Autor Zpráva
jirik0201
Profil
Zdravím,

Jak vybrat název produktu a tím hlavní klíčové slova? Název produktu je Výrobce Název produktu - Klíčové slovo - Barva

Výrobce, název produktu a barva to je jasné. Jedná se o židle. Je lepší napsat jen židle (nejvíce vyhledávaných) a nebo plastová jídelní židle nebo jídelní židle a nebo plastová židle?

Jak v tomto vyhledávače fungují?

Posloupnost vyhledávání na seznamu je:
židle
jídelní židle
plastová židle
jídelní plastová židle

A je lepší, z hlediska SEO, vytvořit jeden produkt a k němu atributy barev a jiné? A nebo pro každou barvu každý produkt zvlášť? Když bude jeden produkt pro každou barvu, tak popis bude stejný, jen max. tam bude uvedená jiná barva, popř. kód produktu.

Děkuji za info.

Moderátor Petr ZZZ: Nevím, zda se mi to podařilo, nicméně zkusil jsem vymyslet méně tuctový nadpis (původní titulek: „klíčové slova, fráze“).
Roman Plencner
Profil
Zdravím,

1/ Názov produktu by mal čo najpresnejšie charakterizovať samotný produkt. Ak je produktom plastová jídelní židle značky ALAX, názov produktu by mohol byť Plastová jídelní židle ALAX a pod. prípadne s uvedením farby priamo v názve.

2/ Za ideálne z hľadiska SEO považujem vytvorenie produktu pre každú farbu zvlášť (s unikátnym produktovým popisom), ak máte zákazníkov ktorí hľadajú cez vyhľadávače Váš produkt podľa farieb. Ale pri dobrom produktovom popise bežne stačí aj jednoduchšie riešenie s jedným produktom a farebnými variáciami: http://www.kancelar24h.cz/product/plastova-zidle-iso:241/ to by som asi na Vašom mieste uprednostnil.

3/ "Když bude jeden produkt pro každou barvu, tak popis bude stejný, jen max. tam bude uvedená jiná barva, popř. kód produktu." = prečo? Nie je predsa problém napísať aj pre rovnaké produkty líšiace sa len farbou unikátne popisy.
jirik0201
Profil
1/ já bych spíše dal ALAX 625 - Zelená - Plastová jídelní židle, protože to dělám i pro lidi a ti když jsou na přehledu produktů v eshopu by jen viděli "ve vašem popisu" Plastová jídelní žid..., tak uvidí "v mém popisu" ALAX - Zelená - plas... (toto by šlo snad opravit někde v databázi ze zobrazovaných 32 znaků na 64).
je fakt lepší zadávat postupně slova od nejvyššího vyhledávání a nebo je to jedno? hlavní je, že to slovo tam je, ne? a jestli je na prvním místě nebo osmém, je jedno, ne? Plastová jídelní židle ALAX je slovo židle taky na 3 místě, není to Židle ALAX, kde samostatné slovo židle je nejvyhledávanější.
mě šlo spíše o to, když do vyhledávače zadám klíčové slovo židle, zda budu první já než konkurent, který tam bude mít ALAX 625 - Židle a nebo Židle ALAX, prostě jen to slovo židle, ne celou frázi plastová jídelní židle. samozřejmě když budeme mít stejný pagerank atd.

2/ OK. je to jen váš názor a nebo máte fakt s tímto zkušenosti a opravdu to tak je?

3/ rozměr židle, hmotnost, nosnost, materiál, designér, výrobce, země výroby, záruka, termín dodání, popis designu a další informace jsou kromě barvy a kódu stejné, tak vymyslet jiné popisy je prakticky nemožné. toto prostě nejde, takže je stále z hlediska SEO dělat pro každou barvu, jeden výrobek, když budou mít skoro duplicitní název i popis?
Petr ZZZ
Profil
Zda nebo do jaké míry zohledňuje algoritmus vyhledávače pořadí hesel v URL, to ví spolehlivě nejspíš jen hrstka vývojářů vyhledávače. Osobně se domnívám, že pokud v tom nějaký rozdíl je, tak bude natolik nepatrný, že ho vysoko převáží to, nakolik příjemná bude orientace na webu pro uživatele. Nicméně jistou logiku má hierarchické řazení hesel od obecných směrem k upřesňujícím.

