Autor Zpráva
Sylar
Profil
Zdravím,
jsou vyhledávači velmi podobné stránky (rozdílné je CSS a pár krátkých textů) považovány za duplicitní obsah a měla by se tak v těchto případech používat canonizace url? Nebo jsou za duplicitní obsah považovány pouze naprosto stejné stránky?
anonymníí
Profil *
Sylar:
Styly nejsou součástí obsahu (pokud se bavíme o velistostech, barvách, pozicích, ...), stylopis tedy může být stejný. Co se krátkých textů týče, záleží, jak moc si jsou podobné, jak jsou dlouhé, nebo tedy spíše krátké (a procentuálně shodné). Obecně se odpovědět nedá.
Sylar
Profil
anonymníí:
Rozumím, tzn. např. u těchto dvou stránek by se tedy spíše měla použít canonizace? reality.cz/inzerat/prodej-byt-2-1-52-m a reality2.cz/inzerat/prodej-byt-2-1-52-m/.

Dává např. google v google webmaster tools nějak vědět, že našel duplicitní obsah?
anonymníí
Profil *
Sylar:
Uvádíš zde dva různé weby, které mají podobný query string, ale ten o obsahu nic nevypovídá. Je na realitní kancelář vcelku běžný, a obsah se může diametrálně lišit.
Bubák
Profil
anonymníí:
Uvádíš zde dva různé weby,
Jsou to dvě URL, ale obsah na nich je liší jen minimálně, podle mne jde o duplicitní obsah.

Sylar:
Nejsem odborník na SEO, takže neporadím, zda je kanonizace nejlepším řešením, ale rozhodně je třeba s tím něco dělat. Toho, kdo poradil udělat skoro dvacítku "regionálních serverů", dát na černou listinu.
anonymnii
Profil *
Bubák:
Aha, myslel jsem, ze to je jen příklad, nerozklikaval jsem to :-)
Sylar
Profil
Takže nejideálnější je v těchto případech asi přesměrování na jednu "výchozí" stránku?

Ještě by mne zajímalo, jak vyhledávače řeší např. situace, kdy si X desítek nebo stovek webů stahují data např. přes XML. Hodně se to používá např. u cestovních agentur, které získávají takto data přímo od cestovek. Tam de facto dochází k tomu, že pak všechny tyto weby mají také stejný content, pouze jinou hlavičku a patičku, protože data od CK prostě jen zobrazí (protože třeba popisy u zájezdů měnit ani nemůžou). Řeší toto nějak vyhledávače?
anonymníí
Profil *
Sylar:
Psal jsi, že jsou si ty obsahy podobné, ale ony jsou úplně stejné. To je sakra rozdíl.

Takže nejideálnější je v těchto případech asi přesměrování na jednu "výchozí" stránku?
Nejideálnější v tomto případě je všechny "regionální weby" zahodit a mít jeden vlastní. Tzn. současný obsah přesměruj na jednu preferovanou doménu, nový obsah už publikuj pouze na té.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0