Autor Zpráva
htomas
Profil
Dobrý den,

chtěl bych se zeptat, jak byste vyřešili produktové stránky u e-shopu, kde se jedná o ruční výrobu a výrobek lze uzpůsobit.

Konkrétně například nábytek: kamarád má stejný stůl (lavici,...) na několika produktových stránkách, kdy každá ze stránek se liší pouze velikostí stolu. Takže: 100x100 cm, 150x100 cm, 180x120 cm ...... nepřijde mi to vhodné především z uživatelského hlediska, má v menu zbytečně mnoho položek, které se liší jen velikostí. Navíc není problém vyrobit i jiné velikosti a cokoliv dle požadavků zákazníka (výroba je na míru až po objednávce).

Toto řešení mu bylo doporučeno agenturou kvůli SEO....více stránek, konkrétnější produkty.... Má toto skutečně vliv, nebo by bylo lepší mít jednu stránku s produktem a na ní by si lidé sami vybrali velikost jejich nábytku? Z těchto produktových stránek lidé dle Analytics stejně nějak nechodí a je tam i problém s duplicitami, kdy obsah na těchto stránkách je prakticky stejný. Na druhou stranu mají zatím poměrně málo typů výrobků, tak by v jednotlivých kategoriích webu příliš výrobků nezbylo...

Díky za váš názor
Davex
Profil
Pokud se výrobky liší pouze rozměrem, tak je asi možný velký počet kombinací a stačila by pouze jedna stránka se seznamem nejvíce oblíbených variant, případně s polem pro zadání vlastního rozměru nebo udělat tři stránky pro malý/střední/velký výrobek s možnostní rozměrů od-do. U různých barev nebo materiálů by asi byly vhodnější samostatné stránky, aby šlo výrobky lépe porovnávat. Nicméně je to čistě můj amatérský názor a třeba ta SEO agentura ví, co dělá.
htomas
Profil
Zrovna ty barvy si člověk vybírá zaškrtnutím odstínu až na webu, což mi ale přijde v pohodě, těch lazur je tam třeba 8. Mě by teď spíš zajímal ten názor z pohledu SEO, jestli převáží výhody pro vyhledávače nad tím, že je na stránkách prakticky duplicitní text, není příliš přehledné menu...
anonymníí
Profil *
htomas:
není příliš přehledné menu
To je ten moment, kdy máš přestat optimalizovat pro roboty a začít se zajímat o lidi.

Pokud je menu špatně navržené a je, jak sám píšeš, nepřehledné, tak tě nemají zajímat roboti, ale lidi. Zapomeň, že něco jako SEO existuje a začni tvořit tak, aby lidé našli, co potřebují. Aby bylo menu intuitivní, jasné, přehledné.

Pak si zodpověz otázku: Má pro uživatele cenu mít stránky rozdělené, nebo bude lepší mít jednu stránku, ať si vybere rozměr a barvu tam? Pokud si odpovíš ano => jedna stránka. Pokud si odpovíš ne => více stránek.

Ad "SEO agentura". Samozřejmě nevím, kdo to je, na čem jste se dohodli, co a jak dělají. Ale. To nepřehledné menu je jejich prací? Ruce od nich pryč.
htomas
Profil
Nejsou to moje stránky, na stránkách jsem se nijak nepodílel ani na nich nedělám SEO.

A samozřejmě chápu a vím, že stránky mají být dělány pro lidi, ne pro roboty. A ani já sám nedokážu jistě říct, že je lepší mít jednu stránku a na ní vybírat. Kdyby to bylo tak jednoznačné, a věděl jsem, že to současné je z uživatelského hlediska naprosto špatné, tak by mi vliv na SEO až tak nezajímal.

Chtěl jsem jen vědět, jaká je třeba praxe, případně vědět, k čemu se přikláníte, že je z pohledu SEO lepší. Pak bych agenturu pochopit dokázal, protože vím, že na SEO můj kamarád poměrně tlačí.
anonymníí
Profil *
htomas:
Obecně se v problematice SEO, návštěvnosti, atp. moc hovořit nedá. Každý případ je jiný, někdy se hodí jedna stránka, jindy více stránek, jindy samostatné weby (microsite). Paušalizovat se nedá, šance, že se trefím, je 1/X.

Praxe je rozmanitá (viz výše), tedy, měla by být (fakt, že některé firmy a "firmy" frkají jedno a totéž řešení ve všech situacích bez většího rozmyslu, pomíjím).

protože vím, že na SEO můj kamarád poměrně tlačí
Co je jeho cílem? Zvýšit návštěvnost? Zvýšit marže (přesvědčit lidi, že produkt stojí za více, než momentálně prodává)? Zvýšit obrat? Zlepšit konverzní poměr? Prodávat novým zákazníkům, nebo naopak chce vracející se zákazníky?

Otázky nahoře jsem vybal nemátkově, na všechny tyto a další by měl znát odpověď. Bez odpovědí není schopna SEO agentura doporučit jakékoliv řešení, tedy, neměla by být schopna, pokud dělá svou práci pořádně. A pokud odpovědi zná, tak se vracím k tomu, co jsem psal - bez znalosti konkrétního webu, odpovědí, cílů, rozpočtu, ... není možné Ti na tvůj dotaz nikterak odpovědět.
htomas
Profil
rozumím, díky

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0