Kdybych jako uživatel hledal židli konkrétní barvy a byl bych na jeden produkt zahlcen deseti různými stránkami, lišícími se pouze barvou, asi by mě buď kleplo, nebo bych stihl prchnout ke konkurenci. Kdyby ke každé barvě byl jiný popisek (k červené o druhu dřeva, k zelené o ladném tvarování noh), byl bych zmaten a asi bych taky brzo prchal někam, kde mají web dělaný pro uživatele a ne pro mašiny.
jirik0201
Profil
no, podle mě uživatel si židli hledá podle názvu (designu) a pak si až vybírá barvu, podnož atd. ale to si jen myslím, jaká je pravda, to netuším. dejme tomu, že je to půl na půl.

myslím, že lepší je produkt pro každou barvu zvlášť. kdybyste si klikl na jeden produkt a vyjelo by vám pěkně pod sebou deset stejných židlí jiných barev, tak je to v poho. pak už si jen kliknete na barvu, která se vám líbí a máte detail výrobku. navíc takto produkty mohu filtrovat, tj., že si kliknete na červenou a vyjedou vám všechny židle v červené barvě.

červená i zelená i jiná jedné židle má stejné tvarování noh a má stejné dřevo a stejný rozměr a všechno. popis by byl stejný. toto právě vidím problém z hlediska SEO, ale s tímto nejde prakticky nic dělat.

šel byste za konkurencí i kdybych měl nejnižší cenu?


takže tedy zatím oba říkáte, že je lepší jedna židle a u ní atributy barvy.
ok, tak to tedy tak udělám a název nevložím jen židle a do klíčových slov plastová židle, jídelní židle, ale jako název dám rovnou plastová jídelní židle.
takto to tedy doporučujete?
Roman Plencner
Profil
jirik0201:

"já bych spíše dal ALAX 625 - Zelená - Plastová jídelní židle, protože to dělám i pro lidi"

= samozrejme ak poznáte svojich zákazníkov, tak viete: 1/Podľa čoho vyhľadávajú (farba, značka) 2/Cez aké KW k Vám prichádzajú (organic, ppc), 3/ Ako slová a parametre sú pre nich rozhodujúce pri nákupe

"názor a nebo máte fakt s tímto zkušenosti a opravdu to tak je?"

= svojho času overené pri inom produkte (notebooky), v segmente plastových stoličiek som zatiaľ nepracoval.

" tak vymyslet jiné popisy je prakticky nemožné"

= dobrý copywriter slovo nemožné nepozná :)

Petr ZZZ:

"Kdyby ke každé barvě byl jiný popisek (k červené o druhu dřeva, k zelené o ladném tvarování noh), byl bych zmaten"

= popisky sa dajú napísať aj inteligentnejšie :)

jirik0201:

"podle mě uživatel si židli hledá podle názvu (designu) a pak si až vybírá barvu, podnož"

= potom použite riešenie ktoré som Vám napísal v príspevku vyššie, teda:

... bežne stačí aj jednoduchšie riešenie s jedným produktom a farebnými variáciami: http://www.kancelar24h.cz/product/plastova-zidle-iso:241/ to by som asi na Vašom mieste uprednostnil.

jirik0201:

"název nevložím jen židle a do klíčových slov plastová židle, jídelní židle, ale jako název dám rovnou plastová jídelní židle.
takto to tedy doporučujete?
"

= spravte si prieskum trhu a analýzu kľúčových slov. Pozrite si vyhľadávacie dopyty v Google Search Console. Spustite PPC kampaň a overte si, cez aké kľúčové slová / frázy k Vám zákazníci prichádzajú resp. aké vyhľadávacie dopyty používajú.

Alebo si dajte navrhnúť kľúčové slová, štruktúru e-shopu a SEO stratégiu od niekoho skúseného napr. http://www.komart.cz/seo-sluzby/ .
jirik0201
Profil
"název nevložím jen židle a do klíčových slov plastová židle, jídelní židle, ale jako název dám rovnou plastová jídelní židle.
takto to tedy doporučujete?"


= spravte si prieskum trhu a analýzu kľúčových slov. Pozrite si vyhľadávacie dopyty v Google Search Console. Spustite PPC kampaň a overte si, cez aké kľúčové slová / frázy k Vám zákazníci prichádzajú resp. aké vyhľadávacie dopyty používajú.


Alebo si dajte navrhnúť kľúčové slová, štruktúru e-shopu a SEO stratégiu od niekoho skúseného napr. http://www.komart.cz/seo-sluzby/ .



tady u tohoto vím jaké slova se nejvíce vyhledávají. jde mi o to zda když vyhledám slovo židle v googlu nebo seznamu budu mít úplně stejnou šanci s názvem produktu jídelní plastová židle jako konkurent, který bude mít jen název produktu židle. a jestli je rozhodující pro vyhledávač umístění slova židle, tj. zda-li je na prvním místě v názvu nebo na desátém. ale to jak psal Petr ZZZ, to ví jen programátor vyhledávače a každý vyhledávač je jiný.
Petr ZZZ
Profil
Roman Plencner:
= popisky sa dajú napísať aj inteligentnejšie :)
Pokud se liší deset jinak stejných židlí jen barvou, lze v inteligentním popisku deseti různých stránek zmínit jen rozdíl barevný. Má-li mít deset jinak totožných stránek deset různých popisků, lze to udělat jen tak, že na každé z těch deseti stránek se bude mluvit o jiném parametru, a takové řešení nikdy inteligentní nebude.
Roman Plencner
Profil
Petr ZZZ:

"lze to udělat jen tak, že na každé z těch deseti stránek se bude mluvit o jiném parametru"

= nie, dá sa to spraviť aj inak. Aj priemerný copywriter Vám dokáže napísať niekoľko kvalitných odlišných variant toho istého textu s použitím tých istých informácií (najmä ak by mal popisok len cca dve-tri vety ako sa stáva). Ale to sme už OT okrem toho ja som odporučil pre jirik0201 úplne inú variantu.

jirik0201:

" jde mi o to zda když vyhledám slovo židle v googlu nebo seznamu budu mít úplně stejnou šanci s názvem produktu jídelní plastová židle jako konkurent, který bude mít jen název produktu židle. a jestli je rozhodující pro vyhledávač umístění slova židle"

= Vy predsa predávate plastové židle. Vašimi zákazníkmi sú ľudia ktorí hľadajú plastové židle. Márne sa budete snažiť presadiť na tak všeobecné slovo ako židle, a bude to pre Vás aj zbytočné keďže židlí je toľko typov a Vy predávate len plastové. Alebo sa mýlim a predávate aj iné typy židlí?

Uveďte prosím adresu Vášho e-shopu nech sa nebavíme len na teoretickej rovine.
Petr ZZZ
Profil
Roman Plencner:
Aj priemerný copywriter Vám s trochou šťasta dokáže napísať niekoľko odlišných variant toho istého textu
To nepopírám, jen si myslím, že to není inteligentní řešení, protože chvíli trvá, než se uživatel těmi různými texty prokouše, a jakmile si uvědomí, že všechny ty stránky melou o tom samém, tak se dožere a zavře buď celý web nebo rovnou celý prohlížeč a půjde se zotavit do kamenného obchodu. :-)

Vždy je třeba myslet na to, že i když SEO je optimalizace pro vyhledávače, vždy bude jen dílčím aspektem na cestě k úspěchu. Dostat stránku na přední místa není výhra, pokud je ta stránka mizerná.

...okrem toho ja som odporučil pre jirik0201 úplne inú variantu
Ano, také se mi ta jiná varianta jeví jako vhodnější.
anonymníí
Profil *
Petr ZZZ:
Myslím, že to zbytečně přeháníš. Řešili jsme podobný problém, popisky mají cca 3 odstavečky a variant je 60 (ne židlí, ale to je jedno). Produkty se liší jen barvou (barev je 15) a velikostí (ty jsou 4). Celkem tedy máme 60 popisů, které říkají totéž, ale různými slovy.

