Autor Zpráva
desmo3
Profil
Dobrý den, momentálně na e-shopu řeším duplicitní popisky meta description, gogle WT mi hlásí kolem 120 duplicit. Prodávám zboží, které je na e-shopu vždy v devíti barvách od daného kusu, myslel jsem, že stačí změnit jedno slovo (barvu) a popisek tím pádem bude originální, ale bohužel to vypadá, že to takto nefunguje. Psát každý popisek zvlášť je pro mě nereálné, rád bych se tedy zeptal na nejefektivnější řešení tohoto problému. Děkuji
Martin2
Profil *
Máš zboží, které se liší jen barvou. Takže je to (téměř) duplicitní zboží, proto má (téměř) duplicitní popis. Efektivní řešení tvého problému je vykašlat se na validátor, použít svůj mozek a případně zajistit, aby ostatní barevné varianty byly snadno dostupné pro návštěvníka, který na jedné z nich přistane z vyhledávače – pak nebude vadit, když bude jedna varianta upřednostněna.

Pokud bys chtěl mít hlavní variantu pod kontrolou, přidej metadata s kanonickým URL.
Bubák
Profil
Já tomu sice nerozumím natolik, abych kvalifikovaně poradil, ale jako uživateli se mi líbí, když se dostanu na stránku produkdy, (pro příklad trička), a tam je v textu, že tričko je v barvě bílé, žluté, zelené a barevnými čudlídy si přepínám fotky barevnách variant. A jak píše Martin2, důležité je„aby ostatní barevné varianty byly snadno dostupné pro návštěvníka“.
desmo3
Profil
Děkuji za odpovědi, barevné varianty jsou snadno dostupné pro návštěvníka na webu, v SERPu se zobrazí z těch devíti barev vždycky jen jedna, předpokládám, že vyhledávač vybere náhodně vždy jednu variantu, kterou nabízí. Pokud dobře chápu ty kanonické URL adresy, tak jejich nastavením ovlivním která barva z těch devíti se bude zobrazovat. Tato primárně určená barva bude mít stejný meta popisek jako ostatní ale díky nastavení kanonické url ji bude vyhledávač považovat jako unikátní. Děkuji
Martin2
Profil *
desmo3:
Tato primárně určená barva bude mít stejný meta popisek jako ostatní ale díky nastavení kanonické url ji bude vyhledávač považovat jako unikátní.
Přesněji řečeno bude (měl by) ignorovat všechny ostatní stránky s touto kanonickou adresou v metadatech.
desmo3
Profil
aha, díky, děkuji za pomoc
Marek Prokop
Profil
Abych to trochu zjednodušil:

1) Google vám neříká, že musíte mít zcela unikátní meta description. On vás jen upozorňuje, že nemáte, a je na vás, jak s tou informací naložíte. Když bych si byl jistý, že mám meta description dobře, jeho upozornění bych ignoroval.

2) Meta description není povinný či nezbytný prvek. Někdy může trochu pomoci, jindy uškodit. Jestli si chcete zjednodušit život, nedávejte je na web vůbec, nejspíš tím nic nepokazíte.
desmo3
Profil
děkuji za odpověď, rád bych se ještě zeptal jestli mě tyto duplicity mohou srážet ve výsledku vyhledávání?
Plaváček
Profil
desmo3:

Ne.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: