123
Profil
lionel messi:
Ďakujem za zdroj. Ako však môžme vidieť aj v článku: „Ještě před dvěma lety byla reakce Google jiná... Naši roboti nejsou schopni rozeznat všechny html tagy (včetně HTML5 tagů).“, Google napreduje rýchlo a článok je z roku 2013. Za ďalšie dva roky sa mohlo všeličo zmeniť.
Joker
Profil
Tomáš123:
Predbežne si myslím, že navigácia obalená <nav>-om, päta <footer>-om, či článok <article>-om nemá pre pozíciu webu absolútne žiadny význam.

Není důvod, aby to význam mělo.
Dnešní hlavní vyhledávače vznikly vesměs v době, kdy ty značky ani neexistovaly, takže musejí umět zpracovat stránku i bez nich.
Je otázka, kolik informací z těch značek může vyhledávač vytěžit, jestli se používají natolik, aby to mělo cenu, a jestli je všichni používají natolik „správně“, aby se na to vyhledávač mohl spolehnout.

Navíc teoreticky obsah značky <footer> má z logického pohledu nižší důležitost, než třeba obsah webu. Teď je otázka, jestli by SEO maniaci používali značku snižující význam jejího obsahu.
Tomáš123
Profil
Joker:
Teď je otázka, jestli by SEO maniaci používali značku snižující význam jejího obsahu.
Aj ja som nad tým takto rozmýšľal. Teoreticky by bola hlúposť tvrdiť, že vyhľadávače uprednostňujú weby s novými prvkami. To by musel každý svoj web prerobiť, aby ho niekto nepredbehol...

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Odkud se sem odkazuje


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0