Lidé, dle podrobného studování jejich chování, hledají velikost, pak barvu. Teprve na stránce správné velikosti a barvy setrvávají a čtou. Nebo ty, když chceš koupit červenou plastovou židli XY čteš nejprve popisek modré židla A, pak žluté B, oranžové C, zelené XY a nakonec červené XY? Všechny popisky pak mezi sebou porovnáváš, aby ses rozhodl, zda nakoupit tady, jinde nebo v kamenném obchodě? Ne, takto se reální lidé skutečně nechovají.
jirik0201
Profil
" jde mi o to zda když vyhledám slovo židle v googlu nebo seznamu budu mít úplně stejnou šanci s názvem produktu jídelní plastová židle jako konkurent, který bude mít jen název produktu židle. a jestli je rozhodující pro vyhledávač umístění slova židle"

= Vy predsa predávate plastové židle. Vašimi zákazníkmi sú ľudia ktorí hľadajú plastové židle. Márne sa budete snažiť presadiť na tak všeobecné slovo ako židle, a bude to pre Vás aj zbytočné keďže židlí je toľko typov a Vy predávate jediný z nich.



ok, takže já prodávám plastové jídelní židle (i dřevěné a tak).
slova plastová jídelní židle vyhledává na seznamu 30 lidí / měsíc, plastová židle 352 lidí / měsíc a jídelní židle 5241 lidí / měsíc. opravdu teda mám vložit jako klíčovou frázi plastová jídelní židle?
asi jo, když v seznamu s názvem plastová jídelní židle vyjedu po vyhledávací frázi jídelní židle; židle; plastová židle.
šlo mi jen o to, zda nebudu znevýhodněn před konkurencí, která tam bude mít v názvu jídelní židle nebo jen židle.
Petr ZZZ
Profil
anonymníí:
Lidé, dle podrobného studování jejich chování, hledají velikost, pak barvu. Teprve na stránce správné velikosti a barvy setrvávají a čtou.
Je možné, že chyby v architektuře webů vychovávají lidi k odpovídajícímu chování na internetu. :-)

jirik0201:
šlo mi jen o to, zda nebudu znevýhodněn před konkurencí, která tam bude mít v názvu jídelní židle nebo jen židle.
Počet hesel v URL ředí váhu každého z nich. Nicméně neřešil bych tuto otázku z hlediska optimalizace pro vyhledávače, ale z hlediska optimalizace pro lidi.
Roman Plencner
Profil
Petr ZZZ:

V prvom rade zákazníka zaujíma hlavne cena, vlastnosti, obrázky produktu. Produktové popisy nečíta ako knihu, len ich preskenuje, preletí pohľadom aby sa uistil o parametroch.

Pozrite si a porovnajte napríklad produktové texty na nasledovných stránkach:

https://www.alza.cz/lenovo-ideacentre-c260-bily-d1940242.htm

https://www.alza.cz/lenovo-ideacentre-c260-touch-d2218438.htm

Oba produktové texty sú takmer absolútne zhodné. Napriek tomu verím, že zákazník s tým nemá problém a pravdepodobne si to ani neuvedomí.
Petr ZZZ
Profil
Roman Plencner:
Produktové popisy nečíta ako knihu, len ich preskenuje, preletí pohľadom...
Protože už příliš často udělal zkušenost, že čte zase to samé, co četl už před chvílí, a protože už si žel zvykl na to, že reklama je plná přehánění a plků o nepodstatném a zároveň ráda mlčí o podstatném — jako je životnost, záměrně zabudovaná slabá místa, nákladnost nebo vůbec možnost oprav atp., ale to už jsme mimo téma.
anonymníí
Profil *
Petr ZZZ:
"Je možné, že chyby v architektuře webů vychovávají lidi k odpovídajícímu chování na internetu. :-)"
Pokud lidé hledají produkt dané barvy a velikosti, a najdou ho rychle, bez zbytečného čtení keců kolem, není to chybná architektura webu, nýbrž naopak. Web je vytvořen dostatečně dobře na to, aby lidé našli, co hledají a našli to rychle.

