Autor Zpráva
Mario
Profil
Po nějaké době jsem se zadíval na Google Analytics, a něčemu tam nerozumím.
Tohle je výstup ze statistiky Akvizice -> Veškerá návštěvnost -> Zdroj/médium (a tam jsem ještě kliknul na google/organic). Myslím, že by to mělo ukazovat počet návštěv které přišly od Googlu jakožto vyhledavače (tady je to 21.749 návštěv)
Návštěvy Google

Když se ale podívám na Akvizice -> Optimalizace pro vyhledávače -> Dotazy, tak tam vidím něco podstatně jiného (71 kliknutí):
Dotazy

Neměla by ta čísla být víceméně stejná? Malý rozdíl se dá vysvětlit např. nenačtením GA kódu nebo něčím "podivným". Ale tady se podstatně liší nejen hodnoty, ale i graf má úplně jiný průběh.

Nevíte co si o tom mám myslet?

P.S. Na webu sem tam něco měním, ale nevím o tom, že bych měl něco v zásadním v nepořádku (jako nevalidní HTML apod.)

P.P.S. Když se podívám na Webmaster Tools, tak v Webmaster Tools -> Search Traffic ->Search Analytics vidím rozumná slova a rozumný počet prokliků, odpovídající Google Analytics v části Akvizice -> Veškerá návštěvnost -> Zdroj/médium -> google/organic

Ale ve Webmaster Tools -> Google index -> Content keywords vidím klíčová slova, která zcela jistě na stránkách nemám. Na prvních pěti místech(!) jsou:
1. mail (3 variants)
2. bookmarks
3. comment
4. email
5. yahoo

Což jsou slova, která na webu nemám. Kliknutím na klíčové slovo ve Webmaster Tools se dostanu ke stránkám, na kterých se má klíčové slovo vyskytovat. Většinou jde o stránky které už neexistují, ale ani v době kdy existovaly nemohly toto klíčové slovo obsahovat. Když tam narazím na stránku která existuje, tak je to podobné - opět tam takové slovo není (ani nebylo). Přitom jde o stránky, které jsou už minimálně měsíc (spíše dva) beze změny, nebyl tam žádný spam ani nic podobného. Doménu vlastním už několik let, takže ani nějaké utajené dědictví od minulého vlastníka nepadá v úvahu.
Marek Prokop
Profil
Ten druhý report je jen zprostředkovaný výpis z Google Webmaster Tools, ne návštěvnost z Analytics. S prvním reportem se shodovat nemůže, metodicky jde o zcela jiná data.
Mario
Profil
Marek Prokop:
Ten druhý report je jen zprostředkovaný výpis z Google Webmaster Tools, ne návštěvnost z Analytics. S prvním reportem se shodovat nemůže, metodicky jde o zcela jiná data.

Díky, rozumím tomu, že jde o data získaná jiným způsobem. Ale pořád si myslím, že v obou případech jde o počet návštěv zprostředkovaný Googlem na základě vyhledávání, takže výsledky měly být podobné, měly by mít minimálně podobný trend. Nebo se mýlím?

Pro úplnost přikládám výpis z Webmaster Tools, konkrétně Webmaster Tools -> Search Traffic ->Search Analytics
(je tam jen kratší období, starší data nejsou k dispozici)


Ten je výpis z Webmaster Tools je podobný Google Analytics -> Akvizice -> Veškerá návštěvnost -> Zdroj/médium -> google/organic
ale podstatsně odlišný od Google Analytics -> Akvizice -> Optimalizace pro vyhledávače -> Dotazy
Marek Prokop
Profil
Tak ještě jednou:

Do reportu Akvizice -> Optimalizace pro vyhledávače -> Dotazy se přenášejí data z Webmaster Tools. S tím, co měří Analytics, nemá tento report nic společného. Webmaster Tools nějak (není známo jak) odhaduje imprese a kliky, kdežto Analytics měří veřejně známou metodikou návštěvy.

Jestliže máte zásadně odlišná data ve Webmaster Tools a v Analytics v reportu Akvizice -> Optimalizace pro vyhledávače -> Dotazy, pak máte zřejmě property Analytics propojené s jiným účtem Webmaster Tools. Případně může být ještě rozdíl daný tím, že ve Webmaster Tools vidíte vždy jen imprese/kliky z určitého typu hledání (web, obrázky, videa), kdežto v Analytics se to nejspíš sečte.

V reportu Akvizice -> Veškerá návštěvnost -> Zdroj/médium -> google/organic vidíte nejspíš návštěvy z organického hledání v Googlu (ale podle nastavení tam může být i něco jiného, třeba AdWords), tedy metodicky jinou metriku, spočítanou jiným způsobem a jiným nástrojem. Od kliků ve Webmaster Tools se to může lišit libovolně.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: