Autor Zpráva
Honza_3
Profil
Zdravím a děkuji předem za jakoukoliv reakci. Jsem SEO laik (spíše bych měl říct naprostý SEO amatér). Zhruba 3 měsíce provozuji e-shop. Načetl jsem si volně dostupné články (snad jsem se vyvaroval největším SEO chybám, jako např. vkládání klíčových slov všude). Po základních změnách je návštěvnost přes google zhruba 30 lidí denně. Jedna věc mi vrtá hlavou a raději se zeptám, než abych toho později litoval. E-shopové řešení mám pronajaté.

Zpočátku názvy mých kategorií vypadaly zhruba takto: www.mojedomena.cz/preferovany-nazev-kategorie-hnusne-znaky-doplnene-systemem
... URL adresu jsem změnil na: www.mojedomena.cz/preferovany-nazev .... když zadám do google site:www.mojedomena.cz tak většina kategorií má již novou url adresu a ty co ji nemají, tak po kliknutí dojde k přesměrování na novou. Tak snad jsem splnil podmínky na trvalé přesměrování.

Můj dotaz směřuje k tomu, že jsem se něco podobného chystal udělat i u produktů, aby byly url adresy produktů jen v mém preferovaném tvaru a odpadlo doplňování url adres systémem o nejrůznější čísla. Zkusil jsem to udělat u několika produktů, ale pak jsem zkoumal, jaké stránky jsou zaindexovány, tak u všech produktů, u nichž došlo k úpravě URL adresy, se neustále objevovala stará adresa. Ale na rozdíl od kategorií po otevření stránky nedojde k přesměrování na novou. URL adresa má neustále tu hnusnou podobu.... když však najedu na hlavní stránku svého e-shopu a v příslušné kategorii vyhledám produkt, tak již produkt má novou URL adresu. Jako kdyby existovaly dvě stránky se stejným obsahem….za pár dnů došlo k tomu, že je u produktů zaindexovaná ta stará URL adresa a i stránka s novou URL adresou. Není to jako u kategorii, že bych se ze staré dostal na novou. Prostě je to tam dvakrát.

Moje otázky:
1) má vůbec smysl měnit URL adresu, nebo mohu v klidu ponechat u produktů "ošklivé" URL adresy typu www.mojedomena.cz/nazev-produktu-milion-cisel ? Docílím "hezkou" adresou tvořenou klíčovým slovem lepších výsledků?

2) pokud to má smysl, je moje situace problém, nebo mám být zkrátka jen trpělivý? Bojím se toho, abych se nedopustil chyby, že bude existovat stejný obsah s původní "ošklivou" URL adresou a s novou "hezkou" URL adresou, kterou jsem si zadal u produktu.

Děkuji a vážím si všech reakcí a omlouvám se za neskutečný amatérismus. Snad jsem dokázal popsat, o co mi jde.
Kajman
Profil
Máte možnost zadat chtěný tvar nového produktu ještě před jeho zveřejněním? Pak by takové duplicity neměly vznikat.

A kontaktujte autora eshopu, pokud ho máte pronajatý, tak Vám nejspíše opraví chybu, že se stará produktová stránka nepřesměruje na novou, stejně jako u kategorií.
Honza_3
Profil
Děkuji za odpověď! To jsem si také říkal, že jsem to měl změnit předtím, než jsem to zveřejňoval. Bohužel amatérismus v tomto směru zvítězil, spoléhal jsem se na to, že to přesměrování bude fungovat stejně jako u těch kategorií. Mám tam nahráno už stovky produktů, přesto dotaz určitě vznesu....pokud s tím nic nepůjde udělat, tak je správný postup, nechat to raději v těch "hnusných" adresách, než mít duplicity?
Kajman
Profil
Netroufám si odhadnout, co je menší zlo. Ale tipuji, že eshop správce opraví, tak bych nechal další úpravy url až po opravě.
anonymníí
Profil *
Honza_3:
Na URL až tolik nesejde, takže současné produkty nech na těch už zaindexovaných adresách a nové pak případně na hezčích. Přesměrování a změna již zaindexovaných adrs ti nepřinese víc plusů než mínusů a uživatelé URL tolik neocení. Pokud tedy nebude systémový problém se dvěma "typy" adres, což nepředpokládám.
Marek Prokop
Profil
Staré nechat, nové už dělat hezké.
Honza_3
Profil
Děkuji všem za odpovědi. Poskytovatel e-shopu mi nabídl, že adresy, kde vznikla duplicita, nastaví přesměrováním na novou. Je to levnější systém, občas si nedá říct, takže u některých kategorií, kde jsem měnil URL adresy, přesměrování funguje, u jinejch ne a musím se obrátit na poskytovatele. Každopádně u produktů staré URL adresy měnit nebudu a ještě jednou děkuji.
Honza_3
Profil
Přeci jen bych se ještě na něco zeptal. Zpočátku jsem dal do eshopu zboží, později vypadl dodavatel. Bohužel ze začátku ještě ničím nepoučen, jsem k odstraňování produktu přistoupil amatérsky a vymazal je (místo toho, abych si je ponechal a jen třeba napsal, že nejsou dostupné již). Některé z nich se stihly zaindexovat (cca 50), jiné ne (cca 150)... konkrétně v console mám tyto údaje: chyby v procházení: cca 200 (když to prozkoumám, jsou to ty výrobky, které jsem musel odstranit). A z nich asi cca těch 50 je už zaindexováno.... nemám už možnost ty odstraněné produkty vrátit a vyřešit to jinak, proto se chci zeptat, jestli má smysl u těch cca 50 zaindexovanejch dát trvalé přesměrování na hlavní stránku například nebo to mám nechat a časem to zmizí... a ještě bych se chtěl zeptat, proč mi to třeba ještě dnes hlásí chyby v procházení url adres i u těch výrobků, které tam dávno nejsou? četl jsem, že robot jede vždy podle odkazů. Odkud na ty odstraněné výrobky ještě pořád můžou vést odkazy, když už je tam nemám? .. Nevím, jestli to má nějaký smysl, ale aktuální sitemapu jsem nahrál na google.... Znovu omluva za amatérsky znějící dotaz a vřelé poděkování všem.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0