Autor Zpráva
robbie
Profil *
Zdravím,
již delší čas se zabývám otázkou, pokud nemám vyloženě nejak unikátní obsah webu, tak je opravdu jediná možnost, jak dostat muj web na přední příčky ve vyhledávačích přes placenou PPC kampan nebo pres např. Facebook reklamu?
Jiná cesta nevede? Jeste tedy krom výměny odkazů s relevantními stránkami nebo prodejci apod.
Někdo někde publikoval totiž, že se dnes nejde vyložene dostat do první 10ky ve vyhledavačích pouhou SEO optimalizací stránek.
Děkuji za reakci. R.
anonymníí
Profil *
robbie:
Někdo někde publikoval totiž, že se dnes nejde vyložene dostat do první 10ky ve vyhledavačích pouhou SEO optimalizací stránek.
To je už z principu nesmysl. Těch deset, kteří tam jsou, se tam dostali jak? A myslíš, že ty "pozice" (pokud pominu, že každý vidí jiných 10 výsledků) mají rozebrané nastálo? Kdepak. Dá se dostat nahoru i pouhou optimalizací, dokonce se můžeš dostat (u někoho) na první neplacené místo.

Klíčem je samozřejmě obsah, který píšeš, že není unikátní. Pak by bylo na místě se spíše zamyslet, proč takový obsah vydáváš, když už je vydáván jinde... Naopak, placenou PPC reklamou budeš sice "nahoře", ale jen po dobu, co budeš platit. Do neplacených výsledků se toto samozřejmě nepočítá a ani ti to nijak nepřidává. S placenou reklamou na jiném serveru (Facebooku) pak už přirozené pozice s SERPu nemají co dělat, tyto dvě veličiny se vzájemně neovlivňují.

SEO je dost komplexní obor, můžeš se o něm i zde na DJPW dočíst mnoho, mj. že konkrétní rada jak budovat SEO při obecném zadání, které jsi dal, neexistuje.
robbie
Profil *
anonymníí:
Myslel jsem to tak, že např. pokud 200 lidí prodává např pneumatiky, tak že jen nekdo z nich ma šanci se dostat na první příčky vyhledávačů
Ok, dekuji za reakci, jsem rad, že je to hlavne o te optimalizaci.
anonymníí
Profil *
robbie:
Tak u e-shopu jsou i jiné kanály, než jen vyhledávače, že?

Jinak, co se těch penumatik týče, každý výrobce poskytuje vlastní popis produktu. Ten mají všichni k dispozici a většina jej využívá. Tobě nic nebrání napsat vlastní, unikátní popis daného produktu. Třeba.
Martin2
Profil *
anonymníí:
Tobě nic nebrání napsat vlastní, unikátní popis daného produktu. Třeba.
Což ničemu nepomůže. Tedy pokud by robbie nepřidal nějakou důležitou informaci, kterou konkurence opomněla a zákazník hledal.

Tady už on-page SEO moc nezmůže. Dej si sám sobě otázku, kam bys šel kupovat pneumatiky. Já bych se třeba poptal známých a nechal si něco doporučit. Taky bych pro ně nechtěl jet moc daleko.

Mimochodem, pozice výsledků vyhledávání je už do značné míry personalizovaná. „SEO optimalizátoři“ jsou dnes zhusta jen obchodníci s deštěm.
Marek Prokop
Profil
robbie:
pokud 200 lidí prodává např pneumatiky, tak že jen nekdo z nich ma šanci se dostat na první příčky vyhledávačů

To ovšem platí o byznysu obecně. Žádný trh není nafukovací donekonečna. Musíte si vybrat, na kterém dokážete být lepší než vatšina ostatních.

Martin2:
e výsledků vyhledávání je už do značné míry personalizovaná. ‚SEO optimalizátoři‘ jsou dnes zhusta jen obchodníci s deštěm

Proč myslíte, že "SEO optimalizátoři" neumějí s personalizací pracovat?
anonymníí
Profil *
Martin2:
Což ničemu nepomůže. Tedy pokud by robbie nepřidal nějakou důležitou informaci, kterou konkurence opomněla a zákazník hledal.
Popisy některých produktů od některých dodavatelů bývají dost tristní. Čili, ano, může to v nějakém případě pomoci. Obecně to platit nemusí, což se dá říct o celém oboru, ale v některých (a ne zrovna málo) oborech ano.

Jinak personalizace se nutně nevylučuje s ničím, je to jen jeden z mnoha faktorů, s kterým se dá (a musí) pracovat. Personalizace není nepřítel.
Martin2
Profil *
Marek Prokop:
Proč myslíte, že "SEO optimalizátoři" neumějí s personalizací pracovat?
Přiznám se, že mám zatím zkušenost jen s optimalizátory validátorů.

Co myslíš po pojmem „pracovat“?
Předpokládejme, že někde v datovém centru Googlu jsou mé vlastní soukromé váhy k neuronové síti, která řadí výsledky vyhledávání. Vytvořily se během několika posledních let, kdy jsem Google používal. Ty máš web a chtěl bys mi prodat pneumatiku. S čím konkrétně (ve spojitosti s mým personalizovaným řazením výsledků) by měl SEO specialista „pracovat“?
Marek Prokop
Profil
Martin2:

Těch strategií je hodně. Pár příkladů jsem měl v přednášce na Marketing Festivalu 2013. Záznamy přednášek zde: video.marketingfestival.cz/cs

Ono když to vezmete do důsledků, tak personalizuje z podstaty každý vyhledavač -- různí uživatelé kladou různé dotazy a ve výsledcích preferují různé stránky. S tím se v SEO pracuje odjakživa.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0