"Počet hesel v URL ředí váhu každého z nich."
Ani tvrzení (dost vousaté) s délkou URL už není platné. Preferujeme (i na mnou zmiňovaném e-shopu) v URL celou hierarchii, aby bylo snadné se vrátit zpět (example.com/obchod/zidle/plastove-zidle/ALAX-zidle/zelena). Že bychom měli problém s délkou URL si říct netroufám. Osobně tipuji, že délka URL má význam limitně blížící se nule.

Argument s lidským předáváním URL dále v e-shopu neplatí, nikdy neříkáš "Jdi na example.com/...", ale maximálně "Koupil jsem to v Alze".
Petr ZZZ
Profil
anonymníí:
Preferujeme (i na mnou zmiňovaném e-shopu) v URL celou hierarchii, aby bylo snadné se vrátit zpět
Prosím o vysvětlení, běžný uživatel se přece nevrací zpět odmazáváním adresy, nebo ano?

nikdy neříkáš "Jdi na example.com/...", ale maximálně "Koupil jsem to v Alze".
U Alzy to může stačit, u méně známého e-shopu může délka URL hrát roli. Nakonec i Alza má název firmy i domény limitně krátký.
anonymníí
Profil *
Petr ZZZ:
běžný uživatel se přece nevrací zpět odmazáváním adresy, nebo ano?
Znám mnoho uživatelů, kteří odmažou jen kus adresy. Mám zkušenost s mladšími ročníky, řekněme do 30 let, napříč obory působnosti. Nejedná se jen o IT. Vlastně, téměř skoro žádní IT. Zkrátka URL kopíruje drobečkovou navigaci a slouží tak jako další opěrný bod pro uživatele.

U Alzy to může stačit, u méně známého e-shopu může délka URL hrát roli.
Mýlíš se. Nikdo nebude říkat, "Jdi na example.com/zidle/abc", byť je to krátké, včetně domény. Tak to prostě nefunguje, a pokud jsi někdy sledoval reálné chování uživatelů na webu (a nemyslím jen čas strávený na stránce v GA), toto bys věděl. Kolikrát jsi někomu do telefonu diktoval přesnou URL přesahující doménové jméno? A nemyslím "lomeno kontakt". Já ještě ani jednou, dokonce jsem nebyl ani příjemcem podobné zprávy, a že se na internetu už pár let pohybuji.

Zatímco v mailu, když vidím celou hierarchii, lépe mi to pomůže produkt zařadit na první pohled. Pokud tam není, tutéž službu udělá drobečková navigace. Ano, některá fóra URL zkracují, nebo vynechávají prostřední část, to ale není typické místo, kde se rekrutuje cílová skupina kupující kancelářské židle.


Ještě k tomu odmazávání.

Mnoho lidí zná klávesovou zkratku „Ctrl+L“. Je pohodlné dostat se na minulou stránku (kategorii) čtyřklikem „Ctrl+L“, „Ctrl+Shift+šipka vlevo“, „Backspace“, „Enter“. Je to rychlejší, než klikat na často titěrné drobečky, nebo nedej bože hledat něco ve velké rozbalovací plachtě a lá Alza/Mall.
Petr ZZZ
Profil
anonymníí:
Já taky často odmazávám části URL, ale nevím, zda to dělá průměrný uživatel (a jak ho definovat). (Tvůj čtyřklik mi mimochodem nefunguje, ale funguje — pokud tedy nejsou v URL žádné "krkolomnosti" — šestiklik „Ctrl+L“, „Ctrl+Shift+šipka vlevo“, „Ctrl+C“, „Ctrl+A“, „Ctrl+V“, „Enter“ ;-).
anonymníí
Profil *
Petr ZZZ:
Nevím, jak přesně to bylo na Win, na Macu to je „Cmd+L“ a „Shift+Alt+šipka“.

