Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Tomáš123 Profil |
#1 · Zasláno: 17. 3. 2015, 22:55:07
Pekný večer, chcel by som sa opýtať, ako vplýva na výsledok vyhľadávania sémantika. Viem ako to bolo v roku 2006. Nejde ale o sémantiku bežného HTML, ale výhody použitia HTML5 nových elementov. Predbežne si myslím, že navigácia obalená
<nav> -om, päta <footer> -om, či článok <article> -om nemá pre pozíciu webu absolútne žiadny význam. Rád sa ale nechám poučiť.
Ďakujem |
||
lionel messi Profil |
Tomáš123:
„Predbežne si myslím, že navigácia obalená <nav> -om, päta <footer> -om, či článok <article> -om nemá pre pozíciu webu absolútne žiadny význam.“
Priznám sa, že podrobnejšie som túto problematiku nikdy neskúmal, ale s tvojím stanoviskom sa na základe útržkovitých informácií z rôznych zdrojov stotožňujem. Dôvod, prečo považujem „HTML5 bublinu“ (v žiadnom prípade nemyslím tvoju otázku!) za zbytočnú, je fakt, že nové elementy nefungujú v starých Exploreroch (8 a nižších, možnosť doskriptovania ponecháme bokom) a stránka slúži v prvom rade návštevníkom, nie vyhľadávačom. Naspäť k téme: Môžeš si prečítať tento článok: HTML5 a SEO či priamo relevantný zdroj, na ktorý odkazuje: productforums.google.com/d/msg/webmasters/ihmDyu5ykrs/Kq0VngOh71oJ. |
||
Tomáš123 Profil |
#3 · Zasláno: 17. 3. 2015, 23:21:48
lionel messi:
Ďakujem za zdroj. Ako však môžme vidieť aj v článku: „Ještě před dvěma lety byla reakce Google jiná... Naši roboti nejsou schopni rozeznat všechny html tagy (včetně HTML5 tagů).“, Google napreduje rýchlo a článok je z roku 2013. Za ďalšie dva roky sa mohlo všeličo zmeniť. |
||
Joker Profil |
#4 · Zasláno: 17. 3. 2015, 23:59:05
Tomáš123:
„Predbežne si myslím, že navigácia obalená <nav> -om, päta <footer> -om, či článok <article> -om nemá pre pozíciu webu absolútne žiadny význam.“
Není důvod, aby to význam mělo. Dnešní hlavní vyhledávače vznikly vesměs v době, kdy ty značky ani neexistovaly, takže musejí umět zpracovat stránku i bez nich. Je otázka, kolik informací z těch značek může vyhledávač vytěžit, jestli se používají natolik, aby to mělo cenu, a jestli je všichni používají natolik „správně“, aby se na to vyhledávač mohl spolehnout. Navíc teoreticky obsah značky <footer> má z logického pohledu nižší důležitost, než třeba obsah webu. Teď je otázka, jestli by SEO maniaci používali značku snižující význam jejího obsahu. |
||
Tomáš123 Profil |
#5 · Zasláno: 18. 3. 2015, 00:33:02
Joker:
„Teď je otázka, jestli by SEO maniaci používali značku snižující význam jejího obsahu.“ Aj ja som nad tým takto rozmýšľal. Teoreticky by bola hlúposť tvrdiť, že vyhľadávače uprednostňujú weby s novými prvkami. To by musel každý svoj web prerobiť, aby ho niekto nepredbehol... |
||
Časová prodleva: 10 let
|
0