Definici průměrného uživatele neznám, ale vím, že lidé umazávají z URL. To je asi tak to, co jsem chtěl říci, a jestli to je hodně nebo málo lidí, nevím. Jsou, proč jim nepomoci. Pokud si tipnu, co dělá to, co píšeš ty, tak píšeš nesmysly (dle nastavení prohlížeče to bude googlit poslední slovo z původní URL). Nevím proč, ale z pozice moderátora by sis je mohl myslím odpustit. Pokud nechceš konstruktivně diskutovat k tématu (i když od toho původního jsme trochu utekli), raději se zdrž.
Tomáš123
Profil
jirik0201:
A je lepší, z hlediska SEO, vytvořit jeden produkt a k němu atributy barev a jiné?
Prečo z hľadiska SEO? Prečo nie z hľadiska užívateľa? Lebo tam je odpoveď jasnejšia: jeden produkt.

šel byste za konkurencí i kdybych měl nejnižší cenu?
Kvôli neprehľadnosti a neistote z internetového obchodu som tak učinil už viackrát. Nevravím, že je to priamo tvoj prípad.

anonymníí:
Lidé hledají velikost, pak barvu. Teprve na stránce správné velikosti a barvy setrvávají a čtou.
Nie každý užívateľ presne vie, čo chce. Oveľa častejší je prípad nerozhodnosti, kde rozličné popisy inak rovankých produktov naozaj mätú.

Pokud lidé hledají produkt dané barvy a velikosti, a najdou ho rychle, bez zbytečného čtení keců kolem, není to chybná architektura webu, nýbrž naopak.
Keby našli produkt danej farby, veľkosti, rýchlo a k tomu by mali ešte možnosť prečítať si viac v užitočnom popise (myslené všeobecne) bolo by to ešte lepšie. Súhlasím s Petrom ZZZ, že prekombinovať slová, aby vznikol unikátny popis nie je požadované užívateľom. Ak sa produkty líšia iba detailami, mal by tomu odpovedať aj ich popis.

Preferujeme (i na mnou zmiňovaném e-shopu) v URL celou hierarchii, aby bylo snadné se vrátit zpět
Nerozumiem. Pre užívateľa je trafenie sa do adresného riadku rovnako zdĺhavé ako trafenie sa na tlačítko späť. Uvažujme neskúseného užívateľa, ktorý nepozná rýchle skratky (ktoré sú aj tak v prospech oboch metód). Aby toho nebolo dosť, ak sa vráti tlačítkom, stránka sa nemusí načítavať a neriskuje vznik chyby. Ďalšou nevýhodou umazávania je, že kým sa užívateľovi podarí správne označiť časť, ktorú chce vymazať, už môže porovnávať, či sú popisy produktu naozaj rovnaké. :-)

Zkrátka URL kopíruje drobečkovou navigaci a slouží tak jako další opěrný bod pro uživatele.
To nie je pravda. Stále malé percento URL adries má dosť jasnú formu na to, aby si užívateľ dovolil, či všeobecne zvykol odmazávať. Väčšina ľudí si nedovolí dlubať to takýchto vecí. Obecne internetové obchody s kvantom informácií čerpaných z databáze nie sú vhodným príkladom „ani omylom“.

ale vím, že lidé umazávají z URL
Aha tak ty to vieš. Hmm.

Pokud nechceš konstruktivně diskutovat k tématu (i když od toho původního jsme trochu utekli), raději se zdrž.
Odkedy si ty ten, kto usmerňuje diskusiu?

Petr ZZZ:
O chvíľu začneš pliesť začiatočníka. :-)
anonymníí
Profil *
Tomáš123:
Vidím, že jsi musel zareagovat za každou cenu, sice nic k témamu, ale reakce na každou mou větu. Taková póza. Budiž.

Nie každý užívateľ presne vie, čo chce. Oveľa častejší je prípad nerozhodnosti, kde rozličné popisy inak rovankých produktov naozaj mätú.
Nepsal jsem obecně, ale reálnou zkušenost s naším e-shopem. Kdyby se shop provedl hůře technicky, asi bychom tak úspěšní nebyly. Ale lidé se chovají tak, jak jsme si přáli. A o to jde, není za každou cenu nutné zabývat se primárně SEO, stačí začít uvažovat tak nějak lidsky. Lidé to ocení. To, že člověk nutně neví, jaký tovar přesně chce, neznamená, že porovnává popisky podobných produktů, nedej bože aby ho mátly. To je důvod, proč jsem to psal

Nerozumiem. Pre užívateľa je trafenie sa do adresného riadku rovnako zdĺhavé ako trafenie sa na tlačítko späť.
Stejně jako Petr ZZZ teoretizuješ. Pozoroval jsi někdy uživatele při práci? Zkoušel jsi jim koukat pod ruce, když na tvém e-shopu měli něco najít? Nemyslím teď kamaráda odvedle, myslím nějaký test s cca vyššími desítkami uživatelů. Pokud ne, nemá ta debata dále smysl. Já to u nás viděl, proto vím, jak se chovají. Vzorek uživatelů byl dost vypovídající, žádní IT, různé věkové skupiny, různá pohlaví. Jediné společné bylo, že to byla naše teoretická cílová skupina, tedy lidé, kteří by mohli mít o náš produkt zájem. Vynechali jsme 70leté babičky, které si u nás nic nekoupí.

Väčšina ľudí si nedovolí dlubať to takýchto vecí.
Platí totéž, co v bodě výše. Sledoval jsi někdy uživatele při práce? Ano, ne. Pokud ne, můžu tě požádat o nějakou statistiku, jak velká ta většina je? A jestli to je vůbec většina? :-) I kdyby byla, třeba 90procentní, pořád máme 10 % uživatelů, kteří si do URL hrábnou a zkusí ji modifikovat. Pokud se dostanou na kýženou stránku, účel jsme splnili. Bavíme se samozřejmě o návštěvnosti, která není denně v jednotkách uživatelů, 10 % je nemalé číslo.

Aha tak ty to vieš. Hmm.
Viz výše.

Odkedy si ty ten, kto usmerňuje diskusiu?
Myslím, že ty k tomu povolán též nejsi. Navíc neusměrňuji, byla to dobrá rada, moderátor je taky člověk a není důvod mu něco nevytknout... Ne každý bere vůči sobě všechno jako osobní atak. Ta část o zdržení se platí i o některých částech tvých příspěvků, které jsou tu navíc.

O chvíľu začneš pliesť začiatočníka. :-)
Argumenty došly, hm, spíše ještě nepřišly :-), tak začneme útočit. Bravo.
Chamurappi
Profil
Reaguji na anonymníího a Tomáše123:
Brr, to jsou nálady… a to ještě ani nejsou Vánoce, tradiční svátky zahořklosti a vztahovačnosti.
Brzy nastane doba, kdy vám příspěvky s jakýmkoliv náznakem osobního útoku smažu. Tak se prosím snažte při svém pošťuchování myslet i na mě :-)


Reaguji na Petra ZZZ:
Protože už příliš často udělal zkušenost, že čte zase to samé, co četl už před chvílí, a protože už si žel zvykl na to, že reklama je plná přehánění a plků o nepodstatném
To bude můj případ. Popisy výrobků v e-shopech nečtu vesměs nikdy, ani u zboží, které se chystám koupit. Zejména na té Alze bývá spousta načančaných žvástů. Koukám jen po tabulkách s parametry a po ohlasech zákazníků. Ale rozhodně mám daleko do většinového uživatele, ani jsem nedělal žádné průzkumy, žádný fundovaný názor v této branži nemám.


Reaguji na anonymníího:
Nikdo nebude říkat, "Jdi na example.com/zidle/abc", byť je to krátké, včetně domény. Tak to prostě nefunguje
Protože drtivá většina e-shopů má adresy moc dlouhé (i ty, které se snaží mít je krátké). Kdyby opravdu byla stránka o židli Prezident na adrese example.com/prezident, tak by to fungovat mohlo. Pokud to z nějakého důvodu není proveditelné, tak je asi skoro jedno, jak adresa vypadá a může se vyplatit umazávací adresa.

Definici průměrného uživatele neznám, ale vím, že lidé umazávají z URL.
Zase tak rozšířené chování to bohužel není, jinak by se už i adresní řádky prohlížečů chovaly chytřeji. Před pár lety se všude začal prosazovat geniální všehoschopný adresní řádek, ale mazání kusů URL je pořád stejná manuální práce jako v devadesátých letech, z čehož usuzuji, že po tom není zřetelná poptávka. Nebo že jsou výrobci prohlížečů málo vnímaví k potřebám uživatelů. Nebo že nejde vymyslet způsob, jak to rozumně usnadnit (o čemž pochybuji, šlo by udělat třeba klávesovou zkratku).
Mohl bych změřit, kolik lidí mačká Ctrl+L, to by mě celkem zajímalo. Já znám spíš Alt+D. Někde funguje i F6.

Pokud si tipnu, co dělá to, co píšeš ty, tak píšeš nesmysly (dle nastavení prohlížeče to bude googlit poslední slovo z původní URL).
Minimálně ve Windowsu Ctrl+L zároveň označí celou adresu. Na Macu ne? To musí být docela neergonomické, většinou spíš uživatel chce celou adresu zrušit, přepsat ji něčím jiným a tento proces výchozí označení zrychluje.

z pozice moderátora by sis je mohl myslím odpustit
Moderátor nemá patent na pravdu, má právo se mýlit jako kdokoliv jiný a popotahovat ho za to, že tady může krom diskutování i mazat spam (a osobní útoky), mi přijde zbytečné.
Tomáš123
Profil
anonymníí:
Vidím, že jsi musel zareagovat za každou cenu, sice nic k témamu
Nie, reagoval som na všetko v čom s tebou nesúhlasím.

A o to jde, není za každou cenu nutné zabývat se primárně SEO, stačí začít uvažovat tak nějak lidsky.
Prečo to píšeš mne? Ja som predsa toho istého názoru.


To, že člověk nutně neví, jaký tovar přesně chce, neznamená, že porovnává popisky podobných produktů
Plastové stoličky som síce cez internet ešte nekupoval, ale v prípade iného tovaru (kníh) popisky porovnávam. Rovnako ako by ma zmiatlo, že dve rôzne knihy majú rovnaký popisok, určite by ma zmiatla aj opačná situácia. U kníh sa to ale nestáva.

Já to u nás viděl
A? Umázávali adresu? Stále si myslím, že je to menej pohodlné (aj keby som si zvykol na šesťklik Petra ZZZ). Vyššie som popísal prečo si to myslím.

Pokud se dostanou na kýženou stránku, účel jsme splnili.
To je to! Ono to je horšia a menej predvídateľná metóda. Ak sa chce užívateľ vrátiť tam kde bol, vráti sa späť. Ak chce ísť tam, kde nebol, nevie ako vyzerá URL. Jediný prípad, ktorý by sa trafil kdesi medzi by mohlo byť presunutie sa z hlavnej stránky na nejakú konkrétnu akciovú položku, kde tlačidlo späť nevedie na napr. všetky akciové produkty*. Stále ale existuje istejšia metóda použitia malej navigácie.

* Nie každý e-shop má pekné URL adresy a užívateľ nenavštevuje všetky e-shopy, aby zistil, že viac z nich tie adresy má a začal si zvykať využívať toho.

Myslím, že ty k tomu povolán též nejsi.
Ani sa o to nesnažím.

Na zvyšok nereagujem, lebo myslím na Chamurappiho.
anonymníí
Profil *
Chamurappi:
Klávesové zkratky brát prosím s rezervou. Na Macu to je Cmd+L, na Win ve FF fungovalo tuším obojí, Ctrl+L i F6. Jinde možná něco jiného. Liší se to určitě per OS, možná i prohlížečem, až tak moc jsem to nezkoumal :-)

Zkus měřit, číslo by mě zajímalo (a to nejen zde na diskusi, ale i jinde, máš-li možnost). U nás se zpět (i o několik úrovní) vracelo/vrací umázáváním URL mezi 5-8 % lidí, což není málo ani moc, tak nějak akorát.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Odkud se sem odkazuje


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: